DP A1

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Eg har kjøpt meg ein A1,og lurer på om det er gjort nokre oppgraderinger underveis med desse modellene.Eg har eit bilde av den første versjonen som blei testa i Audio 60.og denne her har litt annan utførelse på printet og litt annan kabling.Trur nok denne her er ein litt nyere versjon(serienr.024864).Nokon som kjenner denne modellen(A1) godt,og veit hvilke forandringer som er gjort opp gjennom årene?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Den første versjonen heter som sagt DP A1.

Denne ble senere oppgradert til DP A1S.
Letteste måten å se dette på er vel på høytalerterminalene - der det er doble par på hver kanal på DP A1, mens den oppgraderte A1S har kun en rød og en sort tilkobling pr kanal. Disse er dog mye krafitgere.

DP A1 S er igjen oppgradert til EBW (Extended BandWith). Denne opgraderingen har de kun holdt på med de siste 1-2 årene, og er vel ikke synlig uten at du skrur av topplokket.

Jeg har oppgradert mine fortløpende, og de har da fått en liten klistrelapp på baksiden som viser om det er en A1, A1S eller A1S EBW.

Mvh
OMF
 

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Hei OMF
Det er nok ein standard A1 dette her,men samtidig er den litt annaleis enn den første A1 som kom ut,med andre kabler
 
Topp Bunn