Driver til Klipsch In Wall

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.173
Torget vurderinger
2
Hei

Har en kompis som har fått ødelagt diskantdriverne på sine Klipsch R-3650-W (http://www.klipsch.com/r-3650-w-in-wall-speaker), har sjekket med Klipsch, og de skaffer ikke slike i løs vekt. Noen av dere selvbyggere som har et bra forslag til hvor man skaffer drivere som er rimelig identiske, og lar seg feste i disse høyttalerne?

Two-way system using one 1" (2.54cm)
Aluminum dome compression tweeter with a
6" (15.24cm) square 90°x 60° pivoting
Tractrix® Horn

Mvh
Håkon Rognlien
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Har du sjekket med Klipsch eller den norske importøren (vil ikke nevne navn i fall det blir tatt ille opp)?

Det forundrer meg stort hvis de ikke supplerer med reservedeler til en så dyr inwall høyttaler.

Jeg kan nevne at jeg fikk kjøpe ny diskant til mine Monitor Audio Gold One for et par år siden som jeg kjøpte på hifi-klubben i 1993!! Altså nesten 20 år senere, på en modell som er utgått for nesten like lenge siden. Men da tok jeg direkte kontakt med Monitor Audio i England.

Dersom det skulle vise seg at du ikke gikk om den norske importøren, med direkte på Klipsch i USA, så ville denne dårlige servicen fortjene et par kritiske tråder i Klipsch forumet og en håndfull andre av verdens største forum :mad:
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.173
Torget vurderinger
2
hel skrev:
Har du sjekket med Klipsch eller den norske importøren (vil ikke nevne navn i fall det blir tatt ille opp)?

Det forundrer meg stort hvis de ikke supplerer med reservedeler til en så dyr inwall høyttaler.

Jeg kan nevne at jeg fikk kjøpe ny diskant til mine Monitor Audio Gold One for et par år siden som jeg kjøpte på hifi-klubben i 1993!! Altså nesten 20 år senere, på en modell som er utgått for nesten like lenge siden. Men da tok jeg direkte kontakt med Monitor Audio i England.

Dersom det skulle vise seg at du ikke gikk om den norske importøren, med direkte på Klipsch i USA, så ville denne dårlige servicen fortjene et par kritiske tråder i Klipsch forumet og en håndfull andre av verdens største forum :mad:
Har selvsagt snakket med den norske importøren, som har vært svært velvillig, men dette er deler de ikke kan skaffe. Har også sjekket nettet på alle mulige vis, og hatt direkte kontakt med den avdelingen hos Klipsch som besørger reservedeler, men til innbyggingshøyttalerne selger de ikke reservedeler overhodet. Klipsch er normalt sett svært gode på reservedeler, men på akkurat dette med innbyggingshøyttalere har de altså sviktet totalt.

Har ikke sjekket med Crites, kan jo gjøre det i fall han har noen gode ideer.
Men er selvsagt fortsatt interessert i gode tips til ekvivalenter!

Håkon
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Snålt ::)

Ellers har jeg Klipsch 8" inceling på kjøkken, juniors rom og badet (på badet er det 8" monohøyttaler med dobbel stereo diskant, fiffig og plassbesparende løsning, det går i musikk med litt driv når jeg dusjer 8))

I stua har jeg en frontrekke inwall med 6,5" i reference serien (3600) og et par billigere inwall (2600) 6,5" i taket.

Er strålende fornøyd med lydkvaliteten. De drives av SONOS med unntak av surrounden som drives av Pioneer.

Anbefales :D
 
Topp Bunn