Denon AVC-X8500H

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
Man kan strømme tra Qobuz til Denon med BubbleUPnP og mconnect. Med de to appene kan man strømme nesten alt, funker på Yamaha(hvis den virker ellers) også. Ulempen er litt begrenset funksjonalitet og at man ikke spiller fra forsterker. Vet ikke om HD lyden blir ned samplet i forsterker. Men appen rapporterer formatet den spiller på.
 

Woff

Medlem
Ble medlem
08.04.2016
Innlegg
20
Antall liker
33
Sted
Oppland
Gøy!
Ser at HiFi Klubben får Denon AVC-X8500HA på lager i slutten av denne måneden, så da blir det nok handel.
Men sliter med en ting, den har for mange kanaler! I dag har jeg 7.1.4 og regner kanskje med å fortsette med det oppsettet.
Da blir vurderingene: skal jeg bi-ampe frontkanalene? Eller bør jeg sette opp et par høyttalere og benytte front wide løsningen?
Noen her i tråden som kan komme med gode råd?
Og nei, skal ikke engang ANTYDE at det blir dobbelt så mange Watt ved bi-amping! :)
 

Woff

Medlem
Ble medlem
08.04.2016
Innlegg
20
Antall liker
33
Sted
Oppland
Takk for svar! Jeg har null problemer med effekten fra min GAMLE Pioneer SC-LX901, men den er vel en tanke kraftigere enn Denon'en..

Har absolutt vurdert front wide, har så vidt plass til to høyttalere til i hulen.. Siden jeg allerede har 4 av disse går jeg nok for to til! https://arendalsound.com/product/1723-surround-thx/

De har (i mine ører) kjempe-lyd som selvsagt ikke skiller seg ut fra resten av 'familien'..

Har dette oppsettet nå: 2 * Arendal 1723 Tower THX, 1 * Arendal 1723 Center THX, 4 * Arendal 1723 Surround S THX, 4 * Arendal 1723 Bookshelf S THX (tak-kanaler) og 1 * SVS PB16 ULTRA subwoofer. Tåler nok to til av Arendal 1723 Surround S THX!
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.476
Antall liker
895
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Takk for svar! Jeg har null problemer med effekten fra min GAMLE Pioneer SC-LX901, men den er vel en tanke kraftigere enn Denon'en..

Har absolutt vurdert front wide, har så vidt plass til to høyttalere til i hulen.. Siden jeg allerede har 4 av disse går jeg nok for to til! https://arendalsound.com/product/1723-surround-thx/

De har (i mine ører) kjempe-lyd som selvsagt ikke skiller seg ut fra resten av 'familien'..

Har dette oppsettet nå: 2 * Arendal 1723 Tower THX, 1 * Arendal 1723 Center THX, 4 * Arendal 1723 Surround S THX, 4 * Arendal 1723 Bookshelf S THX (tak-kanaler) og 1 * SVS PB16 ULTRA subwoofer. Tåler nok to til av Arendal 1723 Surround S THX!
Bra oppsett! Ligger en brukt Denon AVC-X8500H på torget, har du sett den?
 

Woff

Medlem
Ble medlem
08.04.2016
Innlegg
20
Antall liker
33
Sted
Oppland
Tusen takk for tipset, har ikke sett den og vil ikke se den.. :)
Har jo allerede bestilt en fra HiFi Klubben og vil helst ha AVC-X8500HA, er vel litt forskjell på de! Og den bestilte kommer jo aldeles fersk fra Japan da.. :)
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.476
Antall liker
895
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Tusen takk for tipset, har ikke sett den og vil ikke se den.. :)
Har jo allerede bestilt en fra HiFi Klubben og vil helst ha AVC-X8500HA, er vel litt forskjell på de! Og den bestilte kommer jo aldeles fersk fra Japan da.. :)
Kan være lurt, var noe tull med HDMI kortene på noen tidlige modeller. Greit med 6 års garanti også. :cool: Jeg kjøpte nettopp en ny AVC 3700, meget godt fornøyd med den.:)
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Har en 1,5 år gammel 8500. Oppfører seg helt eksemplarisk.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.160
Antall liker
2.095
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hvis Trinnov er på høyde med Audyssey.....så kan man få bra resultater
Dirac er ikke der så langt....
Spennende utsagt, siden den som ligger lengst bak her er Audyssey ;)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.582
Antall liker
3.121
Torget vurderinger
0
Jeg har Trinnov Altitude32 med Trinnov Optimizer. Dirac er også langt bedre enn Auyssey.
Akkurat, men er det mulighet for en visitt for å oppleve din Trinnov?
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.798
Antall liker
2.782
Torget vurderinger
1
Det skal gå an ( på 8500/a110) å la fronthøyttalerne holdes utenom RC slik at disse spiller helt naturlig i rommet slik de er laget fra fabrikken. Så kan receiveren la RC registrere denne lydprofilen og la resten av høyttaleroppsettet etterligne profilen til L/R. På den måten kan man beholde signaturklangen i et typisk par stereohøyttalere over på flerkanals også. Noen som har prøvd dette? Høres nå ut som en god ide. Hvis du har et par høyttalere som du liker lyden i veldig godt så lar altså romkorreksjonen deg beholde denne lyden i hele oppsettet. Noen som har prøvd dette og kan si noe om det?
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.065
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
For hva det evt kan være verdt:

Jeg var overbevist om at i ren stereo til musikk, så skulle jeg kjøre uten romkorreksjon. Fordi... hifisnobberi.

Så testet jeg dette selv. AVR-X7200WA med NAD M22 til å drive stereohøyttalerne. Oppdaget at de gangene jeg hadde glemt å skru av korreksjonen, så spilte ting sykt mye bedre.

Slik gikk det til at jeg aldri slo av romkorreksjon igjen.
Føler på ingen måte at jeg har "mistet" høyttalernes sjarm, det er mer at rommets negative påvirkning blir redusert. Høyttalerne er fremdeles hva de er. Det låter bare så utrolig mye mer sammenhengende med korreksjon påslått.

Synes jeg.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.279
Antall liker
3.621
Torget vurderinger
1
Gøy!
Ser at HiFi Klubben får Denon AVC-X8500HA på lager i slutten av denne måneden, så da blir det nok handel.
Men sliter med en ting, den har for mange kanaler! I dag har jeg 7.1.4 og regner kanskje med å fortsette med det oppsettet.
Da blir vurderingene: skal jeg bi-ampe frontkanalene? Eller bør jeg sette opp et par høyttalere og benytte front wide løsningen?
Noen her i tråden som kan komme med gode råd?
Og nei, skal ikke engang ANTYDE at det blir dobbelt så mange Watt ved bi-amping! :)
Om man har noen litt stygge impedanse dipper på frontene, så trenger det ikke være så dumt å biampe de muligens.. Ikke at lydnivået nødvendigvis blir høyere, men forvrengningen kan bli lavere.
 

Woff

Medlem
Ble medlem
08.04.2016
Innlegg
20
Antall liker
33
Sted
Oppland
Takker for input! Men har nå kjøpt to stk Arendal 1723, Surround S THX og bestemt meg for å prøve 9.1.4, de to siste blir da 'front wide'.
Har jukset litt ettersom høyttalerne kommer først til torsdag, bruker nå et par PSB Imagine XB for å teste og det virker rimelig bra! :)
 
Topp Bunn