Det kom en liten pakke langveisfra...

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
...og når jeg pakket den opp var dette inni:



Hmmm...hva kan dette være?
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
åååååååå, hater sånne tråder ;D ;D ;D (gjør ikke det da, synes det er grisedigg, hva er nå dette da? Kjøleribber? Effektforsterker? Begynner på MO, mos fet?
 

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Baksiden røper vel innholdet i boksen?

 

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Det er en Moodlabs - Dice. Her er'n sammen med makkeren, PD-S06:



Den lyser godt opp :eek:, men den er bitteliten så det er enkelt å gjemme den vekk.
Den har flere innganger: Coax, Optisk og USB!, men ingen xlr for de som er glad i det.
Veldig trivelig bekjentskap så langt (jeg sitter egentlig og ler høyt ;D), men får la lytteinntrykkene samle seg litt før jeg rapporterer.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Har vurdert denne ei stund jeg også, men er litt usikker, blir morsomt å høre va du synes etterhvert..
 

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Jeg synes den spiller bra altså. Må si jeg er litt imponert.
Det første jeg måtte gjøre etter å ha koblet den til var å skru ned nivået på de aktive bassene. Den har skikkelig trykk i bunn og med full kontroll. Tight og fin bass. Synes også dynamikken og timingen er på plass. Musikkgjengivelsen virker uanstrengt og balansert. Dette er ikke en dac hvor man blir sittende og høre på detaljer. Veldig behagelig lyd som absolutt ikke er øretrettende.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Ka er prisen? Kor handlar du?
 

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
MoodLabs selger kun direkte fra nett:

http://www.mood-lab.com/

Prisen for the Dice er USD 399.

De har også en enklere modell som koster USD 199. Den har kun Coax inngang.

Glemte å si at erfaringene så langt er med coax inngangen, foret fra CD-spilleren. Har prøvd såvidt med USB, før PC'n forsvant til Polen :(.
Det lille jeg fikk lyttet, hørtes derimot lovende ut.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Hei, lurte på om du fortsatt var like begeistret når den har fått spiltt litt mer...
 

Snoop

Medlem
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Hei! Inntrykket står seg. Dice har en spillestil som treffer meg godt. Det som er litt snodig er at jeg på noen plater faktisk hører informasjon som jeg ikke har lagt merke til før. Og det er litt kult ettersom dacen ikke på noen måte legger seg ut for å være detaljfrik. Den er utvilsomt ett solid løft i forhold til dacen i Pioneer spilleren. Der er det enkelt å sammenligne. Mot andre dacer og spillere blir det på husken derimot, og da er det ikke så greit å si noen om detaljer. Men det jeg er ganske sikker på er at den eneste spilleren som jeg har hørt i eget oppsett, som gir en like kontant og kraftfull bass er EC (uten uppsampl.). Ellers så synes jeg det er mange dac/ spillere (det meste av det jeg har lyttet på i det siste, er i 10k klassen) som ikke har en helt naturlig klang på f.eks cymbaler. Her gjør Dice en god jobb. Konklusjon : Moro å bruke penger på Dice :)
 
Topp Bunn