Da kan det jo hende at AT440MLa kan være aktuell...? Den spiller forrykende godt i min Pro-ject 8.6 arm..Johs skrev:Du vil få ein resonansfrekvens på ca 16Hz med ein middelmåleg tonearm.
Skulle du få dette til å låte bra er det ein sensasjon!
Vil tilrå ein annan bruk av midlane. Linn utstyrte desse armane med ein MM-serie produsert av Audio Technica og det nærmaste ein kjem desse pu'ane i dag er AT95E.
Lykke til med prosjektet.
MVH
Denon pu'er passer generelt svært dårlig i Linn armer, de gir vanligvis en begredelig lyd der i mine ører. Total mismatch. Har ikke hørt 103SA i Basik dog, men mc'er allikevel generelt er normalt overhodet ikke egnet i Basik arm. Imo. Du bør nok gjøre som også andre her sier, velge deg en god MM istedet.hifinisse skrev:Noen her som har kjennskap til denne pick up fra Denon. Vil denne kunne funke på en Linn Basik med Basik arm??
Kjenner lite til denne selv og den er jo ganske ny...
Og 103R passer tydeligvis veldig bra i min PROJECT 9-arm,spiller veldig bra,har ingen ting å utsette.Har også kjørt resonanstestene på HifiNews-testplata,landet på 10-11Hz ;D. Aner ikkje armmassen på den,9c har 9,5gram..Den spilte godt i Helius Scorpio også,skjønner egentlig de matchingproblemene det snakkes om.I helga skal den testes i en 9c-arm på en RPM9,litt spent på resultatene der..Lille_Adam skrev:Jeg for min del tipper DL-103SA vil fungere helt ypperlig i en Linn Basik arm (hvilken utgave?). 103R fungerte svært fint i min arm med effektiv masse på 11g. Selv om compliance er oppgitt til 5 må en ta i betraktning at i Japan oppgis denne vanligvis ved 100Hz og må ganges med ca. 2 for å få "riktig" verdi i forhold til utregning av resonans. Dette er den største grunnen til at 103-serien har fått det ryktet den har i forhold til matching med arm.
Om jeg antar at det er snakk om en Basik LVX f.eks, med en masse på 12.5g, skulle korrekt resonansfrekvens bli ca. 10.7Hz. Er det en LVV på 13.5g blir den 10.5Hz. Begge skulle fungere helt ypperlig. Om så en DL-103SA er verdt 3x prisen av en 103R er en helt annen sak....
HeiF.E. skrev:I helga skal den testes i en 9c-arm på en RPM9,litt spent på resultatene der..
mvh Filip
Skal gjør det 8)Jan_I skrev:HeiF.E. skrev:I helga skal den testes i en 9c-arm på en RPM9,litt spent på resultatene der..
mvh Filip
Har en RPM9 med 9c arm på. Prøvde den vanlige DL-103 på denne.
Hadde ventet at dette skulle bli total mismatch , men fakta var at den funket bedre enn ventet.
Ikke så godt som i stivere armer, men faktisk bedre enn forventet.
9c er ikke akkurat en topp arm, men en kan få ganske bra resultater med rett pickup/justering/er.
Kom gjerne med en konklusjon Filip når dere har testet R utgaven
Mvh Jan I
Jeg vet ikke helt om jeg kan forklare det særlig bedre. Japanske produsenter har tradisjonelt oppgitt compliance ved 100Hz, i stedet for 10Hz som er vanlig her. Hvilke produsenter det gjelder per i dag skal jeg ikke si sikkert, men det gjelder i alle fall Denon. Grunnen til at jeg vet det er at de har sagt det selv, på forespørsel. I tillegg er dette opplyst flere steder, inklusive f.eks Cartridge Database. I forhold til rådet om å gange med 2 så kommer dette også fra Denon, som fritt etter hukommelsen sa noe i retning av "the compliance at 10Hz will vary between approximately 1.5x and 2x, but for the sake of simplicity we recommend that you simply multiply by 2. The difference from the actual no. should be small enough to be of no concern".Johs skrev:må en ta i betraktning at i Japan oppgis denne vanligvis ved 100Hz og må ganges med ca. 2 for å få "riktig" verdi i forhold til utregning av resonans.
Dette må du forklare nærmare!