Digital volumkontrol

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Etter at analog pre er ute av systemet føler jeg et behov for fyssisk volumkontroll. Enten en et volumhjul ved pc eller en fjernkontroll som styrer volumet før det kommer til DSP.
Nå styrer jeg volumet i Tidal programmet på pc. Finnes det noen gode løsninger for en slik løsning. Bruker usb ut fra pc, og digital rca ut fra Hegel HD2 rett inn i DBX Venue 360.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
TC electronic Level Pilot / Korg nano Kontrol 2 usb eller noe lignende da kan du styre lyd fra pc over midi så lenge lyd kort i pc støtter dette.

Mvh
 
Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Kom på noe kanskje du kan styrer lyd ut fra pc'n iallfall med windows desktop remote da kan du jo ha den på mobilen som en app :D

Mvh

Verden er best analog :D
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Kom på noe kanskje du kan styrer lyd ut fra pc'n iallfall med windows desktop remote da kan du jo ha den på mobilen som en app :D

Mvh

Verden er best analog :D
Ja det er jo best analogt til slutt da, men må en runde inom digitalt i starten :cool:
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
En dac med volum? Feks fra Hegel.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
En dac med volum? Feks fra Hegel.
Jeg trenger digital ut etter volumkontroll. Finner ikke noen løsninger som har det. Digtial inn og digital ut men fjernkontroll for volum, eventuelt volumhjul nær pc. Usb inn og usb ut.
 
Topp Bunn