Densen På Patos?

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Hei.

Er det noen som har testet densen forsterkere på Patos eller?

Jeg hadde tenkt å kansje kjøpe densen B-150 til å bruke på patos lyric 301mk2, men er har ikke peiling på om det blir en bra kombo.

andre som også er aktuelle er:

Sudgen A21SE
Eci-5
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.419
Antall liker
14.431
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Skal ikke uttale meg på hvordan komboen blir, men EC og Sudgen vil nok låte varmere en Densen. Lenge siden jeg har hørt Patos, men er ikke de ganske nøytrale litt mot det varme?

OU812
 

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
de er nok litt mot det mørke så mulig densen kan passe utmerket, eller er densen nøytrall eller mer lmot den lyse siden
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.419
Antall liker
14.431
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
jano007 skrev:
de er nok litt mot det mørke så mulig densen kan passe utmerket, eller er densen nøytrall eller mer lmot den lyse siden
B-150 mener jeg er ganske nøytral med en "smooth" topp. De siste modellene til Densen synes jeg oppleves litt lysere i klangen en de eldre, men det kan være oppsettene jeg har hørt de i som påvirker dette synet!
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Ikke for å være dust eller noe, men det fins andre høyttalere for tiden som vil spille fletta av Patos til prisen.
I din situasjon ville jeg besøkt Hifihuset på Nesbru. Der kan de ordne en deal som du blir fornøyd med.
 

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
ja er alltid noe som er bedre en patos, men til min musik så syns jeg patos er perfekt til prisen, men vist du har noen andre forslag se gjerne nevn så skal jeg ta meg en lytterunde.
 

Millmaker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
256
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Har hørt Midgard på Patos(Symphonic riktignok), og det funket bra syns jeg.

Hva med Doxa, prøvd det?

Densen har jeg aldri hørt,så kan ikke uttale meg der.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Basert på det jeg har hørt av Densen, skulle Densen+Patos være en helt utmerket kombinasjon. Densen B-150 - som du har blinket deg ut - er kan hende en aldri så liten overkill, rent prismessig, til Patosene dine. Du har mye å gå på m.h.t. høyttalere - for å si det på en annen måte. Men slik overkill lar seg lett bøte på når lysten og økonomien er der - ikke noe problem å finne høyttalere som passer til Densen. I mellomtiden har Patosene dine slett ikke vondt av topp elektronikk - de fleste billighøyttalere har det med å blomstre skikkelig når de kobles til bra saker.
 
Topp Bunn