DIY Seas Excel gjenoppstått

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
628
Antall liker
476
Har koblet opp de allerede 10+ år gamle Seas DIY høyttalerne i kjellerstuen. I dette mindre rommet så spiller de virkelig bra.
De fyller dette rommet med meget tight og dyp bass uten problemer på egenhånd.
Subene er ca 50 liter lukket kasse med Seas W26 excel bass, drevet av hver sin Hypex DS 4.0. Men intill videre fungerer de kun som stativer, før man får ordnet flere strøm uttak til anlegget.

Lydbildet er mer behagelig i dette rommet enn det jeg kan huske å ha hørt av de før, selvfølgelig godt hjulpet av vegg-til-veggteppe og store gardiner.

Delefilteret er ett modifisert delefilter, ikke det originale Seas Odin mkIII.

Resten av dette anlegget er Yamaha A-S1000 forsterker, Yamaha T-S1000 FM tuner, og Denon DRM-510 kasettspiller. Airplay via Airport express og analogt til forsterker.

Delefilterne er litt på halvtolv... sku fått de satt i bedre kabinett og loddet de sammen på en mer kompakt måte...

IMG_0017.jpg
IMG_0013.jpg
IMG_0015.jpg
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Heeeelt enig, folk som raker ned på magnesium har ikke hørt etter.
Mellomtonen på w12 - aller øverste klasse
Renheten i nedre mt/ øvre bass på alle modeller - unikt !
 

Glennooo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2013
Innlegg
312
Antall liker
267
Kan jeg spørre hvor lenge du har hatt disse?

Mvh
 
S

Syncrolux

Gjest
Er det et KIT, eller noe sjølmekka?

Excel'ene har definitivt sine sterke sider, spesielt i nedre del av mellomtonen.
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
628
Antall liker
476
Seas Odin kitet er kjøpt av meg fra det som da het Eltek ca 2003-2004.
Dette er bygd av meg, men odinene har kassevolum etter Seas sine spesifikasjoner.
ODIN MK3

har ikke sett så mange bygg med Seas 10" Excel bassen, så var ikke så mye å gå utifra da jeg bygde disse subene. Tror de kunne hatt godt av større volum og en bassport hvis de sku spilt optimalt i vanlig stor stue.
 

Glennooo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2013
Innlegg
312
Antall liker
267
Seas Odin kitet er kjøpt av meg fra det som da het Eltek ca 2003-2004.
Dette er bygd av meg, men odinene har kassevolum etter Seas sine spesifikasjoner.
ODIN MK3

har ikke sett så mange bygg med Seas 10" Excel bassen, så var ikke så mye å gå utifra da jeg bygde disse subene. Tror de kunne hatt godt av større volum og en bassport hvis de sku spilt optimalt i vanlig stor stue.
Jeg husker jeg så tidlig bilde av disse, de fikk meg virkelig til å ville bygge Seas Excel! Altså dine, husker ikke om det var her eller Avforum?
Bygde du suben på et senere tidspunkt?

Mvh Glenn
 
Topp Bunn