Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hemispheres

rush fan
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    473
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    168
    Doxa, betyr antagelse, tro :cool: Lønnsomhet -63%. Siste driftsresultat -84000. Have faith :)

Sist redigert:

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    542
    Sted
    P.T Bodø (Søring, fra Oslo)
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det :) Den første delen er på plass allerede. Trond fortalte at de har noen ferdigbygde 61 Signature klare for levering. Serviceapparat er delvis på plass, men skal selvsagt forsterkes i forhold til slik det har vært de siste årene.
    Tenker at det hadde vært smart av Doxa og lansert, - evt.re-lansert, en billigere serie enn 61 Signature.
    Det var jo i sin tid relativt folkelige priser for vellydende, gode produkter.
    Kapellmeister: Kom med en ny og godt bygget «Classic 70 series» justert til nå-pris og du får kjøpere og kan bygge opp tiltro og verdi rundt Doxa igjen:)

mohrup

Medlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    2
    Det gleder meg å se at det fortsatt er liv i Doxa.

Jeg var dansk importør av Doxa på 90-tallet og har fulgt Knut og Doxa gjengen opp igjennom årene. Hva de har fått til med Doxa 61 Signature og 8.2 er ganske enkelt imponerende og de fortjener større suksess!

Kos deg med nye høyttalere @Atlerovik.

Godalive

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    47
    Grattis med nye høyttalere! Veldig gledelig at Doxa fortsetter å levere! Noe annet ville egentlig overraske meg, med den produktstallen de har, og med den enorme dedikasjonen for god lyd som legges for dagen. Jeg begynte med en brukt Signatur 140 forsterker, som senere ble oppgradert til 61 light. Da jeg etter hvert fikk mulighet til å kjøpe en ordentlig 61, ble det enda et hakeslepp! Det snakkes mye godt om 61 signatur, men jeg har mange fantastiske lytteopplevelser med 61. Den er dynamisk så det holder, luftig og lett i toppen, og makter å fylle min drøyt 40 kvm store stue med dyp og mektig bass. (...ja....!, med 6,5 toms basselement... :) )

ovitzi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    69
    Sted
    Snarøya
    Gratulerer med nydelige høyttalere. Har hørt de hos Trond Seland for noen år siden.
    Ser at 8.2 er plassert ganske nært bakvegg. Er de såpass "lettplasserte"?

For å virkelig understreke meldingen over - grunnen til at jeg fikk Trond på døra er at jeg kjøpte meg et sett flunkende nye Doxa 8.2. Det er vel relativt lenge siden vi har sett noe butikk/fabrikk-nytt levert fra Doxa. Men her er det altså. Beklager litt mange bilder, men jeg klarte ikke la være. Det er pene saker :)

Vis vedlegget 669633

Vis vedlegget 669634

Vis vedlegget 669636

Vis vedlegget 669638

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    315
    Torget vurderinger
    44
    Hei, jeg fikk endelig tak i et sett Doxa, en 70Se, en 70 signature og en 012 pre.
    Jeg tenker å kjøpe en pre med innebygd riaa men er usikker på hva som passer sammen med Doxa effekt. Er det noen som har noen gode forslag?
    Snuser litt på en Rogue som et alternativ.

Atlerovik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med nydelige høyttalere. Har hørt de hos Trond Seland for noen år siden.
    Ser at 8.2 er plassert ganske nært bakvegg. Er de såpass "lettplasserte"?
    Det funker hos meg i hvert fall 😊 Har ikke testet veldig mye, men noe frem og tilbake. Opplevde ikke at de var veldig kresne.

Atlerovik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hei, jeg fikk endelig tak i et sett Doxa, en 70Se, en 70 signature og en 012 pre.
    Jeg tenker å kjøpe en pre med innebygd riaa men er usikker på hva som passer sammen med Doxa effekt. Er det noen som har noen gode forslag?
    Kan absolutt anbefale en rørpre. Det kompletterer Doxa veldig fint. Audio Note pre er jo helt nydelig. Men også dyrere.

Gratulerer med fint Doxa-sett!

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    315
    Torget vurderinger
    44
    Kan absolutt anbefale en rørpre. Det kompletterer Doxa veldig fint. Audio Note pre er jo helt nydelig. Men også dyrere.

Gratulerer med fint Doxa-sett!
    Hei, gratulerer selv med høyttalere. Audio Note kan det være Audiocompaniet som selger?

Atlerovik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nei. De solgte før. Nå har Stereofil overtatt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    8
    Musical Innovation pre er rått og best i mine ører.
    Testet mye og mange rør-pre.
    Abrahamsen pre og dac blir veldig luftig ilag med Doxa.

Godalive

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    47
    Gratulerer! Det jeg ville hatt i bakhodet er at Doxa effekter er følsomme på inngangen. Prøv å få tak i en med lavt støygulv, og gjerne en som kan passe til en effektforsterker med høy følsomhet. Mange bruker passiv pre til disse, f.eks ombygde 012...

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Eldre Doxa kan ha ganske lav inngangsimpedans, det er ikke favorittkosten til mange rør-forforsterkere. Passiv pre passer best med Doxa riaa/dac eller kilder med SOLIDE utgangstrinn.

Bbrovig

Helt fersk
    Ble medlem
    09.08.2013
    Antall liker
    14
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har også hatt hyggelig besøk av kapellmester(Trond Seland) i det siste og hører på siste skrik som ikke er lansert enda. Prototype 61signature, ble såpass overbevist at jeg bestilte like godt 2 stk.
    Så nå har jeg snart andre effekttrinn i hus sammen med doxa passiv/aktiv pre, doxa biwire kabler og doxa signal kabler. Det nye trinnet driver mine store pbn Montana xp med godt dreiemoment og kontroll, blir spennende å se om det blir en merkbar forbedring med ett trinn pr høytaler. Da jeg må nok si den allerede gjør en fabelaktig jobb alene med å drive mine monstre av noen høytalere...

Larsgan

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    47
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Tidlig i Oktober fikk jeg telefon fra Trond hos Doxa om at han hadde høyttalerkabler til meg. Vi avtalte pris og før jeg betalte faktura spurte jeg om det var mulighet for en eventuell retur. Det var greit, men han presiserte at jeg måtte betale med en gang, så skulle han sende sporingsnummer i løpet av kvelden. Ingenting skjedde, og jeg purret noen ganger. Til å begynne med svarte han at han skulle sende. Nå svarer han hverken på telefon eller mail. To ganger har jeg derfor bedt om å få tilbake pengene mine eller kabler, uten at han har svart. Jeg har vært kunde hos Doxa i mange år, og jeg er lei meg og jeg syns det er trist at det skulle ende slik. Jeg vil på sterkeste advare mot å betale på forskudd hos Doxa.

Lars Gangåssæter

Ålgård

Medlem
    Ble medlem
    28.11.2015
    Antall liker
    20
    Sted
    Oslo
    Noen forslag til gode høyttalere til Doxa 70 til pulten min? Ser etter klar og varm lyd...

ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    48
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også hatt hyggelig besøk av kapellmester(Trond Seland) i det siste og hører på siste skrik som ikke er lansert enda. Prototype 61signature, ble såpass overbevist at jeg bestilte like godt 2 stk.
    Så nå har jeg snart andre effekttrinn i hus sammen med doxa passiv/aktiv pre, doxa biwire kabler og doxa signal kabler. Det nye trinnet driver mine store pbn Montana xp med godt dreiemoment og kontroll, blir spennende å se om det blir en merkbar forbedring med ett trinn pr høytaler. Da jeg må nok si den allerede gjør en fabelaktig jobb alene med å drive mine monstre av noen høytalere...
    Spiller på en sånn signatur nå)) Rå lyd

Larsgan

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    47
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Fikk mail fra Trond i går. Han har vært syk og lovte å ordne opp. Så da ser det ut til å ordne seg.
    Kan noen fortelle meg om det er noe forskjell i lydbildet på nye Signature monoblokker i forhold til 61 Signature?
    Er det kanskje stort sett mere effekt?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn