Div lure-tweaks..... går vi på limpinnen ?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , etter noen år i gamet har jeg spurt meg selv mange ganger..... ang div tvilsomme tweaks , KAN vi høre dette gir endringer , eller vil vi gjerne tro det ?

Nevner noen produkter som i mine øyne er svært svært tvilsomme , og kjør gjerne debatt om saken i denne tråden....


Sandfyllte skinnmus til å plassere oppå elektronikk og ht.... ;D ;D

Div steiner og andre skulpturer som plasseres som vibrasjosdeming.

Avkopling til gulvet med spikes( stål/stein)

Kabler i NASA-prisklasse....

div trebokser på kabler ( usikker om innhold)

-----------------------------------------------------
Nevn gjerne flere , men det er noen.

Så spør jeg dere , er vi lettlurte ( feks mht tvilsomme pt1) feks.....

Kjøper vi dette rett og slett for at vi ønsker å tro på en viss effekt , blir vi revet med? eller er vi trollbundet av gode selgere som selger oss sånt....?

Fyr løs..... ;D

Mvh Espen
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Legger til at jeg syntes tråden fortjener plass & fokus , før vi vasser i mus , rotter og det som værre er på div hi-fi messer utover høsten... 8)

Mvh Espen
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Akkustikkplater i stuen må være et av de største lure-tweaksene jeg har vært borti. Det var bedre her før med naturlig akkustikkbehandling.(tykke gardiner, lodne tepper og mye stæsj på veggene...)

Svindel? ;D

I tillegg er det stygt som juling.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
audiomur skrev:
Akkustikkplater i stuen må være et av de største lure-tweaksene jeg har vært borti. Det var bedre her før med naturlig akkustikkbehandling.(tykke gardiner, lodne tepper og mye stæsj på veggene...)

Svindel? ;D

I tillegg er det stygt som juling.
Fint eksempel på hvor lett man blir lurt av gull, glitter og fjas. Her har du et tweak som faktisk fungerer, men siden du synes det ser stygt ut må det låte deretter og...
 
M

MORNING STAR

Gjest
audiomur skrev:
Akkustikkplater i stuen må være et av de største lure-tweaksene jeg har vært borti. Det var bedre her før med naturlig akkustikkbehandling.(tykke gardiner, lodne tepper og mye stæsj på veggene...)

Svindel? ;D

I tillegg er det stygt som juling.
Du har nok utsatt deg for overdemping av rommet!
Masse stæsj på veggene kan gjøre ondt værre, husker da jeg hadde bilder av familiemedlemmer på veggene i lytterommet, rammene og glasset dirret som faen da jeg spilte musikk.
Jeg måtte istedet henge opp ett teppe bak stereo og bak lytteposisjon og det var nok for å ta vekk ekko.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er nok ein del tweaks som ikkje har den store effektgraden, men så er det dei som verkeleg har innverknad - og endåtil nokre med kostnadseffektiv nytteverdi.
Eg deler tweaking inn i fire kategoriar, ut frå før/etter-samanlikningsresultat:
Nivå 0: Dei som du ikkje merkar skilnad på.
Nivå 1: Dei som du anar har ein svak innverknad, men som du ikkje greier avgjere sikkert, t.d. under blindtest.
Nivå 2: Dei som har innverknad på lyden, men som du ikkje greier avgjere om det er til det betre/verre.
Nivå 3: Dei som har eintydig positiv innverknad på lyden.

Det er vel eigentleg berre nivå 3 som er interessant, og då berre i samanhengar der det kan seiast å vere kostnadseffektivt.

Eingong eg var i ferd med å gjennomføre ein omfattande kabeltest, streika anlegget på skulen der eg jobba, og eg trengde anna kabling. Eg bur nær skulen, så eg styrta heim og henta ein kabel frå testpakken, den fyrste og beste eg kom over; ein MIT Shotgun til mange tusen. Skuleanlegget var eit ganske så tarveleg opplegg rektor hadde greidd å få tak i for 1500 kroner...Jau då, det var positiv skilnad samanlikna med gamlekablinga....

Men ein del døme på fornuftige tweaks:

- Skifte av komponentar, sjølvsagt ved å byte ut deler av anlegget, men også ved oppgradering av kondisar og andre deler inne i høgtalarar, forsterkarar m.m.
- Endring av plasseringa av komponentane. Her er det svært ofte stort forbetringspotensiale om du har elektronikken rack-plassert, og overlete høgtalarplasseringa til din betre halvdel...
- Bein. Spesielt under høgtalarane. (her spanderer eg på meg snikreklame av Soundcare. Testen skal ligge på www.audiophile.no. Eg har lyst til å prøve ut effekten av desse på mine nye høgtalarar, men eg er ikkje skikkeleg fortruleg med høgtalarane så langt, så det får vere til seinare.
- Kablar. Eg opplever endring av kabelmateriale og -konstruksjonsprinsipp som relativt lite kostnadseffektivt, men ved å tilpasse lengda til akkurat det du treng, og plassere dei borte frå nettleidningar m.m. som veldig fornuftig.
- Vekt. Platespelarar, høgtalarar og tynne forsterkarkabinett som har resonansar, kan dempast på ulike måtar, men den enklaste måten er ved å auke vekta, helst i form av eit ikkje-resonerande materiale. Eg har gjort mykje ulikt; laga klebersteinsplater til å legge på toppen av høgtalarkabinetta, laga ekstra plate inne i sandwich-kabinettet til platespelaren min, laga tung armbase, laga tjukkare aluminiumskabinett på forsterkaren, dempa høgtalar med sandsekk (veldig effektivt, så desse katte-sand-moddane har nok ein god del for seg. Det kan vere eit billeg alternativ å fylle ein tøysekk med sand...)

Eg skulle vel eigentleg komme med ei liste over tweaks eg opplever som ufornuftige, men tek ikkje sjansen...
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Se her ja....

ser noen legger inn ang akustikkplater , det er det eneste tweaket jeg virkelig har fått til å virke , så de har blitt stående..... pent er det ikke , men det virker for etterklangens del i ett rom med halvparten av flatene i betong,.

Joda Arve , nå venter vi på lista di.... ;D ;D

Hva med ferrit-ringer på strømkablene...... ;D Noen som hører merkbart forskjell ?

Uansett bare kjør på-----

Hittil tror jeg sand-mus med spesialsand som noen hevder er værstingen..... 8)

Div harde trefjøler som kalles ulike plattformer og er også helt på grensen.... ;D

Mvh Espen
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Tja....
Vektøkning av høyttalersystemer er bare positivt i mine ører, om en velger å betale flere tusen kroner for en flott skinnpose og 10kr i sand er en annen ting....

Spikes/avkobling av høyttalerere er nå vel en av dei viktigeste tweaksene en gjør med en høyttalerer. Om det fungerer best med myk avkobling/spikes kommer an på gulvet etter min erfaring. På betonggulv så fungerer spikes best. På gulv/bjelkelag så fungerer mykavkobling best, gjerne med spikes først så myk avkobling....

Kabler i Nasa-klassen kommer ofte til sin rett når en har brukt et amerikansk forsvarsbudsjett på resten av anlegget. Små forskjeller, men det blir fort viktig det i denne klassen.....

Klosser på kabler inneholder ofte komponenter som skal gjøre kablene "like" ved ulike lengder. (Transparent)

Er vel ikke så kontroversielle disse tweakene her...... Dette er i vertfall min erfaring ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
J

J.J

Gjest
HCS skrev:
Testet noen sikringer i anlegget... Hører jeg noen forskjell ? Hmm...Innbiller meg det, men er ikke sikker... Men fikk roet tweak nervene og alltid artig å teste ut ting ;D..Veien er målet... Den som tror han har kommet frem til nirvana har enten mistet perspektivet eller ikke startet reisen.. 8)

http://www.musicdirect.com/p-996-hifi-tuning-fuses-silverstar-small-fast.aspx
En ting kan jeg si - helt ærlig ........

Jeg hører forskjell på om det er sikringer i - eller ikke !!!! ;D ;D ;D
 
L

larkus

Gjest
Dette skal ifølge enkelte være et av de mest virkningsfulle tweak-remedier på markedet!!

http://www.shunmook.com/text1.htm

Spesiellt varianten "Mpingo Disc Room Acoustic Treatment Devices"

Er det noen her på hihi-sentralen som har tro på disse treklossene? ;)

mvh
kabelsatan
 
L

larkus

Gjest
Jeg lagde for noen år siden en piratversjon av m'pingoen i litauisk bjørk. På det spesialbygde stativet av avmagnetisert karbonbelagt kirurgisk stål virket den som bare det. Kunne tøye stereoperspektivet i alle retninger ved å flytte på den. Dessverre gikk den i ovnen midt på kaldeste vinteren ifjor. ;D

mvh
kabelsatan
 

Vedlegg

M

Mr-T

Gjest
Jeg synes Shakti Hallograph er helt fantastisk. Og det er mye mer opptenningsved i den enn disse Mpingle greiene......

 
L

larkus

Gjest
Ser for meg flere sløydbaserte DIY prosjekter allerede. Her er det bare den villeste fantasi som setter grensene ;D

mvh
kabelsatan
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
;D ;D ;D

andre mer eller mindre vellykkede diffusor-stands er jo og å få kjøpt-.

kult med flere innlegg.

fyr løs om flere ting som er tvilsomt /tvilsomt betyr ikke at det ikke virker .. ;)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.469
Antall liker
35.312
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
De tweakene som har gjort klar forskjell hos meg har med akustikk i rommet og mekaniske vibrasjoner via gulvet å gjøre. Gammelt trehus - mye vibrasjoner. Gummidingser under høyttalerne, sorbothanpads og Discs of Silence i racket dempet en del gruff. Hjemmebygd rack med en del ideer fra Rack of Silence. Absorbenter i refleksjonspunkter, noen med diffraksjonsgitter foran for passe mye demping og diffraksjon. Gulvtepper og gardiner på stretegiske steder. Har til og med lagt vekter (bly) på en del ting for å få tilstrekkelig lav resonansfrekvens mot underlaget.

Ting som derimot ikke har gjort et dugg forskjell: Det aller meste av kabelbytting. Ferrittringer både her og der. Kabelløftere av små treklosser med polyuretanputer under, aluminiumsstenger og neopren o-ringer for å holde kabelen oppe fra det skumle gulvet. Men de var hjemmelagde og kostet bare et par tiere stykket, så da kan man jo ikke forvente at de virker like godt som de grisedyre Shakti-tingene: ;)

 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Får vel legge ut bildet av cd-skuffen min her også.

 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Minner meg om grønn tusj til å stryke på kanten av cd'en. Vi kunne også kjøpe en slags grønne gummiring til å tre på langs kanten, eller grønne "bånd" som man kunne klistre fast på oversiden av en cd "for å minske vibrasjonen på platen under avspilling". Alt dette har jeg prøvd, men om det hadde noen effekt kan jeg ikke huske.
Jeg hadde også en slags de-magnetizer-cd eller noe slikt fra Purist Audio Design som kostet skjorta. Den skulle visst gjøre underverker med lyden. Det gjorde den forsåvidt også - jeg hadde aldri så dårlig lyd som etter at jeg hadde brukt den. Det er mange år siden jeg brukte den sist.
Og så har vi Statmat for CD. Jeg prøvde den og, jeg. Men kunne ikke høre noen forskjell.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Birdman skrev:
Får vel legge ut bildet av cd-skuffen min her også.

Hadde aldri trodd at cd-spilleren din skulle forsvinne ut, mr. Bird =)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
tore_v1 skrev:
Hadde aldri trodd at cd-spilleren din skulle forsvinne ut, mr. Bird =)
Da den ble syk sa jeg fra meg omsorgen for den. Usympatisk kanskje!? Denne får gjøre den nedprioriterte cd-avspillingsjobben inntil videre, og kanskje havne i stueanlegget etter hvert. Grønnfargen er borte nå.

Beklager OT!
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
ssm skrev:
Hei , etter noen år i gamet har jeg spurt meg selv mange ganger..... ang div tvilsomme tweaks , KAN vi høre dette gir endringer , eller vil vi gjerne tro det ?

Nevner noen produkter som i mine øyne er svært svært tvilsomme , og kjør gjerne debatt om saken i denne tråden....


Sandfyllte skinnmus til å plassere oppå elektronikk og ht.... ;D ;D

Div steiner og andre skulpturer som plasseres som vibrasjosdeming.

Avkopling til gulvet med spikes( stål/stein)

Kabler i NASA-prisklasse....

div trebokser på kabler ( usikker om innhold)

-----------------------------------------------------
Nevn gjerne flere , men det er noen.

Så spør jeg dere , er vi lettlurte ( feks mht tvilsomme pt1) feks.....

Kjøper vi dette rett og slett for at vi ønsker å tro på en viss effekt , blir vi revet med? eller er vi trollbundet av gode selgere som selger oss sånt....?

Fyr løs..... ;D

Mvh Espen
Tja, jeg slo klomuttere i inn i sokkelen på mine HT, skrudde inn spikes, limte messingplater på gummidørstoppere kjøpt på Clas som både HT og rack står på :) Har også en stråmatte mellom HT, og veggforheng som demping, funker ok det :) I okt. får jeg besøk av 2 venner som skal måle akustikken hos meg for å fintune den ;)

Tja, jeg er slem nok til å spørre / utfordre selgeren om div. hvis jeg er i modus for det ;) Noe av det gøyeste jeg har opplevd var når en selger dissa Krell etter noter, jeg lot han prate seg ferdig før jeg sa at jeg har Krell og er kjempefornøyd med det, da ble han plutselig veldig stille ja, merkelig ;D ;D ;D

Mvh :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noe jeg nemte tidligere som gav voldsomme reaksjoner..
utskifting av skruene på elementa til messingskruer..

PS, jeg har ikke det selv.

Skal vistnok gje bedre dynamikk og raskere elementer osv.. ;)
 
M

Mr-T

Gjest
Jeg trodde også på det der en gang.... grønn CD-tusj hadde jeg også gitt. Samme greia der!
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Jeg syns tweaks er gøy og har prøvd mye. Et tweak som har blitt ganske latterliggjort av objektivister her på sentralen er shakti "stenen". Har prøvd den selv og den funket som bare det oppå en audionote dac, men ga ingen resultater på andre ting jeg har prøvd den på.

Men, jeg må jo si det er en relativt imponerende liste med referansepersoner de har på sine sider, som går god for produktet. Når man ser listen, må i hvert fall jeg smile litt over våre hjemlige "eksperter" her på sentralen, som sabler ned det ene og det andre, gjerne uten å ha hørt det.

Les denne listen gutter - ikke mange tullebukker og tåkefyrster her - og sikkert 6-700 års ingeniørutdannelse sammenlagt. :)


Lew Johnson (Conrad Johnson)

Bill Conrad (Conrad Johnson)

Jochaim Gerhard (Audio Physic)

Steve McCormack (McCormack Audio)

George Cardas (Cardas Audio)

Rod Madnick (Perpetual Technologies)

Stige Bjorge (Scan Tech)

Derrick Fuller (DCS)

Jean Jacques Van Leween (Audio Matiere)

Mike Custer (Sumo Electronics)

Bob Graham (Graham Engineering)

A.J. Conti (BASIS Turntables)

Ted Denny (Synergistic Research)

George Tice (Tice Electronics)

Stephen Ballet (Reflection Audio)

Peter Suchy (Clearaudio)

Jeff Combs (James Loudspeakers)

A. Taguchi (JVC Music)

Paul Baily (Abbey Road Studio)

Bascom King (Bascom King Designs)

Tom Campagno (Quintessence Acoustics)

Ron Hedrich (Marigo)

Gene Dubois (MacIntosh Car Audio)

Steve Little (Center Stage Loudspeakers)

Steve Klein (Sounds of Silence)

Bill Hamilton (Hamilton Audio Loudspeakers)

Michael Kochman (Echo Busters)

Bill Stierhout (Quantum Technologies)

Ram Ghoshal (Moment Records)

Steve Hoffman (DCC)

Stan Ricker (Stan Ricker Mastering)

Doug Sax (The Mastering Lab)

Paul Stubblebine (Stubblebine Mastering)

Phil Taylor (Pink Floyd's Astoria Studio)

James Guthrie (Pink Floyd Recordings)

Gary Garfield (Musical Fidelity Disc Solution)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
BigSwifty skrev:
Jeg syns tweaks er gøy og har prøvd mye. Et tweak som har blitt ganske latterliggjort av objektivister her på sentralen er shakti "stenen". Har prøvd den selv og den funket som bare det oppå en audionote dac, men ga ingen resultater på andre ting jeg har prøvd den på.

Men, jeg må jo si det er en relativt imponerende liste med referansepersoner de har på sine sider, som går god for produktet. Når man ser listen, må i hvert fall jeg smile litt over våre hjemlige "eksperter" her på sentralen, som sabler ned det ene og det andre, gjerne uten å ha hørt det.

Les denne listen gutter - ikke mange tullebukker og tåkefyrster her - og sikkert 6-700 års ingeniørutdannelse sammenlagt. :)


Lew Johnson (Conrad Johnson)

Bill Conrad (Conrad Johnson)

Jochaim Gerhard (Audio Physic)

Steve McCormack (McCormack Audio)

George Cardas (Cardas Audio)

Rod Madnick (Perpetual Technologies)

Stige Bjorge (Scan Tech)

Derrick Fuller (DCS)

Jean Jacques Van Leween (Audio Matiere)

Mike Custer (Sumo Electronics)

Bob Graham (Graham Engineering)

A.J. Conti (BASIS Turntables)

Ted Denny (Synergistic Research)

George Tice (Tice Electronics)

Stephen Ballet (Reflection Audio)

Peter Suchy (Clearaudio)

Jeff Combs (James Loudspeakers)

A. Taguchi (JVC Music)

Paul Baily (Abbey Road Studio)

Bascom King (Bascom King Designs)

Tom Campagno (Quintessence Acoustics)

Ron Hedrich (Marigo)

Gene Dubois (MacIntosh Car Audio)

Steve Little (Center Stage Loudspeakers)

Steve Klein (Sounds of Silence)

Bill Hamilton (Hamilton Audio Loudspeakers)

Michael Kochman (Echo Busters)

Bill Stierhout (Quantum Technologies)

Ram Ghoshal (Moment Records)

Steve Hoffman (DCC)

Stan Ricker (Stan Ricker Mastering)

Doug Sax (The Mastering Lab)

Paul Stubblebine (Stubblebine Mastering)

Phil Taylor (Pink Floyd's Astoria Studio)

James Guthrie (Pink Floyd Recordings)

Gary Garfield (Musical Fidelity Disc Solution)
Hmm, du glemte Roald Mikkelsen, mannen bak Renaissance Audio ;)

Mvh :)
 
L

larkus

Gjest
Lydforbedrende volumknott og magisk grus


Sitat:
"What the heck is it? Brilliant Pebbles is a unique and comprehensive system for tuning the room and audio system based on special physical properties of highly symmetrical crystal structures. Brilliant Pebbles has been evolving since its introduction 6 years ago at the London HI Fi Show, especially the number of applications, many of which were discovered by our customers. Brilliant Pebbles addresses specific resonance control and RFI/EMI absorption problems associated with audio electronics, speakers and cables, as well as acoustic wave problems associated with the listening room boundaries and the 3-dimensional space within the boundaries. Brilliant Pebbles comprises a number of precious and semi-precious stones (crystals) selected for their effectiveness. The original glass bottles for Brilliant Pebbles have been replaced by clear zip lock bags, which have a more linear response than glass. We employ a number of highly-specialized, proprietary techniques in the preparation/assembly of Brilliant Pebbles to enhance the crystals' inherent characteristics. The fundamental operating principle of Brilliant Pebbles involves a number of atomic mechanisms in the crystals. "

mvh
kabelsatan
 

Vedlegg

M

Mr-T

Gjest
Jeg venter fortsatt på en audiofil fjernkontroll til Squeezeboksen min. Helst en i eksotisk stein fra månen eller drivtømmer fra sydpolen. Selvsagt ovnsbakt i spedgris-smult og besatt med magisk grus fra bunnen av Ganges.
 
M

Mr-T

Gjest
Tenkte å tapetsere hele rommet med sånne jeg, må vel funke det vel? ;D
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
BigSwifty skrev:
...sorry, men han sto ikke på listen :)
Men det er han nå, vettu ;) hatt gleden av å høre måten hvordan hans fantastiske kabler formidler musikken på da ? :)

Mvh :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noen som har testet dempeføtter til vaskemaskin? Har nemlig hørt det hjelper på også. :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.574
Antall liker
27.657
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
lovemusikk skrev:
Noen som har testet dempeføtter til vaskemaskin? Har nemlig hørt det hjelper på også. :)

Ja. Brukte dem under rørforsterkere. Hørte ikke store forskjellen, men det var greit å få forsterkerne litt opp fra gulvet.
mvh
 
M

Mr-T

Gjest
De er litt for stive til å gi noen fornuftig avkobling. Jeg har brukt de under subwoofere, men det var ikke helt optimalt. Slike "hifi-føtter" ala Tema Isolator og tilsvarende er bedre. De funker faktisk. :) Halleluja, et tweak som faktisk gjør noe mer enn å appellere til godfølelsen!
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.469
Antall liker
35.312
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Min gamle tommelfingerregel: Myke gummiunderlagsdingser skal være så myke at de presses sammen minst 1,5 mm under tyngden av den tingen som står oppå. Da er resonansfrekvensen, ihvertfall i vertikal retning, godt under 20 Hz og du får avkobling i hele audiobåndet. Det er forholdsvis enkel matematikk fra formlene for resonansfrekvens og Newtons lover.

Stivere dingser gir en resonansfrekvens ett eller annet sted i audiobåndet. Kan godt hende at noen liker lyden av en slik resonans og kan "tune" det hele til å svinge ved en eller annen magisk frekvens, men jeg vil altså få den resonansfrekvensen vekk fra audiobåndet. Det er det eneste forutsigbare.

BigSwifty skrev:
Jeg syns tweaks er gøy og har prøvd mye. Et tweak som har blitt ganske latterliggjort av objektivister her på sentralen er shakti "stenen". Har prøvd den selv og den funket som bare det oppå en audionote dac, men ga ingen resultater på andre ting jeg har prøvd den på.
Det sier en hel del om DAC'en til Audio Note. Den er visstnok også veldig "avslørende" for ulikheter mellom digitalkabler. Det forundrer meg ikke.
 
Topp Bunn