Digitale avspillere Denon.Men et lite dilemma.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Jeg vurderer av litt nostalgike grunner å kjøpe den helt nye Denon PMA 1520 forsterkeren.Hadde for 15 år siden en PMA 1500 som jeg anger på at jeg solgte.

Selv om at jeg har både platespiller og wimp hifi,sitter jeg i 90 prosent av tiden og spiller cd-plater.Kunne da tenkt meg en matchende cd-spiller.Her kommer problemstillingen.Bør jeg gå for den matchende DCD 1520 eller kunne jeg klart meg med den langt rimeligere DCD 720 og brukt Hegel dac'en (HD 11) via optisk kabel ?

Jeg har også en Denon bluray-spiller (DBT 1730),men den har ikke digitalutgang for lyd.Tipper på at lyden fra cd-plater her fra phonoutgangene blir så som så.

Hva mener dere er det beste alternativet ? Takker for tips og innspill.

mvh.s,
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Du får jo Denon DCD 1510 til en billig penge som oftest på brukten da :).
 
Sist redigert av en moderator:

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
Det beste er vel å ta Hegel DAC'en med til Hifi klubben og be de koble en DCD1520 på ene inngangen på en PMA1520 forsterker, og en DCD720+HD11 på en annen inngang på samme forsterker, og deretter svitsje mellom de to for å høre hva som eventuelt låter best.

Hvis du velger sistnevnte løsning er det litt smør på flesk å kjøpe en CD spiller med dac siden dac delen ikke vil bli brukt. Et dedikert drivverk ville da kanskje vært bedre. Blant annet Cyrus har egne drivverk.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Hvis jeg går for DCD 1520 kommer jeg til å bruke den uten Hegel dac'en.Men jeg har jo allerede en god del fine cd-spillere,så jeg kunne spart endel penger hvis jeg kunne klart meg uten matchende design i racket.

mvh.s,
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Jeg bor et stykke fra nærmeste Hifi-klubb og det virker som de ikke har disse varene inne på lager nå.Det ble til at jeg bestilte forsterkeren på nettet i første omgang.Får tygge litt på om jeg trenger en Denon cd-spiller.

mvh. s,
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvor viktig er det estetiske iyho?
Kjenner flere som pleier å nyte musikk i stummende mørke, og DA spiller jo finish liten rolle......;)
Må det være en Denon-spiller, eller kunne du kjørt en spiller i samme farge fra en annen produsent?

mvh
Proffen
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Du har et godt poeng der Proffen.Ser nå på kontoen min at det ikke blir den matchende DCD 1520 nå med det første.Men tanken var at komponenter fra samme produsent spiller godt sammen.Det blir nok å bruke Hegel'en m/dac eller en av Pioneer-maskinene mine når forsterkeren ankommer.

mvh.s,
 
Topp Bunn