DVD spiller med AV forforsterker.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har kjennskap til DVD/DVD RW spillere med innebygd dekoder/forforsterker for Dolby Pro Logic og DTS.

    Den skal også kunne spille musikk på et akseptabelt Hi-Fi nivå.

    Kom med forslag!!!
     

    Fush

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    1.868
    Antall liker
    1
    Prisnivå? Tror noen av Pioneer sine modeller har det i allefall. 585 eller noe sånt.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Pioneer DV-585A har kanskje de forforsterker mulighetene jeg er ute etter. Men vil nok ha noe som oser av litt mere Hi-Fi kvalitet.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke oppdatert på multikanalpriser dessverre, men linn har i flere prisklasser inkl Classic Movie som rimeligste tror jeg..

    Mvh Vidar P
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Er ikke oppdatert på multikanalpriser dessverre, men linn har i flere prisklasser inkl Classic Movie som rimeligste tror jeg..

    Mvh Vidar P
    Linn Classik movie er en integrert DVD/Radio og multikanal forsterker (5*75W). Så det er ikke helt det jeg er ute etter....
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er en komplett forforsterkerfunksjon (i multikanal) du er ute etter i spilleren, og ikke bare dekoder, er vel Linn Unidisk SC omtrent det eneste produktet på markedet. Men prislappen er desverre mye høyere enn det du antydet som maks pris - den ligger på 41.000,-.

    Ellers har vel også Bladelius noen modeller med forforsterker innebygget, men jeg tror at disse er enda dyrere.

    Skulle det derimot bare være 5.1-dekoder i spilleren du er ute etter (uten f.eks. volumkojntroll), er det et hav av modeller å velge mellom.


    Mvh
    Karl Erik
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Hvis det er en komplett forforsterkerfunksjon (i multikanal) du er ute etter i spilleren, og ikke bare dekoder, er vel Linn Unidisk SC omtrent det eneste produktet på markedet. Men prislappen er desverre mye høyere enn det du antydet som maks pris - den ligger på 41.000,-.

    Ellers har vel også Bladelius noen modeller med forforsterker innebygget, men jeg tror at disse er enda dyrere.

    Skulle det derimot bare være 5.1-dekoder i spilleren du er ute etter (uten f.eks. volumkojntroll), er det et hav av modeller å velge mellom.


    Mvh
    Karl Erik

    Takk for meget oppklarende svar!

    Løsningen for meg blir nå å se etter en ren 5.1 dekoder med forforsterker. Forslag tas imot, men det er et krav om at kassa ikke er for stor, dvs høy (maks 12cm).

    Men kan kanskje lage en egen tråd om det?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Takk for meget oppklarende svar!

    Løsningen for meg blir nå å se etter en ren 5.1 dekoder med forforsterker. Forslag tas imot, men det er et krav om at kassa ikke er for stor, dvs høy (maks 12cm).

    Men kan kanskje lage en egen tråd om det?
    Jeg tror det kanskje kan være nyttig hvis du utdyper litt hva anvendelsen din skal være, og hvilke produkter dekoderen skal benyttes sammen med.


    Mvh
    Karl Erik
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Markedet renner vel ikke over av rene 5.1 forforsterkere gjør det vel? Mener at Holfi hadde noe i den gata, men det kan være jeg som blingser.

    Massevis av DVD-spillere har innebygde dekodere for Dolby Digital og DTS, ofte i de laveste prisklassene også.

    En annen utvei er jo å kjøpe en AV Receiver med pre-out på alle kanaler. Da fungerer den jo i praksis som en dekoder/forforsterker.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn