Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så har man klart å dra på seg en kraftig forkjølelse, men det er heldigvis ikke så ille som den beryktede MANFLU'en! Fruen drar på jobb kl.12 i dag og starter på ferie/avspasering kl.12 på onsdag. Da drar hun og et søskenbarn sporenstreks til hennes søster på Drevsjø og skal være der til mandag. Da blir det en hanglende Dolbytor som må få huset i stand på egenhånd etter at div. snekkere har rotet rundt i store deler av huset. Alle vinduer + to verandadører er skiftet i hovedetasjen så der er det en del jobb å få ting på plass igjen, mens i kjelleren så er det bare tre vinduer og en dør som er skiftet. Vinduene i stereorommet ble skiftet når rommet ble bygget for fire år siden og i kinorommet så ble alle vinduene tettet igjen. Da er det kun noen små kjellervinduer som ikke er skiftet, men de holder forhåpentligvis i mange år til fremover. Jeg skulle begynt på ferien kommende fredag, men har jo nylig hatt litt fri til to konserter og jobber derfor noen dager i neste uke også.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    The Müppethead show ønsker deg god bedring🤘
    Takk for det :giggle:

Fruen er på jobb, hundene sover så her sitter jeg da og syns litt synd på meg selv. Jeg skulle ha begynt å ryddet litt i huset i kveld, men arbeidslysten var helt på bånn. Det endte med en kjapp befaring og så snudde jeg nesen ned igjen til hytta. Når man er syk så er det viktig å muntre seg selv opp og middagspølse med Taco lefse hjalp, en stund i alle fall…(y) 😅

IMG_5796.jpeg
    IMG_5801.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tidligere har du brukt tuborg som medisin. Har du slutta med det?
    Jeg må vel innrømme at det ikke er den beste medisinen, så foreløpig har jeg holdt meg til paracet, ibux og nesespray...😬

I dag er formen mye bedre, så du skal ikke utelukke at det kan bli en Tuborg til kvelden når opprydningen etter snekkerne er unnagjort (y) 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det har vært en hektisk dag, men vi har i alle fall kommet oss inn igjen i huset. Eller i alle fall jeg og hundene for fruen ligger antageligvis bare og dovner seg på jobb mens jeg må gjøre alt arbeidet 🤯. Jeg tenkte at jeg skulle rekke foppallkampen, men hundene måtte jo på tur og da rakk jeg bare slutten av en tilsynelatende spennende 1. omg. Tanken om en Tuborg har streifet meg både 2 og 3 ganger, men siden jeg er "syk" så fant jeg ut at det fikk holde med middagspølse og julebrus. Stuen er ikke klargjort så da fikk jeg krabbe ned i hulen og benytte meg av sofaen der. Hundene så ut til å like å komme hjem og slappet godt av når jeg forlot dem (y) :giggle:

IMG_5810.jpeg
    IMG_5811.jpeg
    IMG_5812.jpeg
    IMG_5815.jpeg
    IMG_5816.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så var stua sånn noenlunde i orden igjen og i dag rekker jeg i alle fall hele foppallkampen. Benyttet anledningen til å få filtknotter under det meste og å stramme noen skruer her og der. Selv om England stort sett har spilt kjedelig fotball til nå, så håper jeg likevel at de når finalen. Fruen og den andre hunden er på plass på Drevsjø så da får jeg og KoKo-hunden kose oss så godt vi kan (y) :)

IMG_5821.jpeg
    IMG_5822.jpeg
    IMG_5823.jpeg
    IMG_5824.jpeg
    IMG_5826.jpeg
    IMG_5827.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    England vant og jammen så vant ikke jeg litt også. KoKohunden var ikke så interessert i kampen, men koser seg tilsynelatende etter å ha fått flyttet hjem igjen. Nå er det snart på tide å få lagt seg og da blir det vel oss to i dobbelsenga…😅

IMG_5830.png
    IMG_5832.jpeg

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    2.973
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Så var stua sånn noenlunde i orden igjen og i dag rekker jeg i alle fall hele foppallkampen. Benyttet anledningen til å få filtknotter under det meste og å stramme noen skruer her og der. Selv om England stort sett har spilt kjedelig fotball til nå, så håper jeg likevel at de når finalen. Fruen og den andre hunden er på plass på Drevsjø så da får jeg og KoKo-hunden kose oss så godt vi kan (y) :)

Vis vedlegget 1038465 Vis vedlegget 1038466 Vis vedlegget 1038467 Vis vedlegget 1038468 Vis vedlegget 1038469 Vis vedlegget 1038470
    Tor hva har du på pølsene dine i dag ? : ) Du trigger matvraket her : )

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så blir det dessverre begravelse i dag. En lokal 57 åring kjørte seg ihjel på MC mellom Hovden og Haukeli for snart to uker siden. Han var ikke i min omgangskrets, men dette er jo et lite sted så jeg kjente han. Hans yngre bror gikk i klassen under meg i skolen. Høy fart var vel grunnen til ulykken og ingen andre kjøretøy var involvert. Moren til disse to brødrene kjørte seg også ihjel med bil sånn ca. når de gikk i barneskolen. Trist var det og jeg regner med at kirken blir ganske full i dag.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter en travel uke inkl. en god forkjølelse og så en trist begravelse, så var planen klar. Med unntak av tur med KoKo-hunden så skulle det ikke gjøres et slag og så skulle det både drikkes og smugrøykes. Etter jobb så stod det en eske og ventet i tunet. Jeg kunne plutselig huske veldig vagt at fruen sa hun hadde bestilt noen utemøbler og jeg hoppet like godt i det og fikk dem plass. Etter å ha sendt et skryte-bilde til fruen så fikk jeg til svar "Veldig bra kjære, men de står på feil sted"…🤯

Jeg har aldri støvsugd så mye i mitt liv som på tirsdag og støvsugeren skulle i alle fall ikke frem igjen med det første, men den gang ei. Etter å ha hatt snekkere løpende inn og ut av huset i 5 dager så hadde jeg ikke tenkt på at trappa var full av finstøv. Støvet begynte plutselig å dukke opp innomhus og dermed måtte jeg frem med støvsugeren igjen…🤯 🤯

På vei tilbake etter tur med KoKo-hunden så speidet jeg som en hauk når jeg nærmet meg Coop’en. Når man smugrøyker på et lite sted så sier det seg selv at man ikke kan inn og kjøpe røyk hvor tid som helst. Det stod heldigvis bare to biler på utsiden, men den ene tilhørte en kjenning. Etter å ha sittet i bilen og speidet som en annen pervo på utsiden, så kom heldigvis kjenningen ut og satte seg i bilen. Jeg skyndet meg inn, fisket med meg et par 6-pack med Tuborg og satte dem på disken. Så kom faen meg gjøken inn igjen og skulle ha snus! "Bare gå først du" sa jeg "nei du var først" sa gjøken. "Bare gå først du, jeg må ha litt mer" sa jeg og forsvant inn igjen i butikken med en gnagende frykt for hvem som kunne komme inn døren. Gjøken hadde selvfølgelig hentet en haug med småpenger i bilen og hun unge bak kassa var nok ikke den kjappeste i enkel hoderegning. Etter å ha stått med en 10-pakning med colabokser under armen i en evighet foran "godtehyllen" så fikk hun endelig talt opp det korrekte beløpet og gjøken forsvant ut døra. Siden jeg hadde stått og "kikket" på "godtehyllen" i en evighet så var jeg nødt til å grabbe med meg litt godteri for å ikke virke helt KoKo. Så skulle jeg bare betale å komme meg ut, men så hadde de visst fått noen nye plastposer som var mye mindre enn de gamle. "Bare gi meg den j…. posen og sigarettene kjærring!!!!" tenkte jeg mens hodet holdt på å gå varmt, igjen…🤯 🤯 🤯

Etter flere alvorlige situasjoner som kunne frembrakt traumer for hvem som helst så kom jeg meg hjem, fikk åpnet en Tuborg og fyrt opp den beste smugrøyken jeg har kjent på lenge! Alt falt plutselig på plass og Åge har en meget passende sang som beskriver situasjonen ganske bra …:love: 🍻 😅

A8911091-C306-413A-AE4A-B0AECDED9FED.jpeg
    F06998CF-B7CF-4BE2-AE94-A24619CDFA13.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ved avreise fra Sola på vei til London så måtte det handles litt. Han ene skrytte voldsomt av denne flasken og litt motvillig så tok jeg med en 0,5L. Jeg må innrømme at den var ganske god og i et lurt øyeblikk i stad så fant jeg ut at den sikkert var mye bedre for forkjølelsen enn Tuborg. Den smakte merkelig nok veldig godt i dag også og er helt klart bedre mot forkjølelse enn Tuborg…😬 🤪

C76E975F-A25F-478C-A09B-89AA3B92274E.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    25.524
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei nå er det på tide å slutte av og komme seg opp igjen til KoKo-hunden. Rockefoten begynte å gå farlig fort her nå, men roer ned med litt kånntri. Må kanskje ha en god slurk med hostesaft på vei opp igjen… :unsure: 🤠

CD3D8F9E-8304-4938-BA94-C98C158BF432.jpeg
    EFEB1867-684D-45AA-B545-636087E3F5E2.jpeg
    E0BD47C4-3CCC-46AC-A37A-D1EBDDC4EC1B.jpeg
    1ED26FEA-2E34-463D-AF5E-02110CFCE067.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn