Doxa’s kabler

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Har nå prøvd HT kablene S-2 og S3. Makan til bakoversveis! I mitt anlegg er det det beste jeg har hørt! Må legge til at jeg har aldri hatt bedre(dyrere) enn AU24, men ikke den siste versjonen som skal være bedre enn den gamle. Hvis vi sammenligner pris på disse kablene er det ingen tvil om at Doxa gir mye for pengene. Det som trekker ned er designet. De ser ganske hjemmesnekret ut, men hvis det ikke betyr noe, så er det bare å løpe å kjøpe.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Når er jo Audience kablene så ufattelig tynne (lavt tverrsnitt) at de faktisk kan gjøre en forskjell i lyden, negativ sådan objektivt sett men alle forskjeller blir sett på som positive innen kabelverden. Derav de store ovasjonene når de kom. Kabler "nesten alle" hørte forskjell på og det må være bra? Ikke mange kronene i greier der.
Du har nå fått deg nye kabler som ikke gjør noe med signalet og det er en bra ting. Til lykke med nyanskaffelsen og kos deg med godlyden :)
PS: Nesten alt av Doxa ser hjemmesnekret ut. Hjemmesnekret kan være bra.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Takker for det! Og nå lurer jeg på om signalkablene er like gode. Noen innspill?
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Alle kabler fra Doxa låter etter min mening helt fantastisk, prisen tatt i betraktning. Har erfaring med S2, S3, I1 og I3.
 

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
187
Antall liker
90
Sted
Ås
Har også testet Doxa S-3. Veldig bra. Slipper gjennom alt. På godt og vondt. Men det er de første kablene som jeg ikke aksepterte utseende på. Veldig dominerende, og elendige plugger og håndverk. De var lydmessig omtrent like gode som mine Au24se. Ser tverrsnitt er nevnt her som forskjellen. Tja..det var ikke bass og mellomtone forskjellene var størst men den hjerteskjærende åpne diskanten S-3 slapp gjennom.
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Alle kabler fra Doxa låter etter min mening helt fantastisk, prisen tatt i betraktning. Har erfaring med S2, S3, I1 og I3.
Har du sammenlignet signalkabler direkte med D sine noengang?
Ja, har sammenlignet Doxa sine kabler med både dyrere og billigere alternativer, både fra butikker (Soundgarden og Hifi-Klubben) og fra mer "løsrevne" norske og danske produsenter.
Jeg har også sammenlignet Doxa sine ulike modeller, selvsagt. Det endte med oppgradering til henholdsvis I3 og S3.

For all del, det finnes bedre kabler enn de som Doxa selger, men jeg fant aldri noe som kunne måle seg, gitt prisen. Men jeg presiserer ovenfor at det er "min mening". Med andre ord helt subjektivt og ut fra forutsetningen om at kabler ikke kan legge til noe, bare trekke fra noe, i lyden som tyter gjennom.
Kan også legge til at alle Doxa-kablene jeg har hatt har vært pent bygd. Ser i Doxa-tråden at det kan være litt variasjon i byggekvaliteten på forsterkerne deres, kanskje har vi noe det samme i kablene deres, også?

Om noen har erfaringer som tilsier at andre kabler utmerker seg mer enn Doxa, så er det helt flott. Da får du flere innspill.
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Har på hånd et par Doxa I3 kabler. På Doxa sin hjemmeside, vises dette

Skjermbilde.jpg


Tok for gitt at det var "pure silver", men det står jo vitterlig lengre ned at det er "pure copper". Som ingeniør i metallurgi, så liker vi ikke at folk kødder med metaller :). Noen som kan oppklare dette?
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Jeg var på en demo av Doxa på Hifi-messa i Horten høsten 2018 tror jeg det var, og der mener jeg det kun var snakk om kobberkabler. Mulig de er iblandet litt sølv? Rene sølvkabler er det neppe.
 
Topp Bunn