Denon A1 XV

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Har en Denon A1 XV dvd spiller som plutselig har begynt å avgi et smell i høyttalerne ved skifte av kapittel/sang.Noen som vet hva som skjer ?
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Har en Denon A1 XV dvd spiller som plutselig har begynt å avgi et smell i høyttalerne ved skifte av kapittel/sang.Noen som vet hva som skjer ?
Ingen som har en ide om hva det kan være
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har hatt en slik spiller selv, men opplevde aldri slike problemer som du nevner her.
Det er fristende å feilsøke på om dette er i spilleren i det hele tatt, eller om det er et annet sted i kjeden. Jeg antar at du har koblet den til digitalt til en surroundforsteker, og ikke kjører analogt ut.
Første ting jeg ville ha sjekka var å teste ulike utganger, spesielt analog vs digital for å høre om det er spilleren din som gjør dette, eller om det er trøbbel med sending eller mottak av datastrømmen som lager trøbbel for dacen din. Har opplevd mye "skitne lyder" når jeg har brukt eldre DACer som slett ikke er beregnet for annet enn standard cd-signal. Doxa dacen for eksempel støya og klikka totalt om man prøvde å koble den til en dvd spiller dersom man gjorde noe annet enn å la musikken gå. skipping for eksempel ble katastrofe. Men dette er selvsagt ikke et problem på surroundprodukter. Eller det bør virkelig ikke være det. Men kan være greit å sjekke det også dersom du ikke klarer å fremprovosere samme problem når du kjører analogt ut.
 
Topp Bunn