Denon, Hifi-Klubben, Elkjøp

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Nå som Elkjøp har begynt å selge et par Denon-produkt, har Hifi-klubben åpenbart sett seg nødt til å redusere prisen på tilsvarende bokser. Forsterkeren PMA 510-AE selges nå for 1100-1300,- mot tidligere veil. pris på Hifi-Klubben på 2300,-.

Dette er vitterlig en svært sympatisk pris, men hvor bra er den?

Jeg holder på å sette sammen et billig-anlegg som en gave og slumpet til å kjøpe et par brukte B&W DM685 forleden. Dette er jo noen eminente småhøyttalere, men også kjent for å kreve litt i forsterkerveien. Vil Denon PMA 510-AE kunne "levere varene" til disse høyttalerne i en slik grad at noe av potensialet i DM685 kommer frem?

Jeg vet naturligvis at det finnes mange alternativ som vil fungere mye bedre, men da til en prosentvis mye høyere pris.

Noen som har erfaringer med forsterkeren og/eller høyttalerne og kan gi meg en pekepinn?
(Tilbud på brukt forsterker [i sølv/alu] som kan matche mottas med takk.)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Denne forsterkeren har jeg bare hørt på Hifiklubben - i f.m. litt forsiktig research for en venn av meg da han var ute etter et lite anlegg nr. 2 - og Denon 510AE er absolutt grei nok til prisen. T.o.m. veldig grei, hvis prisen kryper ned mot tusenlappen. Men det må sies at den har nokså beskjedent potensial, da. Den blir lett stresset - og har ikke mye musikalsk jerngrep hvis man skulle finne på å dra på litt. B&W 685? Det KAN gå - uten at jeg har hørt akkurat disse sammen med Denon'en. Jeg hørte Denon sammen med Dali Lector 1, og det låt slett ikke verst - under forutsetning av at man er ute etter noe som spiller pent og pyntelig, men ikke veldig høyt og hardslående. Jeg får vel føye til her at vennen min endte opp med den minste av Cambridge's integrerte - selv om den altså var noe dyrere enn Denon'en. Litt mer punch i den, syntes vi - sammenlignet med Denon 510AE.

I og med at Denon ikke har kostet på seg noen pre-out på denne forsterkeren, vil de fleste suber som det ville ha vært naturlig å tenke på for å fylle opp litt i bassen, være uaktuelle. Synd - for dette er ikke en forsterker med mye naturlig autoritet i bassen.
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Må først få si at jeg ikke har erfaring med akkurat disse høyttalerne eller akkurat denne forsterkeren. Men jeg har prøvd en del forsterkere i 2-3000 kronersklassen, og syns generelt det er relativt liten forskjell på dem. Denon skal jo klangmessig passe B&W ganske bra, og denne prisen må jo være god!

Når det er sagt, så har jeg også erfart at små og relativt billige høyttalere kan spille overraskende bra når de blir foret med gode forsterkere. Jeg tror derfor du kan hente veldig mye på å legge på en tusenlapp ekstra og følge med på bruktmarkedet (kanskje du kan finne noe fra Rotel, Arcam, Marantz m.fl.) Da tror jeg det du leger ekstra i potten kan begynne å monne litt mer enn om du skulle kjøpe en annen forsterker ny i prisklassen under tre tusen. Bare som en meningsytring...
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Ser at Hi-Fi klubben nå har satt forsterkeren til kr 1098,- !! Hva med CD-spilleren, Denon DCD-510, som Elkjøp selger til 1295,- Den kostet tidligere 2298,- i Hi-Fi klubben, men ser at de nå selger den til 898,- (!) Konkurranse..?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Parallell import? -jeg trodde Hi-Fi Klubben hadde eksklusiv forhandlerett på Denon.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei J.Finvåg,

det er korrekt at en av de store kjedene den siste tiden har parallellimportert utvalgte Denon-produkter. Og du har forsåvidt rett i at det faktum at det at varene er parallellimportert ikke i seg selv er forklaringen på at prisene går ned.

Men det er noen elementer i dette som ofte glemmes når det snakkes om parallellimport: Som offisiell importør av Denon har vi ansvaret for- og kostnader knyttet til- bl.a. lagerhold og demomodeller i butikk (og det gjelder HELE sortimentet, ikke kun 5 utvalgte toppselger-produkter....), spesialutdanning av selgere og servicepersonell, innkjøp av kostbart spesialutstyr for å kunne reparere produktene, markedsføring osv. Dette er utgifter som en parallellimportør som håndplukker noen få produkter stort sett kan se bort fra.

Når det gjelder prissettingen på de aktuelle varene det her er snakk om, så kan du likevel være sikker på at dette ikke handler om at Hi-Fi Klubben i det daglige beregner seg for høye marginer, og først senker prisen når vi får konkurranse. Hi-Fi Klubbens priser er fullt ut konkurransedyktige hvis man sammenligner med butikkpriser i resten av Europa, og det kan vi ene og alene leve opp til pga. vår effektive organisasjon: Hi-Fi Klubbens importledd beregner seg ikke avanse, slik en tradisjonell distributør, men fungerer utelukkende som en innkjøpsavdeling til våre butikker. Dessuten er det et faktum er at Hi-Fi Klubben med våre 75 butikker kjøper omtrent like mye fra Denon pr. år som Europas største elektronikkjede Mediamarkt, som har nesten 1000 butikker! Så våre innkjøpspriser er blant de aller beste.
Det vi her snakker om, er en regelrett prisdumping, som gjør at varene nå selges til langt under kostpris, både hos Elkjøp og hos oss. Vi har likevel valgt å følge Elkjøps pris nedover, ut fra vår holdning om at vi aldri vil la en annen aktør underby oss på våre egne varer!

For deg som forbruker gjør den aktuelle situasjon at det kun er en ting å si, hvis du er i markedet for et Denon-produkt: Løp og kjøp! For det er en ting som er helt sikkert, og det er at prisene ikke kommer til å bli liggende på dagens nivå. Og det gjelder uansett om varen selges hos Hi-Fi Klubben, eller der de selger vaskemaskiner! Men så må jo vi i Hi-Fi Klubben bare håpe på at du velger å handle der du både får service, demonstrasjon av produktet, kunnskap om hvordan det best brukes, og ikke minst- et sted å henvende deg som faktisk har utstyr og kompetanse til reparere produktet hvis det går i stykker!

mvh

Harald Haaland, Country Manager Hi-Fi Klubben Norge AS
Fra http://www.hifiklubben.dk/forum/default.asp?fID=47&aID=26139
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.569
Torget vurderinger
10
Hifiklubbens såkalte lavere priser pga ingen mellomledd er vel ikke så lave. Det er bare å se hva de tar for Ortofon pickuper det!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Ja, det ser ut som parallellimport ja. Har ikke Hi-Fi Klubben eksklusiv forhandlerrett fra Denon? -uansett har de ikke garantiansvar for produkter solgt av andre kjeder.
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
Det spiller ingen rolle hvor billig et produkt er eller om priser forsvares sånn eller slik. Jeg vil ha service både før og etter en handel og er villig til å betale for det. Det er jo mitt valg om jeg vil betale satt pris på produktet, men det styrker vel gjentagelse hvis man får noe på kjøpet. Ja-ja det er ikke greit. Hi-Fi klubben får heller aldri mer av min lønn og det spiller sikkert ingen rolle for dem. Ikke El-kjøp heller når det gjelder Hi-Fi.
 
N

nb

Gjest
geirf2 skrev:
Jeg vil ha service både før og etter en handel og er villig til å betale for det.
Det er en sannsynligvis en dårlig deal for deg. Slike ting pleier ikke gå i stykker, det er nesten garantert billigere i lengden å være selvassurandør fremforå betale for distribusjonsnett, utstillingslokaler og garantier.

Jeg kjøper lett ting på postordre fra USA vel vitende om at den dagen noe skulle ryke, så vil det ikke lønne seg å reparere eller sende tilbake over dammen for å få det fikset. Jeg har ennå ikke hatt en HiFi-dings som har sluttet å virke.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
JBL LS80 som Soundgarden tar 25.000,- for ble solgt for 18.000,- hos komplett for en tid tilbake.....
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
hel skrev:
Hifiklubbens såkalte lavere priser pga ingen mellomledd er vel ikke så lave. Det er bare å se hva de tar for Ortofon pickuper det!
Riktig det. Hi-Fi klubben tar både importøravanse og forhandleravanse.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Voff skrev:
hel skrev:
Hifiklubbens såkalte lavere priser pga ingen mellomledd er vel ikke så lave. Det er bare å se hva de tar for Ortofon pickuper det!
Riktig det. Hi-Fi klubben tar både importøravanse og forhandleravanse.
Og det må de. De både importerer og forhandler, og pådrar seg utgifter deretter.Selsagt må alle driftskostnader dekkes. ;)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Voff skrev:
hel skrev:
Hifiklubbens såkalte lavere priser pga ingen mellomledd er vel ikke så lave. Det er bare å se hva de tar for Ortofon pickuper det!
Riktig det. Hi-Fi klubben tar både importøravanse og forhandleravanse.
Det er vel Mono som er importør av Ortofon (og de er vel ikke akkurat kjent for å være billige). Så hvis klubben importerer Ortofon er det i såfall klubben som driver parallell-import i dette tilfellet.
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Uansett er den CD-spilleren og forsterkeren fra Hi-Fi Klubben nå kjempebillig. Løp og kjøp!
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
[[/quote]
Jeg kjøper lett ting på postordre fra USA vel vitende om at den dagen noe skulle ryke, så vil det ikke lønne seg å reparere eller sende tilbake over dammen for å få det fikset. Jeg har ennå ikke hatt en HiFi-dings som har sluttet å virke.
[/quote]
Akkurat dette er også heldigvis et fritt valg. Jeg kan ikke benekte at du kanskje har vært heldig og for all del la oss håpe at alle kan være like heldige. Skulle det formodligen være så enkelt så skulle vi vel alle ha kjøpt ting utenfra og legge ned alt i Norge. Jeg synes det som regel er god deal på det meste her til lands, men unntak finnes og jeg får bare håpe at disse etter hvert lærer seg noe. Skal man gå til spissfindigheter så burde det vært en form for bedre videreformidling/gjenbruk/reparering av mye. Hi-fi markedet er vel sikkert ikke værst i klassen. Det omsettes vel mye og endel blir vel reparert i forhold til hvitevarer kanskje. Men, man kan til tider bli forundret over selv bruktbørsen her over hvor kort tid produkter befinner seg i enkeltes eie, spesielt nykjøpte saker. Ett fett egentlig. Får håpe Denonen til 898,- holder i tja, 15-20 år? Burde vel det med slik en skikkelig kvalitet. Eller burde det ha vært en merkelapp som tilsa at man ikke kan forvente funksjonalitet i mer enn 1 år? 2 år? Så billig at man bare kan kaste det etter dette. Jada, bare kast det!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
En fremtid med postordre basert Hi-Fi, uten annet enn mainstream produkter i "hyllene" og noen gadget-blader til å fortelle kunden at det er gode produkter...

:-[
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Hva garanti angår, så gjelder da kjøpsloven enten produktet selges hos HiFi-Klubben eller Elkjøp, parallellimport eller ikke.
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
275
Sted
Tranby
Kjøpte en CD spiller på HiFi-klubben til jobben. Den har gått en måned nå døgnet rundt med mp3 uten problemer.
Bra byggekvalitet er en fordel. I forhold til en gammel dedikert cd spiller er den treg. Leste en test av den forrige modellen her:
http://www.audio.de/Produktdaten/Denon-DCD-500-AE-Details_1501824.html
Som man kan se er jitter verdien litt høy(middels bra), slik at den som hadde ønsket å bruke den som driverk dermed ikke får det ultimate ut-gangs punkt. Men det er som nevnt ikke samme modell, men en indikasjon på hva man kan forvente..
Faren min har PMA500E og jeg synes den er grei til prisen. 510 er nok ganske lik.

Til prisen så er dette kjempe bra.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Gimsegutten skrev:
Hva garanti angår, så gjelder da kjøpsloven enten produktet selges hos HiFi-Klubben eller Elkjøp, parallellimport eller ikke.
Ja, det stemmer. Men du kan ikke gå til Hi-Fi Klubben med et defekt produkt kjøpt på El-Kjøp og forvente at førstnevnte skal ta ansvar for garantien.
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
La oss håpe det forblir slik og for min del er det slik jeg vil ha det. Man går tilbake dit man har kjøpt produktet eller kjede/importør. Et kundeforhold og tillit begge veier, men det er mulig jeg er for konservativ, men jeg ser jo at det er ikke så lett med alt det man i dag forlyster seg med.
 
C

cruiser

Gjest
Problemet med paralellimport og kjøp "over dammen" er at mange ofte bruker lokale forhandlere's tid og lokaler før de kjøper billig andre plasser.
 
N

nb

Gjest
cruiser skrev:
Problemet med paralellimport og kjøp "over dammen" er at mange ofte bruker lokale forhandlere's tid og lokaler før de kjøper billig andre plasser.
DET er en uting.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har alltid trodd (blitt hjernavaska til å tro) at Hifi - Klubben er mye billigere enn alle andre?

Med en gang de får et nytt agentur, så er plutselig produktet 30 - 40 % billigere, enn andre lev./forhandlere!

Har handlet en del på Hifi - Klubben , riktignok for en tid tilbake, og har ingen ting å utsette på hverken service, eller produktene deres!
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
f skrev:
Har alltid trodd (blitt hjernavaska til å tro) at Hifi - Klubben er mye billigere enn alle andre?

Med en gang de får et nytt agentur, så er plutselig produktet 30 - 40 % billigere, enn andre lev./forhandlere!
Neida. De er 10-20% dyrere enn andre siden de ikke gir rabatt. B&W var billigere ved overdragelse av agenturet, faktisk billigst i Europa, men ved modellskiftet satte de opp prisene til høyere nivå enn før slik at de ble dyrest i Europa. I tillegg kunne du før få rabatt på B&W sik at forskjellen ble enda større. Imidlrtid bbør det tilføyes at de nye, kommende B6W D-serie har fått priser som igjen er konkuransedyktige.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
En fremtid med postordre basert Hi-Fi, uten annet enn mainstream produkter i "hyllene" og noen gadget-blader til å fortelle kunden at det er gode produkter...

:-[
Det blir vel slik når mange "high-end" leverandører ikke er konkurransedyktig. Et godt eksempel er ARC og Krell kvor importøren er i Sverige (Sør-Sverige er i praksis like langt unna meg som USA). Derreter skal væren eksporteres til en forhandler i Norge. Dette gjør at produktene koster dobbelt så mye i Norge som i USA.
 
C

cruiser

Gjest
Voff skrev:
bjornh skrev:
En fremtid med postordre basert Hi-Fi, uten annet enn mainstream produkter i "hyllene" og noen gadget-blader til å fortelle kunden at det er gode produkter...

:-[
Det blir vel slik når mange "high-end" leverandører ikke er konkurransedyktig. Et godt eksempel er ARC og Krell kvor importøren er i Sverige (Sør-Sverige er i praksis like langt unna meg som USA). Derreter skal væren eksporteres til en forhandler i Norge. Dette gjør at produktene koster dobbelt så mye i Norge som i USA.
Tror nok kostnadene i Sverige er endel hakk høyere i Sverige/Norge enn i USA.


Forøvrig så tror jeg det hadde vært en fordel for importører og forhandlere og droppe det rabatt systemet, slik at veiledende priser er prisen på varen, da tror jeg forskjellene til det store utland hadde vært mindre.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Etter som jeg har skjønt, har det kommet en ny modelle som skal erstatte Denon PMA-510 AE. Jeg var inom og hørte på B&W DM og det låt faktisk ganske funky. De koblet opp bare noen mini Cambridge elektronikk. Høytalerne var satt på hylle og jeg fikk høre dem sammenliknet med Dali Lektor 1 og 2. Til min musikk er B&W en soleklar faoritt i dette prisleiet. Jeg har også kjøpt PMA-510 AE, men regner med at jeg ikke får prøvd den på en stund pga plass mangel.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Voff skrev:
bjornh skrev:
En fremtid med postordre basert Hi-Fi, uten annet enn mainstream produkter i "hyllene" og noen gadget-blader til å fortelle kunden at det er gode produkter...

:-[
Det blir vel slik når mange "high-end" leverandører ikke er konkurransedyktig. Et godt eksempel er ARC og Krell kvor importøren er i Sverige (Sør-Sverige er i praksis like langt unna meg som USA). Derreter skal væren eksporteres til en forhandler i Norge. Dette gjør at produktene koster dobbelt så mye i Norge som i USA.
Glem Krell! Krell har flyttet produksjonen til Kina. Da er det 13-14 år gamle jenter som setter sammen High-end produktene på samlebånd. Krell låter langt dårlige nå enn før. Gamle Krell Kav 300IL låter bedre en de siste intregrete som lages nå. Sammenlikningstesten har vært gjort og konklusjonen er at man må holde seg langt unna Kina Krell.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
roesok skrev:
Uansett er den CD-spilleren og forsterkeren fra Hi-Fi Klubben nå kjempebillig. Løp og kjøp!
Helt enig, kjempebillig!
Når jeg så at jeg kunne få kjøpt en helt ny Denon til 1100 kr. så synes jeg ikke det var noe vits i å tråle brukten!
Har ikke fått den enda, men forhåpentligvis er den i hus til fredag, skal bruke den sammen med mine nye Klipsch RB-10, blir bra håper jeg.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Gir rabatt ? det er jo ikke slik det skal være ? det betyr i så fall at de er dyrere, siden de fleste ikke gir rabatt mm det er en vare de brenner inne med og ikke blir kvitt ellers...

Dersom man legger opp bisnissen sin etter at bare nisser betaler det det koster, så kan de jo bare dra dit peppern gror.. Jeg går bare ikke på rema og pruter.. det er en uting man ikke trenger her til lands IMHO :) Prute kan man selvsagt gjøre overalt, men hvis prutingen er "innbakt i prisen" gidder ikke jeg å handle der.. slikt gjør man i egypt, ikke i Norge! (Greit hvis man handler MASSE, så må man kunne forhandle) Jeg vil ha en reell pris på varen.. inkl service og reklamasjon .. ALTID! ikkeno' 2 ganger, men heller ingen 1,26 ganger på prisen takk! (sistnevnte virker ALDRI (lenge) i praksis.. men ikke førstnevnte heller, i disse google-tider!) ;)

Når det gjelder hvordan en stor kjede kan ta noen få produkter og selge dem med 1,3 kalkyle eller mindre (<- sistnevnte er ikke sansynlig på en så marginal varegruppe som stereoforsterker .. mulig jeg tar feil, men ..) det er en mikropromille av omsetningen og det ville være rart om de gadd tape penger på det..

men then again, dette er jo strategiske avgjørelser som gjøres på høyt nivå, og hvem vet ? Billig Hifi stemmer ikke JEG mot iallefall! så lenge det satses langsiktig!

Voff skrev:
Neida. De er 10-20% dyrere enn andre siden de ikke gir rabatt. B&W var billigere ved overdragelse av agenturet, faktisk billigst i Europa, men ved modellskiftet satte de opp prisene til høyere nivå enn før slik at de ble dyrest i Europa. I tillegg kunne du før få rabatt på B&W sik at forskjellen ble enda større. Imidlrtid bbør det tilføyes at de nye, kommende B6W D-serie har fått priser som igjen er konkuransedyktige.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Nå kan det vel tenkes at Elkjøp bruker disse Denonmodellene sine som rene teasere; det gjelder å få kunden innomhus.
Så prøver de å selge opp, går ikke det tjener de noen kroner på tilbehøret..

Mvh
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Man trenger ikke å ha vunnet nobelpris i økonomi for å forstå at Elkjøp kan drive med betydelig lavere marginer på sine produkter enn en spesialforretning for hifi.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
pstraums skrev:
Gir rabatt ? det er jo ikke slik det skal være ? det betyr i så fall at de er dyrere, siden de fleste ikke gir rabatt mm det er en vare de brenner inne med og ikke blir kvitt ellers...

Dersom man legger opp bisnissen sin etter at bare nisser betaler det det koster, så kan de jo bare dra dit peppern gror.. Jeg går bare ikke på rema og pruter.. det er en uting man ikke trenger her til lands IMHO :) Prute kan man selvsagt gjøre overalt, men hvis prutingen er "innbakt i prisen" gidder ikke jeg å handle der.. slikt gjør man i egypt, ikke i Norge!
For noe sprøyt. Hi-Fi butikker er ikke Rema 1000. Jeg har aldri kjøpt dyre kapitalvarer til veiledende pris. Det gjelder Hi-Fi, fotoutstyr, bil og båt. Det er helt uaktuelt å betale veiledende pris når alt selgeren gjør er å vidreformidle en vare han sannsynligvis ikke engang har på lager. De veiledene prisene produsenter operere med, er ment å inkludere konsulentservice, hjemlån, demonstrasjoner, montering etc. Norge har ikke forretninger eller infrastruktur til dette, og mange av oss bør langt fra nærmeste high-end sjappe.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Man trenger ikke å ha vunnet nobelpris i økonomi for å forstå at Elkjøp kan drive med betydelig lavere marginer på sine produkter enn en spesialforretning for hifi.
Jo, men et slikt forhold gir ikke en halvering av pris. Her er det noen som har tatt seg alvorlig godt betalt.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
ikke?
Elkjøp har råd til å selge med tap bare for å irritere Klubben....
 
J

J.J

Gjest
RJEL skrev:
ikke?
Elkjøp har råd til å selge med tap bare for å irritere Klubben....
Ikke uenig i den uttalelsen, det er for lite volum ut for Denon produktene at det blir merkbart for Elkjøp.
Dessuten så regner jeg med at det er en provokasjon for å se om HiFi Klubben svarer med sin "laveste dagspris - garanti".

Servicen på HFK er milevis over enn hva det er på Elkjøp. DET er EN grunn til at jeg handler der .. Men selvfølgelig om jeg kan få det enda billigere enn hva som er vanlig gjør ikke det noe ;)
 
Topp Bunn