DIY AN/E

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.768
Antall liker
10.573
Torget vurderinger
10
Lurte på hva som finnes av muligheter her.

Jeg har fått med meg at Upgrade Audio har tre varianter med ferdigbygget delefilter til hhv 13K, 22K og 59K uten kabinett.

Olav hos Audiocompaniet fortalte meg at jeg kunne kjøpe diskanter for 900,- stk og basser for 1800,- stk dvs 5800,- for elementene. Hva gjør man med delefilter da? Har fått tips om at Truls Gravesen har laget noen?

Ellers har SEAS en 2 veis Exotic variant som ligner litt på de dyre elementvariantene av AN/E men krever mindre kasse. Virker interresant det og men elementene kommer på hele 16,5K før man har tenkt på delefilter
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husk at delefiltrene er individuelt matchet til elementene så en diy an/e fra "scratch" kan være litt tricky ja.

Hvilke av elementene var det som hadde disse prisene? Hvilken versjon av bassen kostet 1800 kr?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.768
Antall liker
10.573
Torget vurderinger
10
bambadoo skrev:
Husk at delefiltrene er individuelt matchet til elementene så en diy an/e fra "scratch" kan være litt tricky ja.

Hvilke av elementene var det som hadde disse prisene? Hvilken versjon av bassen kostet 1800 kr?
basis versjon 95db uten hemp, alnico eller sølv
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
bambadoo skrev:
Husk at delefiltrene er individuelt matchet til elementene så en diy an/e fra "scratch" kan være litt tricky ja.

Hvilke av elementene var det som hadde disse prisene? Hvilken versjon av bassen kostet 1800 kr?
De er ikke bare matchet, de er matchet innenfor ganske snevre toleranser. Mye av homogeniteten ligger netopp her. Min erfaring er i alle fall at om det er AN-E-magi man er ute etter, lønner det seg ikke akkurat å kutte hjørner...
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.768
Antall liker
10.573
Torget vurderinger
10
impulse skrev:
bambadoo skrev:
Husk at delefiltrene er individuelt matchet til elementene så en diy an/e fra "scratch" kan være litt tricky ja.

Hvilke av elementene var det som hadde disse prisene? Hvilken versjon av bassen kostet 1800 kr?
De er ikke bare matchet, de er matchet innenfor ganske snevre toleranser. Mye av homogeniteten ligger netopp her. Min erfaring er i alle fall at om det er AN-E-magi man er ute etter, lønner det seg ikke akkurat å kutte hjørner...
Hva med basis kitet til Upgrade med ferdig lagde delefilter. Duger det?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det duger, men det finnes bedre løsninger. Brukt, fabrikkbygde kabinetter og med sølvkabling og hempmembran og bedre diskant, for eksempel. Vi snakker ikke akkurat om småttrier av forskjell, for å si det forsiktig.....
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.768
Antall liker
10.573
Torget vurderinger
10
impulse skrev:
Det duger, men det finnes bedre løsninger. Brukt, fabrikkbygde kabinetter og med sølvkabling og hempmembran og bedre diskant, for eksempel. Vi snakker ikke akkurat om småttrier av forskjell, for å si det forsiktig.....
Sånne som Amadeus skal selge?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
For eksempel. Det er en gåte at de ikke er forsvunnet forlengst.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Hel, skal du bli AN-E mann? Herlig!
Jeg har et par Kit-03, 6 år gamle, enkleste sort (94- db/w, gummi, papp, papir). Viss du vil høre i Oslo, så er det fullt mulig. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt Amadeus sine på flekken. Magiske høyttalere!
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.768
Antall liker
10.573
Torget vurderinger
10
Er ganske interresert i Amadeus sine ja.

Nå har jeg:
- Klipsch RB75 cherry med Apollo stativer
- 2 stk Klipsch RSW10D cherry subber
- Monitor Audio Gold One egentlig svarte men finert med valnøttrot finer og 6 lag lakk
- Seas Mimir snart ferdig med tykk eikefiner ala Vienna
- Snell EII svarte
- Superdiskanter fra John Blue

Utfordringen er at ting hoper seg opp ::)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Selg unna skrammelet. Hva i himmelens navn skal du med så mange par høyttalere?

I beste mening, selvsagt.
 
Topp Bunn