Det nærmer seg NAF-prøvelytting:)

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
De som ikke kjører får øl:) Eller noe annet til kaffen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Da gjenstår bare to alternativ... 8)
Hvordan er sparkføret tro?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jada - jeg greide kunststykket å duppe av på sofaen. Neste buss går 20.38 fra Åsveien skole - I'm on it.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
.tore. skrev:
belia skrev:
BT skrev:
Dersom det er for mye klang i rommet bør du kanskje sjekke ut de IKEA lingardinene som henger på Audioroyal. Forbløffende virkningsfulle.
Har du noe inntrykk av hvilken del av frekvensområde de tar? Skulle tro at siden de er tynne så vil de dempe høye frekvenser. Kan alt for lite om dette...
Typisk romklang, går det an å si noe om hvor i frekvensområde problemene oftest ligger, eller kommer det an på rommet?
Burde kanskje sjekket med mikrofon, da ørene mine begynner å bli innspilt i rommet...
Trur eg lyte slå om til nynorsk her, når eg tiltalar ein sunnfjordtrønder. Det er tyngda på gardinene som er viktig, og avstand frå vegg har meir å seie enn tjukkelse. Ellers er vel jamn spreiing av møblar effektivt, f.eks sofa som absorbent og bokhylle som diffusor. Det viktigaste er uansett teppe på golvet, mest mogleg av sorten.

Ingvar Øhman kan sitt om akustikk, her står det ein del bra, men egentlig ganske basic:
http://www.sonicdesign.se/oeint9.html
Jamn spreiing av møblement er det vel trur eg. Elles bokhilje på heile bakveggen.
Skal sjekke lenka.
Hugsar vi på tankestadiet laga ei historie om ein som sat i eit nakent rom med eit vindu bak lyttestolen og anlegg. Ikkje nåke anna. Etter ein heil lyttekveld fann fyren ut at kvelden hadde gått i Winston Churchill avdi han fann ut at han hadde gløymd å trekke ned rullegardina føre vindauge. Han måtte difor gjere heile seansen opp atte. Stakkars fyre.

Trur det må ha vore rundt '93. Vi er i ferd med i verte gamle Tore. Trur eg.
 
Topp Bunn