Devine Resolution - Årets julegave til den som er glad i god musikk og god lyd

Stian Moen

Bransjeaktør
Ble medlem
18.09.2012
Innlegg
43
Antall liker
7
Årets julegave til den som er glad i god musikk og god lyd
DEVINE reSOLUTION


Kirkelig Kulturverksted utgir høyoppløste filer med julemusikk fra de siste 10 år på vakkert dekorert minnepinne av tre.

Høyere format enn CD. Rikere i dybde, dynamikk og frekvenser.

Alle 24 sporene er remastret i 24bit/96Khz wav.


FXMP1_Forside.jpg
Boks1.jpg



Norges eldste uavhengige plateselskap gir ut en minnepinne med høyoppløst julemusikk, utvalgt fra de siste 10 årenes samlede produksjon. Den inneholder 90 minutter med 24-bits-versjoner av 24 tidligere utgitte spor med bl.a. SKRUK, Solveig Slettahjell, Iver Kleive, Carola og Henning Kvitnes.

Samlingen blir levert i et høyere format enn man får på en CD. En CD har 16 bits oppløsning og en samplingsfrekvens på 44,1 Khz. Med High Resolution, høyoppløst lyd i 24 bits og 96 kHz, er vi mye nærmere et analogt lydbilde, og ved å spille den av fra en PC eller MAC gjennom en DAC (digital/analog converter) opplever man musikken i samme format som musikerne lyttet på da de spilte den inn, men i en mikset, mastret og perfeksjonert form – som CD’en, men enda rikere i dybde, dynamikk og frekvenser.

Alle spor er produsert av Erik Hillestad og mastret av Bjørn Engelmann på Cutting Room.

Her er den komplette artistlista:
SKRUK, Rim Banna, Iver Kleive, Stephen Brandt Hansen, Aage Kvalbein, Sondre Bratland, ”Tre vise menn” (Mathias Eick/Ertan Tekin/Pasha Hanjani), Carola, Rolf Lislevand, Solveig Slettahjell, Henning Kvitnes og koret på Botsen, ”Julegløggen” (Frode Alnæs/Arild Andersen/Stian Carstensen), PUST, Geirr Lystrup.

”Devine reSolution” inneholder noen av de beste sporene med julesanger fra disse artistenes kritikerroste juleplater. Hør den fulle dynamikken, åpenheten og varmen i ”Delig er jorden” med Iver Kleive, ”Jul, jul, strålande jul” med Solveig Slettahjell og Tord Gustavsen, ”Deilig er den himmel blå” med Henning Kvitnes og Koret fra Botsen og ”Mitt hjerte alltid vanker” med SKRUK.

Minnepinnen som er laget av tre med et monogram av kunstneren Tor Lindrupsen, emballert i en liten tinn-eske designet av Ellen Rongstad. Den koster 349 kr i utsalg.

"KKV går inn i julehandelen med sjarm og stil" - Klassekampen


HiFi klubben - Medlemsrabatt: Julemusikk p� minnepinne | Hi-Fi Klubben

Platekompaniet: Devine reSolution - Kirkelig Kulturverksteds JuleMinnepinne 2012 - Diverse Artister - Platekompaniet - Musikk


Bestill minnepinnen på SMS: Send FXMP1 til 2160. Kr 299,- belastes ditt telefonabonnement og du mottar minnepinnen i posten i løpet av 1-3 dager.


Er du forhandler, kan du ta kontakt med meg, stian.moen_at_kkv.no

Tracklist:
01 Skruk - På himlen over stallen
02 Rim Banna & Skruk - Mitt hjerte alltid vanker

03 Iver Kleive - Det hev ei rose sprunge

04 Iver Kleive - Deilig er jorden

05 Stephen Brandt-Hansen - Marias fang

06 Aage Kvalbein & Iver Kleive - Himlen i min famn

07 Aage Kvalbein & Iver Kleive - Adeste fideles

08 Sondre Bratland - Eg er så glad kvar jolekveld

09 Sondre Bratland - Her kjem me Jesus

10 Mathias Eick, Ertan Tekin & Pasha Hanjani - Å Betlehem du vesle by

11 Mathias Eick, Ertan Tekin & Pasha Hanjani - Guds son er komen til oss ned

12 Carola - Lyss til änglasongens ord

13 Rolf Lislevand - Å kom, å kom Immanuel

14 Rolf Lislevand - Jeg synger julekvad

15 Solveig Slettahjell - Å kunne jeg bare bli barn igjen

16 Solveig Slettahjell - Jul, jul, strålande jul

17 Solveig Slettahjell - Poor little Jesus

18 Henning Kvitnes & Koret på Botsen - Harde tider

19 Henning Kvitnes & Koret på Botsen - Deilig er den himmel blå

20 Frode Alnæs, Stian Carstensen & Arild Andersen - Vitae Lux

21 Frode Alnæs, Stian Carstensen & Arild Andersen - Julekveldsvisa

22 Pust - Romjulsdrøm

23 Pust - Stille natt

24 Geirr Lystrup & Skruk - Frå himlen kom ein engel

 
Sist redigert:
Topp Bunn