DIY - midbass horn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    617
    Antall liker
    2.626
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Så godt ut det der! Er det sommerakkevitten fra Egge Gard? Har Epleakevitten, den er fantastisk! Og horna du har bygget ser rå ut, hadde jo vært gøy å høre dette systemet en gang...
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Hei Mr SLOB's , på tur stort sett familie as usual , planer ?
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Det er ting på gang her, horna er klyvd siden jeg investerte i alnico Supravox, men jobben har sugd noe jævlig så ting har tatt tid ++ andre ting, går i bøljer , men sef. kan det åpnes for en hyggelig treff og lytt i 2019 :- )
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hei Mr SLOB's , på tur stort sett familie as usual , planer ?
    Jula avlyst p.g.a. manglende interesse :D - er hjemme, ingen reiseplaner etc. Slappe av etter et beinhardt år hvor jeg nesten ikke har jobbet...
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Så godt ut det der! Er det sommerakkevitten fra Egge Gard? Har Epleakevitten, den er fantastisk! Og horna du har bygget ser rå ut, hadde jo vært gøy å høre dette systemet en gang...
    Jepp, det er sommerakkevitten fra Egge Gard, den er veldig god litt touch av lakris faktisk, de versjoner fra EGGE jeg har smakt er bra synes jeg, de ligger et knepp foran andre med særpreg og kvalitet. Horna er rå, men for stort for en normal stue men de fyller rommet med saftig lybilde og tilstedeværelse spesielt på gode live opptak.
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Hei Mr SLOB's , på tur stort sett familie as usual , planer ?
    Jula avlyst p.g.a. manglende interesse :D - er hjemme, ingen reiseplaner etc. Slappe av etter et beinhardt år hvor jeg nesten ikke har jobbet...
    Følger opp snuppene mine på 16 og 19 pluss en nivø som er fantastisk, det er for min del det viktige delen med jula...å glede dem gleder meg og sef. god mat med dertil ....
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Det er ting på gang her, horna er klyvd siden jeg investerte i alnico Supravox, men jobben har sugd noe jævlig så ting har tatt tid ++ andre ting, går i bøljer , men sef. kan det åpnes for en hyggelig treff og lytt i 2019 :- )
    Oobs - dvs 285-2000 ? Veldig interessant å høre din vurdering der, har vinglet her mht samme sak - gratulerer !
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Korrekt, den var djevelsk dyr og synes Supra er litt overpriset men det er ikke mange som er på linje med dem med mange års erfaring så de får stå litt alene deseverre, hvis du ser endel av de mest seriøse horn byggere der ute er det mange som har tatt stegete til å bruke 285-2000 så jeg håper det står litt til forventingene, når jeg har brukte så mye penger og ikke minst tid på å bygge et slikt beist synes jeg det er hverdt å spandere en slik driver. Jepp skal gi tilbakemelding ;)
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Korrekt, den var djevelsk dyr og synes Supra er litt overpriset men det er ikke mange som er på linje med dem med mange års erfaring så de får stå litt alene deseverre, hvis du ser endel av de mest seriøse horn byggere der ute er det mange som har tatt stegete til å bruke 285-2000 så jeg håper det står litt til forventingene, når jeg har brukte så mye penger og ikke minst tid på å bygge et slikt beist synes jeg det er hverdt å spandere en slik driver. Jepp skal gi tilbakemelding ;)
    God Jul :rolleyes:
     

    Vedlegg

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Denne bør få hedersplassen i rundkjøringen på Borre/ Midgardsenteret:rolleyes:

    image.jpeg
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    560
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    23
    Horna klyvd? Som i kassert? Her går det fort unna... Så jo så tøft og riktig ut
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Du er steike rå på selvportretter, Kevlar!
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Nei heldigvis ikke så gal, de er satt sammen med tre flenser for å kunne få inn i normal dør, derfor har jeg delvis demontert det ene for prepp Supravox :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Dette blir sannseløst evnt kantløst !!!!!! Dette står på lista over ting som må oppleves !!
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Dette blir sannseløst evnt kantløst !!!!!! Dette står på lista over ting som må oppleves !!
    Blir bra , mye er oppgradert nå - vanskelig å justere mot det som var fra før når så mange parametere er endret - ikke noe sanseløs slam hos meg men mye av mye hvis det kan tolkes som noe som kan oppleves som følelser i muiskken.
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    Vi er der for musikken, og horn er vår vei mot den gleden.
    Front bafler ferdig kappa 2x19mm plater limt sammen mdf valcromat sort på vei mot 20x8 tom i trykkammer :- )
    Går litt tregt her men kommet litt videre, 38 mm frontbafler klare med infesting og høl med avrundet kant:)
     

    Vedlegg

    2

    2xJ

    Gjest
    Det ser perverst sykt ut !!!!!! :cool:
    Og jeg liker det !!:p
    (sett bilde)

    BILDER HER !!!!!!!!!!!
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Dere må ikke forstyrre han nå, han spiller musikk :cool:
    2020-05-15 17.10.04.jpg


    Har fått litt tid i ss selv her, og selv om jeg er vant med "stor hifi" så føler man seg nesten litt liten forran disse horna
    2020-05-15 13.41.04.jpg


    Og det låter som man kan forvente av store horn... STORT ;)
    Må si jeg likte lyden fra disse "iwata" horna også, sammen med en ALE driver (som jeg desverre ikke husker navnet på) :cool:
     

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10

    Vedlegg

    Kevlar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    136
    Antall liker
    541
    Torget vurderinger
    10
    20xFostex har hurtigheten til å følge midbass horn forøvrig , artikulert bass. Det sagt tror jeg blokkene er litt snaue i watt/strøm og hører de går tomme når volumet dras på litt så mulig jeg på sikt må se etter noen bedre kraft karer her. Ellers kjører jeg Kingrex T-amp i diskant og ALE 7550 , de fås brukt for ca 2-3 tusen og låter meget sweet . Midbass horn TBI med batteri drift 30v D.C. , av en eller annen grunn har den lille TBI forsterkeren en fantastisk snert i midbass området men seff med begrenset watt, men med Supravox 285-2000 mer en nok:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Skikkelig herlig DIY rigg med kreative løsninger!!!
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    I dag fikk jeg gleden av å ta verket til Kevlar i nærmere øyensyn, et fantastisk byggverk ,dvs en hel vegg med byggverk og drivere.

    Å lytte til musikk på dette var en sann glede, et lydbilde som er gedigent stort, vektløst, luftig og ikke minst behagelig selv når Eva Cassidy drar på skikkelig.
    Råskap fra STOR hornene med sine Supravox 12´ alnico som glir sømnløst over i 2x10 stk kantl løse Fostex 8 tommere fra gulv til tak, godt gjemt bak hele horn fronten står 2 nusslige 250 liters kasser å pumper dyp bass med 2 AE 15 tommere.

    Er ikke flink til å beskrive lyd, kan bare si at for meg hørtes dette perfekt sydd sammen, som en stor lydcene med naturlig klar lyd, der du ikke klarer skille ut de enkelte drivere/enhetene fra hverandre, og hvor man har en god dose rocke fot i de lavere regionene.
    Artig se og lytte til, stor dose egeninnsats, gode løsninger og komponenter gir topp resultater.
    takk for lytten

    beklager bildekvalitet, dette fortjener mer en dårlige mob bilder

    1DB9E8FF-198D-466E-9455-5FE1CB6E4C92.png

    De bredeste E-JLMC- 300 har god boltreplass i midt bass hornene til Kevlar
    E06ACA05-810D-40C9-B693-1C5743CE55E1.png

    Litt duelund og noe annet snacks
    7E03124D-8D9E-4666-BE3F-181435B93951.png

    Langt bak i horn svelget kan man skimte en driver, ser ut som en 4 tommer på bilde men er en 12er.
    ALE driverne, skal jeg ønske meg til Jul,

    3C688712-2501-438F-B509-2970BCDBCB13.png

    kantløst fra topp til tå
    29E635CB-637A-4AAF-8F39-5BE69BB825F7.png

    Likte disse båndene også, Hygeia , deilig behagelig diskant.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn