DUPLO høyttaler? Noen som har prøvd?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hei!

Søkte på høyttalere på nett, og kom over en liten høyttaler laget av Lego. (Hadde 3" fulltoneelement.)

Hva med å lage en stor kasse av duplo? Ville det kunne virke greit? Innsiden ville man jo kunne kle med dempemateriale. Hull til kabler osv. borrer man bare, eller lar det være en åpning der.

Før man evnt. fester det sammen med permanent, vil man kunne fintune størrelse på bassport m.m.

Noen tusenlapper i klosser, og blir man misfornøyd, er de mer omsettelige enn plater med hull i... ;)
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Takk for linken, flink fyr som har bygget de. :)

Har foreløpig ikke sett noen som har laget store konstruksjoner. Kanskje det blir for kostbart? Eller at folk har tatt det de har liggende, og ikke kjøpt inn klosser? Uansett, svært mange muligheter ved å bygge med klosser, åpner for endringer underveis på et annet plan.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Er det ikke best å lage med Lego® kontra Duplo? Ser for meg at kassen blir endel stivere med Lego®
Litt mer tidkrevende selvsagt.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Ja, du har nok rett. I tillegg vil det være større muligheter mht. utformingen med lego.

Men det spørs om ikke kostnadsnivået øker betraktelig? I alle fall dersom jeg skulle få benyttet mine 8" tangband fulltoner i en evnt. kasse... anbefales 40-60 l på de.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Må jo være bedre å bruke klossene til diffusorer,eller hva? Er jo reverserbart hvis de ikke har effekt ;)

nvh Filip
 
Topp Bunn