Denon dp-47f

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Denon dp-47f.
Har overtatt mors gamle denon dp-47f
(min andre i karrieren)
Etter å hatt konstatert att den fungerte kjøpte jeg og monterte en dl-160, lik den som satt der orginal.
En helt ok spiller om ikke helt i samme klasse som min gyrodeck/dp6gold/mc30supreem, men bedre en min tweekede dual 1249/shure 105/95
Kan tenke meg tweeke den litt og søker tips.
Stivere bunnplate, demping av plint,nett brunn, rca hun plugger etc.
Platematte av anti skli matte fungerte bra samt thorens plate strammer.
Bruker en SAT phonofix riaa

Hilsen Habicht
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Denon dp-47f.
Har overtatt mors gamle denon dp-47f
(min andre i karrieren)
Etter å hatt konstatert att den fungerte kjøpte jeg og monterte en dl-160, lik den som satt der orginal.
En helt ok spiller om ikke helt i samme klasse som min gyrodeck/dp6gold/mc30supreem, men bedre en min tweekede dual 1249/shure 105/95
Kan tenke meg tweeke den litt og søker tips.
Stivere bunnplate, demping av plint,nett brunn, rca hun plugger etc.
Platematte av anti skli matte fungerte bra samt thorens plate strammer.
Bruker en SAT phonofix riaa
Det spørs om du kan gjøre veldig mye mer utover å bytte phonokablen uten å ødelegge spilleren fullstendig. Kabinettet er i utgangspunktet tungt og solid, det svake punktet på denne spilleren er armen, men den er såpass integrert i spilleren at det er vanskelig å bytte den uten å vrake spilleren helt.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Spelaren er som CBA seier det svakaste punktet, men det er ein tung arm som burde fikse passande pickupar relativt greitt. Drivverket var rekna for å vere fantastisk, helt fram til hifimagasina oppdaga kva kvalitetar som kunne halast ut frå platerillene ved hjelp av drivverk som t.d. Linn, Goldmund og denslags.

Trur ikkje det er mykje å hente på å skifte botnplate, men kanskje nye bein og ei vegghylle kan gjere underverk. Let han veldig "direktedriven", kan du prøve å få tak i ei "PlatterMatter". Det gjer underverk i mange samanhengar.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Som arve er inne på, drivverket har fått mye skryt, og er flere klasser bedre enn hva prisen skullle tilsi. Om du ønsker å gjøre noe med bunnplaten, prøv blygummimatte. Den kan alltids tas av igjen om du ikke liker effekten av den. Dempeføtter fra Holfi er en veldig god avkoblingsmetode. Og armen er slett ikke dårlig selv om drivverket isolert sett fortjener en bedre. Den er jo et godt iutgangspunkt for en legendarisk pickup som Denon 103, og da har du svært god lyd for et lite utlegg, skulle jeg tro..
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
103 burde iallfall vere ein god ide, om ikkje Denon har vore heilt i skodda (det er dei sjeldan). Men hugs ein god MC-riaa for å la pickupen komme til sin rett. (Sjølv om han gjer det, vil du ikkje ha den store tredimensjonaliteten. Men du verda, kor musikalsk desse gamle Denonane er)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Beklager, Arve, det er utilgivelig å omtale en slik kapasitet som deg med liten forbokstav i fornavnet ditt..Det går tydeligvis litt for fort unna her! Ivrig, vet du!
Det skal ikke gjenta seg, jeg lover! :)
 
S

stikken

Gjest
;DHei!
Kos deg lenge med DPen, den er faktisk ganske god ;)
Har selv en slik, og kommer ikke til å bytte før den tar kvelden selv!
Da jeg syntes den var ganske følsom for oppkommende lyder, avmonterte jeg de orginale beina,klistra på billige spikes med plakat kitt, satte DPen på en MDF plate som ligger oppå 8stk fjæreggeglass i fra Biltema og vips..og jeg kan danse Samba... ;D
Nesten som em Mitchell Focus One (den fra begynnelsen av 80) 8) 8)
Har også brukt silikon og blygummi på diverse steder!
Vh
S
 
Topp Bunn