DEQX møter Montana XP

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Først litt om grunnen til at dette ble gjennomført.

For noen år siden kjøpte jeg mine Montana XP, satt dem opp i leiligheten jeg bodde i, men manglet litt krefter og kontroll. Etter å ha lyttet til XP hjemme hos Morten ( highend.no ) falt valget på Olympia pre og amp.
Resultatet ble ganske så bra, men ikke så bra som hos Morten. Da startet jobben med plassering av HT og provisorisk demping. Jeg kom vel nesten like langt som Morten, men ikke helt. For at dere ikke skal misforstå kan jeg nevne at så mye som 5-6 timer om dagen gikk til musikk, så jeg var en ganske så fornøyd kar. ;D

Så kom dagen, da vi kjøpte oss hus. Det startet med oppussing og dagdrømmer om anlegget.
Stua er stor og det samme er forventningene til hvordan dette vil låte. Ca tre mnd med lange dager går før anlegget blir satt opp. Det startet ikke så bra, men med en smalere plassering av HT blir det ikke så ille.

Ikke så ille, var ikke noe jeg ville slå meg til ro med, så rockwool akustikkplater ble kjøpt inn. Dette gav et stort løft, men jeg kunne jo ikke ha de framme med kone og to barn i huset. :-[

Så kom tråden om B&W med aktiv deling, Gaia og Overkill. Dette ville jeg og.
Snickers-is ble kontaktet og en avtale ble gjort.
Avtalen gikk ut på treveis aktiv deling med DEQX og seks monoblokker. Det eneste problemet mitt var at vi hadde brukt ganske mye mer på huset enn jeg hadde trodd. :-[
Løsningen ble derfor i første omgang å kun koble opp DEQX`en med min amp.

Så kom dagen (ca en uke siden). Isen kom med DEQX under armen. Dialogen startet, løsninger ble diskutert, utstyret ble koblet opp og målinger ble utført. ( Det er faktisk ganske moro å se hvorfor en ikke er fornøyd med lyden)
Siden rommet anlegget står i er stuen, var det viktig at det estetiske også ble ivaretatt. Vi kom til en løsning hvor det var både estetisk og lydmessig fornuftig.
Isen målte, justerte og lyttet. Og i løpet av noen timer var vi enig om at dette låt skikkelig bra. :D

Jeg er ikke så flink til å sette ord på lyd, men det er den beste og mest behagelige lyden jeg noen gang har hørt.


Grunnen til at jeg skriver om dette er IKKE at jeg har et stort behov for eksponering, men jeg ønsker å sette fokus på det jeg opplever som viktig. I mitt rom var rommet i seg selv det store problemet. Jeg tror ikke jeg er alene om dette problemet. ;)
Tråden ligger her den ligger av den enkle grunn at jeg kan alt for lite om DEQX, og mulighetene med denne. (så jeg håper isen får med seg denne tråden å kommer på banen ved event. Spørsmål )Jeg kan bare formidle min begeistring for hva denne boksen i kyndige hender kan trylle frem. :D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei General8!
Gratulerer og velkommen til "klubben"... ;D ;D ;D

Synes det er veldig flott at du lager denne tråden! Kom gjerne med innspill i min pågående tråd om bruk av DEQX også - den har en litt høy brukerterskel, men målet mitt er å kunne gjøre mye av tveakingen selv...

Lyden - skriver du ikke så mye om, men jeg vil tro at det som i all hovedsak skjer er at får rettet ut frekvensresponsen i oppsettet ditt. Som Bx veldig beskrivende skrev i en annen tråd - enhver "peak" i responsen - vi maskere informasjon i "nabofrekvensene". En korrekt frekvensgang vil også gjøre at oppsettet spiller mye "jevnere" - det er færre plater som ikke kan spiller - og lyden karakteriserer som mer "naturlig/organisk". Jeg vil også tro at en opprydding i bassen gjør at det spiller mer dynamisk/live og at du også får mer detaljer frem....

Lykke til videre!

mvh
OMF
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.923
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Interessant lesning, særlig fordi jeg selv har XP - og føler at rommet er svakheten i anlegget. Fyll gjerne på med mere info og brukererfaringer etterhvert som du blir bedre kjent med lyden !

mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Det som ble gjort som ikke var direkte smakstilpasninger var:

- Området mellom 25 og 40Hz ble "fylt inn".
- Det ble lagt på subsonic filter. Dette avlaster også forsterkeren noe da impedanskurven stuper veldig bratt et lite stykke under 20Hz.
- Det ble hentet opp en god del fylde i mellomtonen (ca 2.8dB ift tidligere om jeg ikke husker helt feil).
- Det ble fylt inn en ganske fundamental dip i området 80-150Hz. Før dette ble gjort eksperimenterte vi med plassering slik at dipen så nogen lunde lik ut på de to høyttalerne.

Det ble kjørt korreksjon oppover basert på måling, og der ble først og fremst følgende korrigert:
- Generell utglatting oppover i frekvens, samt noe opphenting øverst i diskanten.
- Generell balanseendring til det noe mørkere.
- Korreksjon av eksemplaravvik.

Etter høyttalerkorreksjonen ble også følgende endringer gjort:
- Nedre diskantområde (rett over delefrekvensen på 4kHz) ble det lagt inn en liten myk dip for å myke opp diskanten en smule.
- Et par romresonanser i mellomtoneområdet ble kompensert.

Til slutt ble et ukorrigert oppsett satt opp i profilen "bypass".
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Takk for det OMF.. ;D
Nå er jeg jo "bare" i DEQX klubben da. Ikke aktiv deling.
Etter Isen var ferdig mente han det var lite å hente på aktiv deling og mer power, så den klubben er det nok en stund til jeg kan melde meg inn i.

Jeg tror det var to ganske stygge topper i mellomtone som har plaget meg, samt en dipp i bassen. Tror dippen var rundt 35hz og ca 6db, så det er kanskje ikke så rart jeg ikke var helt fornøyd..
Nå spiller anlegget ganske jevnt fra 18hz og oppover.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Ved hvilken frekvens - og hvor brattfilter brukte dere for å kutte subsonic...?
Gjorde dere noen AB-tester (2 identiske profiler med/uten sub filter) for å sjekke hva som skjedde...?

Generellt DEQX spørsmål...
Kan man kopiere profiler på en enkel måte..?

Når det gjelder dette med aktiv deling....så har jeg ikke all verden erfaring, men min forståelse av saken på det nåværende tidspunkt er at romkorreksjon gir deg det du trenger av klang, sving , drive, groove, osv...., men at aktiv deling nok kan skvise litt mer oppløsning/presisjon ut av sitronen....Nå er vel ikke disse Montana høytalerne det enkleste på dele aktivt (Sitter det ikke en haug med elementer i dem...?) så...

Også må vi ha noen bilder! ;D ;D

Mvh
OMF
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
General8 skrev:
Takk for det OMF.. ;D
Nå er jeg jo "bare" i DEQX klubben da. Ikke aktiv deling.
Etter Isen var ferdig mente han det var lite å hente på aktiv deling og mer power, så den klubben er det nok en stund til jeg kan melde meg inn i.

Jeg tror det var to ganske stygge topper i mellomtone som har plaget meg, samt en dipp i bassen. Tror dippen var rundt 35hz og ca 6db, så det er kanskje ikke så rart jeg ikke var helt fornøyd..
Nå spiller anlegget ganske jevnt fra 18hz og oppover.
Hei!
Spennende!
Ikke aktiv deling sier du, betyr det at du har mulighet for bi/triamping på dine ht. siden det er snakk om tre par forsterkere?
Så dreier resten seg om å justere/romtilpasse med DEQX?
Har ikke alt for stor forståelse om hva DQEX egentlig gjør, forklar gjerne noen gjerne med bilder e.l.
Mvh.KW
Edit: Ser nå at aua ikke er helt åpne enda, det dreier seg om kun DQEX, men med mulighet for tre par forsterkere på sikt til triamping? Som betyr at delfiltrene i Montana benyttes som de er?
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
soundscape skrev:
Interessant lesning, særlig fordi jeg selv har XP - og føler at rommet er svakheten i anlegget. Fyll gjerne på med mere info og brukererfaringer etterhvert som du blir bedre kjent med lyden !

mvh
Du skal nok ikke se bort ifra at dette er noe for deg. Lyden er mye fyldigere, men på samme tid naturlig.
Bassen er der når den har noe der å gjøre, og selv om jeg har EQ opp ca 6db i bassen er ikke dette et problem mtp å spille høyt. Plassering av de ulike instrumentene sitter skikkelig.

Når jeg trykker på bypass blir lyden til sammenligning ganske så grå og trist. Du skjønner også fort at du lytter til rommet og ikke HT.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Jeg mener seriøst at dette oppsettet ikke vil endre seg mye med aktiv deling. Delefrekvensene ligger stort sett der de bør, og delingen mellom elementene er jevn og fin.

Forøvrig er det veldig vanskelig å gi en definitiv sammenlikning av en aktivt og en passivt delt høyttaler da det er nesten umulig å treffe identisk frekvensgang.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Er barnepasser noen timer i dag, så dette går ikke unna. OMF hvis jeg ikke husker feil var det 24db fra 20hz. Ingen a/b test på dette, men det er mest for å sette inn kreftene der det er noe vits.
Jeg har ikke tatt noen bilder etter DEQX, men jeg skal se hva jeg får til i kveld..

KW

Planen var aktiv deling, men som nevnt er det ikke så mye mer å hente av godlyd.
Editen din er ganske riktig. HT har mulighet for bi amp, men skulle vi kjørt løpet helt ut med tri amp, måtte vi bypasset orginale filter og laget et mellom diskant og mellomtone.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.923
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
General8 skrev:
soundscape skrev:
Interessant lesning, særlig fordi jeg selv har XP - og føler at rommet er svakheten i anlegget. Fyll gjerne på med mere info og brukererfaringer etterhvert som du blir bedre kjent med lyden !

mvh
Du skal nok ikke se bort ifra at dette er noe for deg. Lyden er mye fyldigere, men på samme tid naturlig.
Bassen er der når den har noe der å gjøre, og selv om jeg har EQ opp ca 6db i bassen er ikke dette et problem mtp å spille høyt. Plassering av de ulike instrumentene sitter skikkelig.

Når jeg trykker på bypass blir lyden til sammenligning ganske så grå og trist. Du skjønner også fort at du lytter til rommet og ikke HT.

Problemet med en fullrangehøyttaler som XP er jo at best plassering med hensyn til dybde/perspektiv ikke nødvendigvis gir best bassrespons. De er derimot dimensjonert slik at det ikke burde være noe problem å plusse på noen db i bassen hvis forsterkeren leverer nok strøm. Min mening er at det er en fantastisk høyttaler som sikkert blir enda bedre når man reduserer uheldig påvirkning av rommet. Delefilteret føler jeg er så bra at det (som Snickers-is sier) nok ikke er så mye å hente med aktiv deling -(hvis man har en bra forsterker).
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
883
Antall liker
214
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
soundscape skrev:
Problemet med en fullrangehøyttaler som XP er jo at best plassering med hensyn til dybde/perspektiv ikke nødvendigvis gir best bassrespons. De er derimot dimensjonert slik at det ikke burde være noe problem å plusse på noen db i bassen hvis forsterkeren leverer nok strøm. Min mening er at det er en fantastisk høyttaler som sikkert blir enda bedre når man reduserer uheldig påvirkning av rommet. Delefilteret føler jeg er så bra at det (som Snickers-is sier) nok ikke er så mye å hente med aktiv deling -(hvis man har en bra forsterker).
Ikke mye å hente frekvensmessig, men kanskje aktiv deling gir bedre dynamikk...
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Peter skrev:
soundscape skrev:
Problemet med en fullrangehøyttaler som XP er jo at best plassering med hensyn til dybde/perspektiv ikke nødvendigvis gir best bassrespons. De er derimot dimensjonert slik at det ikke burde være noe problem å plusse på noen db i bassen hvis forsterkeren leverer nok strøm. Min mening er at det er en fantastisk høyttaler som sikkert blir enda bedre når man reduserer uheldig påvirkning av rommet. Delefilteret føler jeg er så bra at det (som Snickers-is sier) nok ikke er så mye å hente med aktiv deling -(hvis man har en bra forsterker).
Ikke mye å hente frekvensmessig, men kanskje aktiv deling gir bedre dynamikk...
Det tror jeg ganske sikkert.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Peter skrev:
soundscape skrev:
Problemet med en fullrangehøyttaler som XP er jo at best plassering med hensyn til dybde/perspektiv ikke nødvendigvis gir best bassrespons. De er derimot dimensjonert slik at det ikke burde være noe problem å plusse på noen db i bassen hvis forsterkeren leverer nok strøm. Min mening er at det er en fantastisk høyttaler som sikkert blir enda bedre når man reduserer uheldig påvirkning av rommet. Delefilteret føler jeg er så bra at det (som Snickers-is sier) nok ikke er så mye å hente med aktiv deling -(hvis man har en bra forsterker).
Ikke mye å hente frekvensmessig, men kanskje aktiv deling gir bedre dynamikk...
Hvis vi tar utgangspunkt i at jeg har nok effekt, så vet jeg ikke om det vil gi bedre dynamikk. Men forsterkerene vi ha bedre kontroll pga. Høy dempningsfaktor. Sånn det er i dag går mye av dempningsfaktoren tapt i de passive filterne. Hva dette vil ha å si for lyden kan jeg ikke svare på, men det er det sikkert andre som kan...?
 
O

omholt

Gjest
Gratulerer så mye. Spennende å lese.
Har et spørsmål. Når man fyller ut dippene f.eks i bassen, gjør det at det blir for mye bass andre steder i rommet enn sweetspot?
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Takk omholt. Godt spørsmål. Anlegget er satt opp for sweetspot lytting, men jeg opplever at det spiller musikk i resten av stuen og.
Dette med for mye bass andre steder i rommet vil en jo alltid kunne oppleve, men det er selvsagt en større sjanse for dette når du driver med EQ.
Rett bak lytteposisjon står en toseter. Når jeg sitter der blir det noe mer bass enn i lytteposisjon, men på ingen måte plagsomt eller grumsete.

Håper dette er svar nok..?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Det var ikke den samme presisjon og tempo i bassen i toseteren. Sånn må det bare være når man velger å forsøke å jevne ut peaker og diper i sweetspot. Skal man få det jevnere i hele rommet må man retningsstyre lyden.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Hvis man bruker complex smoothing eller tilsvarende* så skal man normalt få vesentlig jevnere frekvensrespons også utenfor sweetspot:

Real-Time Room Equalization based on Complex Smoothing: Robustness Results
Panagiotis D. Hatziantoniou1, and John N. Mourjopoulos2
Audio Group, Wire Communications Laboratory,
Electrical and Computers Engineering Department,
University of Patras, Patras 26500, GREECE
Tel.: +30 261 0 996474, Fax: +30 261 0 991855
E-mail:1 hagianto@wcl.ee.upatras.gr, 2 mourjop@wcl.ee.upatras.gr

ABSTRACT

The aim of this study is to investigate the robustness of room acoustics real-time equalization using inverse filters derived from the Complex Smoothing of the Transfer Function using perceptual criteria. The robustness of the method is assessed by real-time tests which compare the performance of Complex Smoothing-based equalization (for different filter lengths) with the traditional, ideal inverse filtering, over a range of room locations, which differ to the ones where response measurements were taken. Objective measurements and audio examples will show that the Complex Smoothing-based equalization performance is largely immune to position changes and does not introduce processing artifacts, problems affecting the traditional ideal inversion.


Bemerk at de med "position changes" mener andre posisjoner enn den sweeetspot som er målt og korrigert.

De har også gjort en subjektiv test med samme konklusjon.

*Jeg tror en minimufase EQ korreksjon basert på en glattet frekvensrespons a la DEQX er nært nok til å oppfylle kriteriet.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
BX skrev: *Jeg tror en minimufase EQ korreksjon basert på en glattet frekvensrespons a la DEQX er nært nok til å oppfylle kriteriet.

Kan du utdype? Mener du at ved å optimalisere lyden i sweetspot med feks. DEQX, vil lyden ellers i rommet få en jevnere frekvensrespons?

Mvh
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
General8 skrev:
Kan du utdype? Mener du at ved å optimalisere lyden i sweetspot med feks. DEQX, vil lyden ellers i rommet få en jevnere frekvensrespons?
Den forskningen jeg refererte konkluderte med at lyden blir bedre i de aller fleste lytteposisjoner hvis man optimaliserer lyden i sweet spot - når denne optimaliseringen er basert på en måling som er filtrert vha såkalt complex smoothing. Jeg mener DEQX har likhetstrekk med den metoden som forskningen er basert på som gjør at dette skal være mulig der også. Men med DEQX er korreksjonen i større grad en manuell øvelse, og det krever sikkert en kyndig hånd for å få det til.

Forskningsresultatene samsvarer bra med mine egne erfaringer. Stort sett opplever jeg at lyden blir bedre over et meget stort område. Ved et par anledninger har jeg opplevd at jeg må ha hodet i rett høyde for at det skal låte bra. Av og til så dukker det også opp en liten resonnans i mellombassen enkelte steder utenfor sweetspot. Men det generelle bildet er bedre lyd i hele rommet.
 
O

omholt

Gjest
En annen løsning som f.eks Lyngdorf benytter seg av er å måle flere steder i rommet i tillegg til sweetspot og gjøre utregninger utifra dette. Men da får man kanskje ikke like bra resultat i sweetspot? Og det er vel heller ikke mulig med DEQX?
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Takk for svar BX.

Stemmer bra med hva jeg selv opplever.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Jeg vil vel si det omtrent sånn:

Avvik som følge av generell klang"vekt" i rommet, samt frekvensrespons fra høyttalerne vil forbedres i de aller fleste possisjoner i rommet.

Avvik som følge av romgeometri optimalisert for en enkelt plassering kan fort bli dårligere i andre posisjoner i rommet. Jeg mener dette vil skje med alle korreksjonsmetoder såfremt koreksjonskriteriene/målingene er de samme.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Snickers,

Det jeg viste til var vitenskapelige konklusjoner. Forskerne har ikke alle svarene. Og sannsynligvis har de ikke stilt alle de rette spørsmålene. Men de svarene de har er mer pålitelig enn alt annet. Det er min erfaring at man kommer lengst med å tilpasse egen tenkning til det som allerede er vitenskapelig dokumentert enn synse i vei uten å fordøye relevante forskningsresultater.

Hvis du er medlem av AES kan du bare logge deg inn og lese artiklene. Så kan du eventuelt fortelle hva du mener de har utelatt.

Min synsing på dette området - og som ikke er i strid med Mourjopoulis og co - er at en romkorreksjon er mye mer avhengig av høyttalerplassering enn av lytteposisjon plassering. Flytt høyttaleren 10 cm og korreksjonen låter helt feil. Flytt hodet 10 cm og det påvirker knapt klangbalansen overhodet.

Alle som korrigerer høyttalerene bør merke av høyttalerplasseringen - i hvert fall om de står på gummihjul og gummiknotter som her i huset ;D
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
DEQX er litt overkill om man kun skal bruke litt EQ her og der? Den er nok bedre enn en Behringer sak til 1-2k men..
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Man skrev:
DEQX er litt overkill om man kun skal bruke litt EQ her og der? Den er nok bedre enn en Behringer sak til 1-2k men..
Men man har da muligheten til å oppgradere til aktiv deling ganske enkelt.


Tror også DEQX låter bedre enn behringer som EQ. DEQX har vel volumkontroll også :)

PK
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
omholt skrev:
En annen løsning som f.eks Lyngdorf benytter seg av er å måle flere steder i rommet i tillegg til sweetspot og gjøre utregninger utifra dette. Men da får man kanskje ikke like bra resultat i sweetspot? Og det er vel heller ikke mulig med DEQX?
Fordelen med Lyngdorf tilnærmingen, slik jeg ser det, er at man unngår å løfte dipper i sweet spot som skaper resonante topper andre steder. Så det er nok en mer "sosial" korreksjon. Men jeg tror det blir dårligere lyd i sweetspot med Lyngdorf sin tilnærming, ja. Og i følge testemonials så er det fortsatt vesentlig dårligere lyd utenfor sweetspot enn i.

Det jeg liker minst med Lyngdorf er at de forsøker å etterape den lyden som høyttalerkonstruktøren har etterstrebet - selv om alle passive delefiltre er breddfulle av kompromisser. IMO er dette omtrent som å forsøke å gi en Lamborghini de samme kjøreegenskapene som en Lada.

DEQX er såpass manuell at der kan man egentlig korrigere for det man vil. Jeg vil anta at man kan måle hvorfra man vil også.

The human touch er viktig for å få til bra lyd, uavhengig av hva slags verktøy man benytter. Alle som har romkorreksjonsløsninger der de kan tweake lyden manuelt bør forsøke seg med noen ekstreme varianter. Hvis man forsøker noen ytterpunkter så oppdager man fort at man har et ekstremt kraftig verktøy mellom hendene. Dette betyr at man har alle muligheter til å lage dårlig lyd om man gjør en dårlig jobb. Men det betyr også at godlyden i stor grad er innen rekkevidde for de som tar tiden og vettet til hjelp :D
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Man skrev:
DEQX er litt overkill om man kun skal bruke litt EQ her og der? Den er nok bedre enn en Behringer sak til 1-2k men..
Strengt tatt er det litt underkill også. EQ er ganske langt unna de beste romkorreksjonsløsningene. Styrken til DEQX er EQ+X i en pakke.
 
B

Back_Door

Gjest
General8:

Morsomt og spennende dette her!
Tipper du opplever det hele som en revitalisering av din hobby.
Var ikke du nylig i markedet for å selge? Betyr dette at du beholder dine forsterkere likevel?

Jeg kan godt tenke meg at det finnes et stort potensial å få ut av Montana XP på denne måten.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Man skrev:
DEQX er litt overkill om man kun skal bruke litt EQ her og der? Den er nok bedre enn en Behringer sak til 1-2k men..
Det finnes ingen Behringer eller liknende med høyttalerkorreksjon.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Man skal heller ikke glemme de gode gamle digitale og analoge prestasjonene til komponentene midt oppi all DSP-en.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Hei Karma.
Grunnen til at jeg ville selge var dette prosjektet, men nå er kun pre`en til salgs. Anlegget er jo satt opp med Olympia mini som leverer i bøtter og spann, så jeg ser ingen grunn til å prøve noe annet.

Som isen nevner lenger oppe i tråden vil det være lite å hente på aktiv deling i dette oppsettet.

Revitalisering var et dekkende ord ja. ;D
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Stakkars unge.. *rangle* *rangle* :p
 
O

omholt

Gjest
Ååå, jeg vil ha nye høyttalere! Misunnelig, misunnelig. Noen som vil kjøpe mine Audio Note stativer for 100k?
Dette var pent. Du verden, liggende lytting.
 
Topp Bunn