DOL et "russisk" plateselskap med svin på skogen!?

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Var inn PK i dag og kom over en Bill Evans - Waltz For Debbie utgitt på DOL...til hyggelige 149,-
Tittet litt på coveret og så øverst i høyre hjørne at det stod trykke "45 rpm Audiophile HQ pressing", platen var forseglet og på fremsiden var det en "sticker" som proklamerte at skiva er 180g...personlig så synes jeg denne var litt lett til å være det, men hva vet jeg? På baksiden var melodiene listet opp, og det var de kjente låtene i rett rekkefølge...og så kommer observasjonen som fikk meg til å reagere her var 6 melodier spredt utover 2 platesider, det kan da ikke stemme overens med at dette er en 45 rpm utgave!? Noen som vet noe mer, jeg ser at PK har samme skive fra to selskap; en fra DOL som de selger for 149,- og en fra Wax Time som de tar 299,- for (sistnevnte er 33 1/3 rpm).
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Kjøpte en DOL lp i Krakow for noen år siden. En pressing av Kind of Blue-Miles Davis. Den var innpakka/plasta rundt, så jeg fikk ikke sjekka det som var inni. Betalte vel rundt ett par hundre for plata. Dette var en gjennomsiktig sak, kanskje ikke 180 gram tykkelse, men den låter helt pyton. Lyst, tamt og pinglete...
 
Topp Bunn