Der er klubaften den 28. april 2016

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.271
Antall liker
2.508
Torget vurderinger
1
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
 
8

8x12_TOM

Gjest
Det må jeg prøve å få med meg
Du må få tatt noen bilder av det aller helligste. Er litt nysgjerrig på hva disse våre kjære naboer driver med ;)
Det skal vi sikkert få til, men det må bli en gang i mai eller senere. Kommunikasjonen med min bedre halvdel er ikke alltid like god. Klubbmøtene i København er på torsdag og planen var å gjøre byen utrygg resten av helgen. Det gikk ikke da lørdagen er satt av til 50 års lag. Fort gjort, men vi prøver igjen senere.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.794
Antall liker
1.641
Sted
Sjælland. Danmark.
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
I er begge velkomne hos mig. Det kunne også være spændende, at I lyttede til Drossel 's anlæg. Modifix har rigtig god lyd også, men han bor længere væk. Nok ikke så langt for nogle nordboere.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
I er begge velkomne hos mig. Det kunne også være spændende, at I lyttede til Drossel 's anlæg. Modifix har rigtig god lyd også, men han bor længere væk. Nok ikke så langt for nogle nordboere.
Hvordan står disse anleggene seg i forhold til det på klubben?
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.794
Antall liker
1.641
Sted
Sjælland. Danmark.
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
I er begge velkomne hos mig. Det kunne også være spændende, at I lyttede til Drossel 's anlæg. Modifix har rigtig god lyd også, men han bor længere væk. Nok ikke så langt for nogle nordboere.
Hvordan står disse anleggene seg i forhold til det på klubben?
Klubbens anlæg har et stor godt rum, der efter ombygningen er blevet så godt. Luft omkring højttalerne. Stor afstand til bagvæggen. Højt til loftet betyder enormt meget. Nogle gange er lyden magisk og andre gange med forkert opsæt mindre godt. Men der er højt niveau. I det gamle rum var mit anlæg bedre, men nu synes, at jeg det er bedre grundet rummet. Mine højttalere er bedre. Drossels højttalere bedre. Modifix har højttaler der er bygge af ham med hjælp fra Steen Åge Duelund, og de har en fremragende 12 tomme bas.
Da jeg besøgte Modifix, blev der mest brugt grammofon.
 
Sist redigert:
8

8x12_TOM

Gjest
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
I er begge velkomne hos mig. Det kunne også være spændende, at I lyttede til Drossel 's anlæg. Modifix har rigtig god lyd også, men han bor længere væk. Nok ikke så langt for nogle nordboere.
Hvordan står disse anleggene seg i forhold til det på klubben?
Klubbens anlæg har et stor godt rum, der efter ombygningen er blevet så godt. Luft omkring højttalerne. Stor afstand til bagvæggen. Højt til loftet betyder enormt meget. Nogle gange er lyden magisk og andre gange med forkert opsæt mindre godt. Men der er højt niveau. I det gamle rum var mit anlæg bedre, men nu synes, at jeg det er bedre grundet rummet. Mine højttalere er bedre. Drossels højttalere bedre. Modifix har højttaler der er bygge af ham med hjælp fra Steen Åge Duelund, og de har en fremragende 12 tomme bas.
Da jeg besøgte Modifix, blev der mest brugt grammofon.
Hvis alle dere tre kan åpne dørene er de jo ikke så farlig at vi ikke får høre klubbens høyttalere/oppsett, selv om det av flere er hevdet at nettopp disse er verdens beste høyttalere. Men det kan vel ha seg slik at en høyttaler blir bedre desto bedre omgivelse den får.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.794
Antall liker
1.641
Sted
Sjælland. Danmark.
Ændret planer. Det bliver kabel sammenligning af højttalerkabler.



TEMA: HØJTALER KABLER

"Så er program til næste klubaften den 28. april.

Det er kl. 18.50 at vi mødes foran!
Opsamling ved døren igen 19.15......

Vi lytter på højtalerkabler

Anlægget er......

Klubbens højtalere
Klubbens effektforstærker
Erlends Borley forforstærker
Torbens Sabre DAC

Vi sætter forskellige kabler på i .af aftenen.
Sig nu endelig til hvis du har et kabel du vil have med – eller har hørt om et kabel du gerne vil høre – så kunne vi prøve at låne det hos en forhandler.
Vi prøver også at lave en lille direkte sammenligning mellem cd og computer lyd – via samme dac.

Vel mødt......og husk musik!!!!!


Er der nogen der vil låne pladerenseren?


Hilsen Torben Bkgd – formand"
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Om det skulle dukke opp to nordboere i storbyen finnes det en mulighet for lytt til mer enn klubbens oppsett?
I er begge velkomne hos mig. Det kunne også være spændende, at I lyttede til Drossel 's anlæg. Modifix har rigtig god lyd også, men han bor længere væk. Nok ikke så langt for nogle nordboere.
Hvordan står disse anleggene seg i forhold til det på klubben?
Klubbens anlæg har et stor godt rum, der efter ombygningen er blevet så godt. Luft omkring højttalerne. Stor afstand til bagvæggen. Højt til loftet betyder enormt meget. Nogle gange er lyden magisk og andre gange med forkert opsæt mindre godt. Men der er højt niveau. I det gamle rum var mit anlæg bedre, men nu synes, at jeg det er bedre grundet rummet. Mine højttalere er bedre. Drossels højttalere bedre. Modifix har højttaler der er bygge af ham med hjælp fra Steen Åge Duelund, og de har en fremragende 12 tomme bas.
Da jeg besøgte Modifix, blev der mest brugt grammofon.
Klubbens højttalere har større opløsning i øvre mellemtone end Svens og mine. Bassen er bedre på vores. John Rechendorf Olsen den daværende kasserer er skyld i at klubbens højttalere mangler en anelse. I en klub er det kontingenterne der afgør hvor mange penge som er til rådighed. Til sommer vil jeg tro jeg er parat til gæster. Vores anlæg her i Danmark har ikke en så imponerende størrelse.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Ændret planer. Det bliver kabel sammenligning af højttalerkabler.



TEMA: HØJTALER KABLER

"Så er program til næste klubaften den 28. april.

Det er kl. 18.50 at vi mødes foran!
Opsamling ved døren igen 19.15......

Vi lytter på højtalerkabler

Anlægget er......

Klubbens højtalere
Klubbens effektforstærker
Erlends Borley forforstærker
Torbens Sabre DAC

Vi sætter forskellige kabler på i .af aftenen.
Sig nu endelig til hvis du har et kabel du vil have med – eller har hørt om et kabel du gerne vil høre – så kunne vi prøve at låne det hos en forhandler.
Vi prøver også at lave en lille direkte sammenligning mellem cd og computer lyd – via samme dac.

Vel mødt......og husk musik!!!!!


Er der nogen der vil låne pladerenseren?


Hilsen Torben Bkgd – formand"
Dennis tager sin af mig moddede Krell Pre med. http://www.hifisentralen.no/forumet...rsterkere-etc/70733-drossels-diy-tra-d-2.html

Kommer sikkert 100 fra Norge lol
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Fantastisk aften synes alle for en gangs skyld. Tror det er første gang i klubbens historie det har været godt fra første minut. Utroligt hvad de strømkabler jeg har givet klubben har gjort og at formanden har mærket alle el ledninger og stiks fase.

For
manden har en rigtig god Lampizator dac. Den for første gang i 5 år anvendte moddede Krell Pre gjorde det også godt. Pudsigt den bliver mindre varm efter modden.
 
Topp Bunn