Duelund Kabel plugg

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Hei
Duelund kabelen min er høyt elsket og har funket bedre enn mange mye dyrere kabler jeg har testet. Nå har uheldigvis festepunktet på skjermet røket og jeg (amatør i slikt) klarer ikke lodde den på igjen. Antar at det sitter en skinne som er festet til pluggen som kabelen loddes til. Dette var spesielle plugger med bakelitt hette. Hetta er i orden.
Sitter noen med en sånn plugg ubrukt eller vet hvor jeg kan kjøpe en slik?

Mvh
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Hei
Duelund kabelen min er høyt elsket og har funket bedre enn mange mye dyrere kabler jeg har testet. Nå har uheldigvis festepunktet på skjermet røket og jeg (amatør i slikt) klarer ikke lodde den på igjen. Antar at det sitter en skinne som er festet til pluggen som kabelen loddes til. Dette var spesielle plugger med bakelitt hette. Hetta er i orden.
Sitter noen med en sånn plugg ubrukt eller vet hvor jeg kan kjøpe en slik?

Mvh
Din " Plug" fejler intet. Du lodder kablet ned i revnen mellem den varme og stelkraven. Alternativt skift Plugger. De der er monteret lyder ikke godt.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Skal sjekke. Er alle disse bakelitt pluggene like?
Hvilke plugger er best til Duelund?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Skal sjekke. Er alle disse bakelitt pluggene like?
Hvilke plugger er best til Duelund?
Jo de er like. Jeg ville vælge nogle gode kobberbaserede . Lidt modvægt til sølvet. Årsagen til den lidt skingre lyd fra Duelund pluggene er keramikken.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Hmm. De har aldri vært tynne i lyden hos meg men så funker Whistler hos meg også.
sølv har som regel vært foretrukket. Dyrt men godt.
 
Topp Bunn