DEQX møter Montana XP

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Ja ;D Nettopp!
Dog... i ett studio er jo akkustikken tatt veeeldig langt i det å gi en høyttaler bra betingelser å jobbe med.
Så det er ikke rart de funker i slike omgivelser, for sitt bruk. Det er når man plasserer slike da i ett vanlig
lytterom at det trengs en del kunnskap og "verktøy" for å få dem til å synge slik den enkelte lytter ønsker.

Yes!

mvh
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.661
Antall liker
21.473
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Villig til å vedde en tier på at mine 'horn kunne vært glimrende studiomonitorer.

/ot
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Valentino skrev:
Villig til å vedde en tier på at mine 'horn kunne vært glimrende studiomonitorer.

/ot
Studiomarkedet er stort, tør du ta en test om andre glimrende studiomonitorer, f.eks B&W800D?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Noe sier meg at studiomarkedet ser litt annerledes ut enn hva som fremgår av B&W sin markedsføring. For eksempel brukes 800D som bakhøyttalere på rainbow mens i front brukes aktive monitorer.

Selv kunne jeg tenke meg å høre et skikkelig B&K-oppsett eller et skikkelig TAD-studiooppsett.
 
K

KindOfBlue

Gjest
Snickers-is skrev:
Noe sier meg at studiomarkedet ser litt annerledes ut enn hva som fremgår av B&W sin markedsføring. For eksempel brukes 800D som bakhøyttalere på rainbow mens i front brukes aktive monitorer.
For ordens skyld -- de aktive monitorene i front er skarpere, og mer analytiske og brukes for å lytte til detaljer mens man arbeider ved pulten; 800D bak brukes for å lytte til miks på referansehøyttalere -- da snur man stolen og kikker den veien. Ved multikanal-arbeid kan det svitsjes slik du beskriver, men ellers er det snakk om to stereo-oppsett.
 
Topp Bunn