Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Det stod igjen en Bud fra besøket sist helg og nå var det på tide å få tømt den. Helt grei øl, men Tuborg er bedre...(y)

Skal si tiden går fort når man koser seg! Fruen drar snart på jobb og da kan det "gønnes" på litt hvis man ønsker. Jeg håper for øvrig ikke at naboen dukker opp i kveld også for det ble i meste laget selv for en alkoholisert sjel som meg…🤪 🥳 😅

Vis vedlegget 920132
    Prøv en skikkelig Budweiser fra Tsjekkia, der de fant opp pilsen, det er god øl. ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så var det på tide å slutte av for kvelden. Jeg ble "dessverre" for sen til MGP, men rakk siste runde med vinnerlåten. Hvis dette var den beste sangen så er jeg veldig glad for at jeg ikke måtte sitte å lide meg gjennom resten...:sick: :LOL:

IMG_8014.jpeg
    IMG_8017.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så fikk jeg en del tekniske problemer i hjemmekinoen på lørdag. Det startet med fotballkampen for da var visstnok ikke Apple TV'en tilkoblet internett. Jeg tok strømmen på den, men det hjalp ikke. Jeg har heldigvis backup via en dekoder fra Altibox og den fungerte fint. På lørdagskvelden så avsluttet jeg i stereorommet og vill se litt konsert på storskjerm. Apple TV'en fungerte fremdeles ikke, men jeg fant konserten via Altibox dekoderen. Her dukket det opp et nytt problem da konserten ble tekstet. Jeg var så inn i menyen og slo av undertekster, men det var fremdeles teksting. Det går ikke an å se konsert med undertekster, så da tenkte jeg at jeg kunne se en konsert på blu-ray i stedet men da fikk jeg ikke bilde i det hele tatt. Jeg tok strømmen av/på på alt av komponenter uten at det hjalp. Jeg får ta en runde å se hva dette kan være. Det er litt merkelig hvis flere ting har gått i stykker samtidig, men det finner man forhåpentligvis fort ut av :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir en stille og rolig 17. mai feiring her. Det byttes annethvert år mellom Bykle og Hovden så i år er det på Hovden. Vi har hatt mat på Bykle Hotell nesten hvert år så lenge jeg kan huske, men i år er det stengt og innehaveren er i syden. Fruen er i tillegg på jobb, så da blir det stille og roligt her i gården. Det var snø i luften her i går kveld og minusgrader i natt, men det er litt bedre nå som solen kikker frem.

Vedrørende "prosjekt trigger" så fikk jeg noen C13/C14 vinkeloverganger på mandag og så fikk jeg splittere til triggerkablene i går. MiniDSP’en i stereorommet ble koblet opp i stad så da går alt utenom streameren av og på med ett tastetrykk. Alt blir styrt med Toskekabler. Jeg snappet en bra sang fra tråden til TheShy her om dagen og så fikk jeg et tips fra naboen på fredag. Det ble en liten time foran alteret med fin og rolig musikk. Sånn ellers så ser det ut til at jeg må ut på tur snart… 😅

IMG_8061.jpeg
    IMG_8056.jpeg
    IMG_8058.jpeg
    IMG_8059.jpeg
    IMG_8062.png
    IMG_8065.png
    IMG_8067.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden fruen dro ut rett etter jobb for å besøke sin søster som er hjemme, så følte jeg kallet fra kjelleren og da var det gjort..🙈Jeg har ikke bare drukket Tuborg, men også gjort "nyttige" ting. Hun spurte om jeg ville støvsuge rett før hun dro, men det har jeg altså ikke hatt tid til 😅. Jeg fikk koblet opp MiniDSP nr. 2 via trigger og det fungerte fint. Å få koble opp de to Midgard Oberon blokkene via trigger krever mer arbeid da jeg må strekke et par ekstra kabler, så det utgår inntil videre ;)

Så gjøv jeg på "prosjekt feilsøking" ref. problemene i to poster over her. Det ble litt småstyr for å finne ut hvorfor ATV’en manglet internettforbindelse, men for å gjøre en lang historie kort så er internettet nede koblet via en router oppe i stua og etter tok strømmen av/på på routeren så virket nettet i hjemmekinoen igjen. Så fikk jeg ikke bilde fra blu-ray spilleren, men etter å ha tatt HDMI kabelen inn/ut i begge ender så virket den også. Da dukket Springsteen opp på skjermen som han skulle ha gjort på lørdag. Støvsuging hadde ikke løst noen problemer i mitt hode, men her fikk jeg ordnet opp i flere problemer og i tillegg få koblet opp en dødsviktig triggerfunskjon! Jeg vet ikke om fruen er enig, men det får stå sin prøve...🍻 🔊 (y) 🥳

8B6A60DF-8A4E-41E4-B7AB-A659319D8D08.jpeg
    7735ED4C-FFC7-49E6-8450-8EB0482BA031.jpeg
    DDD5DF2B-838B-4C25-A643-76D77C85F596.jpeg
    6F96B37D-B04B-4D1C-B842-DFB621BC9BE2.jpeg
    00325A25-B8E3-4399-B820-BE0B3A490184.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen kom hjem i stad, men hun skal for øvrig på "jentetur" til Danmark i helgen. De reiser i morgen ettermiddag etter jobb og skal være der til søndag. Jeg var opp for å vise meg, men hun sa at jeg bare kunne ned i kjelleren igjen. Nå var det pakking og prøving av klær som gjaldt! Hun har som vanlig "ingen klær" og ingen ting passer visstnok. Jeg tilbydde meg høflig å holde meg unna til alt dette var unnagjort og fikk tommelen opp. Jeg ga beskjed om at hun bare måtte si ifra når det var trygt å komme opp igjen. Måtte det vare lenge (støvsuging ble ikke nevnt…) 🍻 🔊🔊🔊 🥳 :ROFLMAO:

81065737-3FF0-47EF-85D6-B9400257E844.jpeg
    66EE81BF-76F1-4EE7-81B5-E519F6CE44F6.jpeg
    1062DD2F-4B13-4983-960C-DE90841679D2.jpeg
    8EC71DED-8EEB-4D0A-86D2-388BDD89D4C0.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå tar flaksen ingen ende! Jeg fikk en sms fra oven om at jeg måtte lufte hundene og for å ikke ødelegge noe så spratt jeg opp som en ungfole og luftet begge hundene. Så kom plutselig søsteren og så skulle de to kjøre rundt å se etter tiur og div. andre dyr som liker seg best ute om kvelden/natta. De spurte om jeg skulle være med, men jeg takket høflig nei 🥳 :ROFLMAO:

C18F7FAF-4C94-4E6D-AEF9-B7D45D1E6322.jpeg
    FBB1245B-7019-4379-982B-48E46518BD6A.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.723
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nå tar flaksen ingen ende! Jeg fikk en sms fra oven om at jeg måtte lufte hundene og for å ikke ødelegge noe så spratt jeg opp som en ungfole og luftet begge hundene. Så kom plutselig søsteren og så skulle de to kjøre rundt å se etter tiur og div. andre dyr som liker seg best ute om kvelden/natta. De spurte om jeg skulle være med, men jeg takket høflig nei 🥳 :ROFLMAO:

Vis vedlegget 921063 Vis vedlegget 921064
    I helvette, da var makan til flaks på bare én dag da! o_O Grattis! 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan funket Goin' Home sånn lydmessig.
    Jeg er ikke noe god på å beskrive lyd, men denne har kjempebra lyd. Jeg liker både sangen og lyden veldig godt. Gitaren bare "spretter" ut av høyttalerne og bassen sitter veldig bra. For å si det sånn så har luftgitaren har vært framme flere ganger(y) :)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.063
    Sted
    Langesund
    Jeg er ikke noe god på å beskrive lyd, men denne har kjempebra lyd. Jeg liker både sangen og lyden veldig godt. Gitaren bare "spretter" ut av høyttalerne og bassen sitter veldig bra. For å si det sånn så har luftgitaren har vært framme flere ganger(y) :)
    Knallgod lyde etter mitt skjønn også. Vet ikke hvordan denne er produsert, men at slike opptak er underholdende å høre på er sikkert og visst.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Knallgod lyde etter mitt skjønn også. Vet ikke hvordan denne er produsert, men at slike opptak er underholdende å høre på er sikkert og visst.
    Ja den er helt i øvre sjiktet lydmessig hos meg i alle fall. Denne kommer jeg til å spille mye. Takker for tipset (y)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fruen kom hjem i stad, men hun skal for øvrig på "jentetur" til Danmark i helgen. De reiser i morgen ettermiddag etter jobb og skal være der til søndag. Jeg var opp for å vise meg, men hun sa at jeg bare kunne ned i kjelleren igjen. Nå var det pakking og prøving av klær som gjaldt! Hun har som vanlig "ingen klær" og ingen ting passer visstnok. Jeg tilbydde meg høflig å holde meg unna til alt dette var unnagjort og fikk tommelen opp. Jeg ga beskjed om at hun bare måtte si ifra når det var trygt å komme opp igjen. Måtte det vare lenge (støvsuging ble ikke nevnt…) 🍻 🔊🔊🔊 🥳 :ROFLMAO:

Vis vedlegget 921040 Vis vedlegget 921042 Vis vedlegget 921043 Vis vedlegget 921044
    Trumfer den. Har akkurat kjørt Madammen til Flesland. Hun skulle til Berlin for å besøke datter og barnebarn, og hun kommer ikke tilbake før på tirsdag! :D
    Mvh

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Trumfer den. Har akkurat kjørt Madammen til Flesland. Hun skulle til Berlin for å besøke datter og barnebarn, og hun kommer ikke tilbake før på tirsdag! :D
    Mvh
    Ja da er du enda heldigere :ROFLMAO:

Bare så ingen misforstår så er jeg glad i fruen altså, men å være alene noen dager er herlig :love:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har fruen reist og så må jeg klare meg alene helt til søndag. Da blir det antageligvis mye Tuborg, pølser og musikk 🤪
    Så får jeg besøk av en kamerat i morgen som skal polere både bilen og H-D’en for meg. Vi har i utgangspunktet en "avtale" om en årlig polering av H-D’en, men han ville ta bilen også og da sier jeg ikke nei :giggle:

Jeg var ute med hundene tidligere i dag og det er alltid godt å se når de slapper av etterpå. Nå har jeg satt meg til i kjelleren, men pga. morgendagen så må jeg vel prøve å ta det litt med ro...🍻🔊 🥳 😅

29DD1DD8-A455-4505-8848-937CE41EA6CB.jpeg
    C2968372-EA23-49F1-A1C0-856EB2DD7D16.jpeg
    AC6FCAF9-5C0E-4CFF-9016-6B16523E39EC.jpeg

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    7.535
    Sted
    Under stjernene
    Da har fruen reist og så må jeg klare meg alene helt til søndag. Da blir det antageligvis mye Tuborg, pølser og musikk 🤪
    Så får jeg besøk av en kamerat i morgen som skal polere både bilen og H-D’en for meg. Vi har i utgangspunktet en "avtale" om en årlig polering av H-D’en, men han ville ta bilen også og da sier jeg ikke nei :giggle:

Jeg var ute med hundene tidligere i dag og det er alltid godt å se når de slapper av etterpå. Nå har jeg satt meg til i kjelleren, men pga. morgendagen så må jeg vel prøve å ta det litt med ro...🍻🔊 🥳 😅

Vis vedlegget 921243 Vis vedlegget 921244 Vis vedlegget 921246
    Eh, bare ei vannskål?😊

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så konstaterer jeg at mange her inne koser seg med anleggene sine og det er det som gjelder for min del. Jeg storkoser meg når jeg sitter her i kjelleren med noen øl og spiller musikk. Foten går og luftgitaren er framme. Timene bare flyr avsted. Jeg burde nok lagt meg snart, men det synes vanskelig… 🍻 🙈 😅

45350374-0F03-4497-88C0-53F39F1B6D25.jpeg
    24D8837F-EE74-40BA-8C0A-7C8AC9EF8874.jpeg
    29FD7588-398F-4342-BD57-550FAB2D5724.jpeg
    BF1F987D-D148-4864-99FA-E2723DB8258B.jpeg
    B314402D-2803-4137-B804-4C8BAF0A9B56.jpeg
    B406A9CC-78AF-4E9C-BF97-07D13296F986.jpeg
    916DFB24-ED4B-4645-ADC9-36EDB1D5E49A.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skal si at denne helgen har gått fort. Fruen var så grei å sette støvsugeren i stuen som en påminnelse mens hun var borte. I tillegg så hadde jeg tenkt å "imponere" litt med å vaske noen klær. Problemet er at jeg nesten ikke har vært i stuen hele helgen. Påminnelsen fungerte derfor veldig dårlig og det ble "panikkstøvsuget" for en time siden. Så fikk jeg også satt på en vaskemaskin som kanskje er ferdig til fruen kommer hjem. Jeg håper ikke at det var noe mer jeg skulle ha gjort, for nå er det for sent hvert øyeblikk…🙈 😅

IMG_8200.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så ble heldigvis topp 4 sikret i PL i går kveld. Som en bonus så må "You'll never wank alone" gutta kose seg med EL neste sesong :giggle:. Vi får sikkert juling av City i FA-cup finalen neste helg, men plass i CL neste sesong og seier i Liga-cupen er godkjent i min bok (y)

I helgen drar vi på hytta og det blir godt med litt avveksling :)

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.032
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Vi Forest-supportere er ikke så godt vant, så vi priser oss lykkelige bare over å få være med i det gode selskap :D

secured_pl.JPG

Jeg må innrømme at jeg er litt kry over at vi som den eneste av nedrykkskandidatene ikke falt for fristelsen til å bytte manager. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden...

Uansett, god helg @Dolbytor :) Blir det "Bonde ifrå Hamlagrø" i kveld? ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi Forest-supportere er ikke så godt vant, så vi priser oss lykkelige bare over å få være med i det gode selskap :D

Jeg må innrømme at jeg er litt kry over at vi som den eneste av nedrykkskandidatene ikke falt for fristelsen til å bytte manager. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden...

Uansett, god helg @Dolbytor :) Blir det "Bonde ifrå Hamlagrø" i kveld? ;)
    Gratulerer med ny PL sesong! Det er jo helt klart det viktigste (y) :giggle:

Nei jeg skjønner heller ikke alltid bæret av alle managerbyttene. Chelsea er vel et av de grelleste eksemplene :eek: 🙈

Vi er på hytta, så det blir nok ikke så mye "Bonde ifrå Hamlagrø" denne helgen 🤠 😅. God helg til deg også :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn