Denon vs. Denon

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Er det noen som kjenner både Denon 103 R og Denon 304 og kan prøve å gi en beskrivelse av hva som skiller disse? 103R kjenner jeg fra daglig bruk og opplever den som "fyldig musikalsk" uten øretrettende hardhet/skarphet, men samtidig kanskje ikke så oppløst og detaljert som mange andre. Vil en 304 gi mer av sistnevnte, uten å miste det beste fra 103R?

Mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg vet ikke om jeg kjenner R-versjonen, men 304 er en helt annen pu enn de 103'er jeg har hørt. Finkornet, subtil, søt i tonen, frisk, veloppløst og smooth; med sin største svakhet i byggekvalitet og i dynamisk uttrykk. Imo.
Begge mine 304'er er forresten ødelagte nå.. de tåler veldig lite :)

Mvh Vidar P

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Antall liker
17
Sted
Heim
Eksperten i magasiner anbefaler å kjøpe DENON DL-103 istedet for de dyrere utgavene av samme type og sparer da mye,men er ikke en som har råd å teste alle de gjør.Men er strålende fornøyd med orginalutgaven som har vært likedan siden DL-103 kom.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så det du sier er da at du aldri har hørt noen annen Denon 103 enn din egen basisutgave, ikke K.H.s 103R, og slett ikke 304. Men er meget fornøyd med din egen , som jo er en annen pickup enn den K.H. har (eller hadde for snart 5 år siden) og kjenner godt.

Og at du dermed støtter uidentifiserte eksperter i magasiner (hvem det må være kan du gjerne utdype, da jeg har til gode å se samme uttalelser i UK/US magasiner) om at det ikke er vits i å kjøpe dyrere utgaver av DL103 slik K.H. forlengst har gjort ved å kjøpe 103R.
Helt uten at du på noe vis kan si noe om det K.H. for snart 5 år siden egentlig spurte om da? Dvs 103R vs 304 altså.

Hva er meningen i slike innlegg?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Prøv å hold en respektfull og hyggelig tone på vinylforum, Vidar. Ingen grunn til å sette folk på plass på denne måten.........

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ingen grunn til å personliggjøre FZ. Vil foreslå at du holder deg til sak og tema, som jeg gjorde, og ikke forsøker å sette folk på plass.

Dersom det er en mening med innlegget, så synes jeg det kan tydeliggjøres, det er det jeg etterspør. Innlegget virker poengløst ift tema, og enten er det det, eller så forstår jeg ikke poenget. Og når jeg ikke skjønner så spør jeg. Har ingenting å gjøre med "å sette folk på plass".

Det er helt legitimt på HFS å spørre hva som menes med et innlegg når man ikke skjønner dets mål og mening FZ. Du hadde meget vel vært velkommen til å spørre meg dersom jeg la ut et tilsvarende også.

Sist redigert:

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Jeg er enig i innholdet i innlegget ditt, Vidar, men jeg synes formen er unødvendig "nedlatende". (Setter det i anførselstegn for det var sannsynligvis ikke helt overlagt.)
Husk på at du er en av dem som har hørt på flest typer PU'er her på sentralen og har 16-17000 innlegg, mens han du svarer sannsynligvis har et helt annet referansegrunnlag enn deg. Jeg synes forøvrig innlegget hans var helt greit og sikkert godt ment.

mvh
FZ

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå er det kanskje du som undervurderer tomolt FZ? Det at han ikke har hørt mange pu'er, eller ikke har mange innlegg, betyr ikke at han ikke har relevante meninger om pu'er å dele. Og det at jeg spør betyr ikke at jeg vil være nedlatende. Det er bare det at jeg ikke skjønte meningen i denne sammenhengen, og det kan like gjerne være meg.

Både du og jeg FZ ble i sin tid, som ferske på HFS med få innlegg, også møtt med forespørsler om å redegjøre for våre ståsted. Fra de med lengre fartstid på forumet. Sunt og greit. Not to worry, det er noe av det fine med debattforum det der.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Har ingen forusetning for å vurdere tomolt, Vidar. Dette er det første innlegget hans jeg har lest. Det er forøvrig ikke det som er poenget her. Som jeg sa over, det er ikke innholdet i innlegget ditt jeg var uenig i, men formen. Men glem det, tomolt er sikkert ikke noe persilleblad og tåler det.
Ellers har du helt rett i at vi også fikk noen slengere etter oss som ferskinger og det tålte vi bra. Så vidt jeg husker tok vi vel noen ganger også igjen uten å ta på oss silkehanskene :)

FZ

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
DL-301(mk II) er visstnok den beste utgaven av 103...

Arne K

Topp Bunn