Dvd hviken er best?

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Hei

Noen som har kjennskap til følgende dvd spillere.

Denon 2930,og Pioner dv-lx50

Er det gode spillere?,og kan dere fortelle litt om forskjellene på dem(bilde kvalitet,lyd)o.s.v

Jeg er temmelig blank når det gjelder dvd. ::)

mvh :)
Rune
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt gode erfaringer med Denon sine dvd-spillere som musikkgjengivere, men har ikke prøvd med bilde ennå. Dette kommer dog ila helgen da jeg skal ha filmkveld med en kamerat som har en litt eldre denon-spiller. Forsterker er en tre-fire år gammel denon-reciever, med B&W 602 S1, tilsvarende senter, og i front gulvstående B&W med aktiv bass, husker i farten ikke navnet på disse, men de lå på rundt 13k for seks-syv år siden.

Med kun 601 som fronter ga helheten i det systemet et godt oppløst lydbilde, god instrumentplassering, og krystallklar diskant.

Pioneer har jeg ingen erfaring med dessverre, så jeg kan ikke sammenligne.

PS: Det heter hvilken når man ikke referer til personer.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
takk for svar.

Jeg er blitt fortalt att Denon generelt har god lyd på sine dvd èr.

Tar gjerne i mot flere innspill,viss det er noen som sitter med kunnskap om disse spillerene

mvh
*Rune
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
Kjøp en billig dvdspiller på Elkjøp og en Beresford DAC. Da får du bedre lyd enn med noen DVD til betalbar pris og et bilde som er tilnærmet perfekt.

DVD spilleren bør fortrinnsvis være av samme merke som skjermen, for best mulig matching.

http://www.homehifi.co.uk/main/main.html
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Har sett at noen av Oppo sine modeller får svært mye skryt for sin bildedkvalitet, spesielt dem som konverterer signalet til HD før det sendes til Tven. Kombinerer man noe slikt med en grei ekstern DAC så tror jeg man er kommet ganske langt for en rimelig penge.

http://www.oppodigital.com/
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
Har sett at noen av Oppo sine modeller får svært mye skryt for sin bildedkvalitet, spesielt dem som konverterer signalet til HD før det sendes til Tven. Kombinerer man noe slikt med en grei ekstern DAC så tror jeg man er kommet ganske langt for en rimelig penge.

http://www.oppodigital.com/
Hva kunne en grei dac,som ikke koster for mye peng være?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
cdjazz skrev:
Gjestemedlem skrev:
Har sett at noen av Oppo sine modeller får svært mye skryt for sin bildedkvalitet, spesielt dem som konverterer signalet til HD før det sendes til Tven. Kombinerer man noe slikt med en grei ekstern DAC så tror jeg man er kommet ganske langt for en rimelig penge.

http://www.oppodigital.com/
Hva kunne en grei dac,som ikke koster for mye peng være?
Beresford blir omtalt som et kupp og selges for litt over tusen kroner. Noen vil ha det til at den er bedre enn den mye omtalte Benchmark. Jeg vet ikke, men den moser iallefall en cdspiller i 10.000 kronersklassen som jeg vet om. Sjekk linken jeg sendte.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Handlet en Oppo 983H forleden og er veldig godt fornøyd. Beste bilde jeg har sett fra vanlig spiller. Handlet direkte fra websiden i USA, tok 1 uke til den var her. Alt gikk fint. Dollaren er lav... :)
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
LydMekk skrev:
Handlet en Oppo 983H forleden og er veldig godt fornøyd. Beste bilde jeg har sett fra vanlig spiller. Handlet direkte fra websiden i USA, tok 1 uke til den var her. Alt gikk fint. Dollaren er lav... :)
Hva synes du om lyden?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.377
Antall liker
35.129
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gjest skrev:
Kjøp en billig dvdspiller på Elkjøp og en Beresford DAC. Da får du bedre lyd enn med noen DVD til betalbar pris og et bilde som er tilnærmet perfekt.

DVD spilleren bør fortrinnsvis være av samme merke som skjermen, for best mulig matching.

http://www.homehifi.co.uk/main/main.html
Har en denon 1940 synes den låter meget bra, men langt i fra så bra som det min cd-spiller gjør. Testet også denon'n vs. Beresford'n personlig synes jeg denon'n låt bedre en beresford\Rotel rcd02 kombo.. Samt sacd'n (som vist nok skal være meget bra på denne) fungerer ikke via digital-utgang.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.377
Antall liker
35.129
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gjest skrev:
cdjazz skrev:
Gjestemedlem skrev:
Har sett at noen av Oppo sine modeller får svært mye skryt for sin bildedkvalitet, spesielt dem som konverterer signalet til HD før det sendes til Tven. Kombinerer man noe slikt med en grei ekstern DAC så tror jeg man er kommet ganske langt for en rimelig penge.

http://www.oppodigital.com/
Hva kunne en grei dac,som ikke koster for mye peng være?
Beresford blir omtalt som et kupp og selges for litt over tusen kroner. Noen vil ha det til at den er bedre enn den mye omtalte Benchmark. Jeg vet ikke, men den moser iallefall en cdspiller i 10.000 kronersklassen som jeg vet om. Sjekk linken jeg sendte.
For 1200kr så spiller den bra, men etter det jeg har testet så banker den ikke dac'er som dac-5 og RME.. Og langt i fra dac-1 og da10.. Ei heller cd88e som ligger rundt 10k.. Så hva slags cd-spillere til rundt 10k banker den?? Synes det høres meget rart ut. Den spiller ganske likt min andre spiller (rotel rcd02) som lå ny på rundt 5k, men noe bedre det er den ikke.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
cdjazz skrev:
LydMekk skrev:
Handlet en Oppo 983H forleden og er veldig godt fornøyd. Beste bilde jeg har sett fra vanlig spiller. Handlet direkte fra websiden i USA, tok 1 uke til den var her. Alt gikk fint. Dollaren er lav... :)
Hva synes du om lyden?
Bra. Litt på den varme siden, kanskje ikke den dypeste gjengivelsen (i dybden) jeg har vært bort i 2-CH men kurant. Bredde er den helt rå på. Tyder på høy oppløsning iht. Paul hos PM Audio. ;D

Går dyyyypt, bra bass. Også filmlyden (DD, dts) er noe av det bedre jeg har vært borti fra selvstående spillere. Bildet er som sagt helt rått, oppskalerer i forskjellige trinn opp til full HD 1080p via HDMI.

Min får strøm fra en PPP.

Til pengene er den et skikkelig godkjøp.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
HoJ skrev:
Gjest skrev:
cdjazz skrev:
Gjestemedlem skrev:
Har sett at noen av Oppo sine modeller får svært mye skryt for sin bildedkvalitet, spesielt dem som konverterer signalet til HD før det sendes til Tven. Kombinerer man noe slikt med en grei ekstern DAC så tror jeg man er kommet ganske langt for en rimelig penge.

http://www.oppodigital.com/
Men har du husket å gi Beresford innspilling før test? Den må ha ca 100 timer før den er ordentlig "åpen". En kompis bruker den sammen med en Pioneer DVD spiller til 10000 kroner. Beresforden moste en oppgradert Cayin 251.

Hva kunne en grei dac,som ikke koster for mye peng være?
Beresford blir omtalt som et kupp og selges for litt over tusen kroner. Noen vil ha det til at den er bedre enn den mye omtalte Benchmark. Jeg vet ikke, men den moser iallefall en cdspiller i 10.000 kronersklassen som jeg vet om. Sjekk linken jeg sendte.
For 1200kr så spiller den bra, men etter det jeg har testet så banker den ikke dac'er som dac-5 og RME.. Og langt i fra dac-1 og da10.. Ei heller cd88e som ligger rundt 10k.. Så hva slags cd-spillere til rundt 10k banker den?? Synes det høres meget rart ut. Den spiller ganske likt min andre spiller (rotel rcd02) som lå ny på rundt 5k, men noe bedre det er den ikke.
Da har du nok ikke latt Bereforden bli innspilt først. Den trenger ca 100 timer før den "åpner" helt.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Re. Oppo innlegget mitt: gjør oppmerksom på at 983H ikke er innspilt enda. Den har gått for lite til at lyden er HELT i boks. Merker også at den har godt av å stå på pga. lydkvaliteten. Spiller bedre etter noen timers bruk.
 
Topp Bunn