Den ultimate RIAA-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    er ikke min ambisjon, men finnes den her? Type "Rudi´s topp 100 RIAA-trinn", som kan ligge klistret og blir oppdatert?
    Hvis ja, gidder noen å linke meg dit?
    Hvis nei, hadde det vært noe flere var interessert i?

    Rudi? ;)

    O.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.739
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hadde kanskje vært mer interessant hvilke RIAA medlemmene sitter med selv, slik som en hodetelefontråd er?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gjerne for meg, det bør jo bli en bra samle-ressurs det også.

    O.
    Hadde kanskje vært mer interessant hvilke RIAA medlemmene sitter med selv, slik som en hodetelefontråd er?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hadde kanskje vært mer interessant hvilke RIAA medlemmene sitter med selv, slik som en hodetelefontråd er?
    Som i praksis ikke er relevant i noen sammenheng det hele tatt!?!
    a) Ingen har vel noensinne vært inne og redigert vekk de htlf de har solgt i den oversikten, og det er garantert mange som ikke har ført opp noe heller
    b) Hva vil evt en slik statistikk fortelle/gi av relevant info, rent med unntak av at enkelte RIAA´s ser ut til å være valgt av flere, enn andre?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg tenkte mest: bilde og beskrivelse av RIAA-trinn og hvis man har erfaring med dem deler man dem. Ikke noe inventory fra HFS, men en ressurs som alle kan ha glede av. Men det er kanskje ikke så stor interesse for det. Den nevnte RIAA-tråden var stusselige greier.

    O.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.739
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hadde kanskje vært mer interessant hvilke RIAA medlemmene sitter med selv, slik som en hodetelefontråd er?
    Som i praksis ikke er relevant i noen sammenheng det hele tatt!?!
    a) Ingen har vel noensinne vært inne og redigert vekk de htlf de har solgt i den oversikten, og det er garantert mange som ikke har ført opp noe heller
    b) Hva vil evt en slik statistikk fortelle/gi av relevant info, rent med unntak av at enkelte RIAA´s ser ut til å være valgt av flere, enn andre?
    sorry da, gledesdreper
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg synes for såvidt @Dog´s ønske/intensjon, slik det fremgår i innlegg #9, er bra, men...
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Litt av problemet er vel at det er sjeldent man blir direkte skuffet når man oppgraderer komponenter, så jeg mistenker at de fleste i litt høyere prisklasse vil vurderes ganske høyt, om så bare på grunn av økt eierglede.

    Er vel heller ikke så mange som driver å bytter ut RIIA i hist og pist og sammenligner objektivt?

    Jeg er f.eks veldig fornøyd med min GS reflex M og elevator EXP, men har jo ikke sammenlignet den med andre riia i samme prisklasse.
    Eneste påstanden jeg med god samvittighet kan komme med, er at den er bedre enn en NAD PP2 i mitt anlegg :cool:

    En nyttig tråd kunne jo vært - Hvorfor byttet du ut din gamle RIIA, og var det egentlig noe poeng, om du skal være helt ærlig? ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt noen av slaget innom, men denne har stått i hovedoppsettet noen år nå og blir værende. Ikke noe fuzz, bare gjør jobben sin.
    Aqvox Phono 2Ci mkII

    Aqvox Phono.jpg


    Balansert mellomledd fra AT33PTG/II og preamp.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det er jo enorm forskjell på RIAA-trinn, så vet ikke om jeg skjønner deg helt :)
    Men det henger jo sammen med PU og resten av kjeden...og hvor viktig / hvor mye man spiller, vinyl.

    Jeg har vært gjennom en drøss, mest for moro, men nå er vinyl plutselig mye viktigere kilde enn tidligere, så da blir interessen for en god (ikke nødvendigvis kjempedyr) fornyet. Best bargain & quality combo er alltid et mål...

    Akkurat nå angrer jeg veldig på at jeg solgte Einstein-riaaen for noen år siden...det var en jeg skulle hatt nå. Goddammit!

    O.
    Litt av problemet er vel at det er sjeldent man blir direkte skuffet når man oppgraderer komponenter, så jeg mistenker at de fleste i litt høyere prisklasse vil vurderes ganske høyt, om så bare på grunn av økt eierglede.

    Er vel heller ikke så mange som driver å bytter ut RIIA i hist og pist og sammenligner objektivt?

    Jeg er f.eks veldig fornøyd med min GS reflex M og elevator EXP, men har jo ikke sammenlignet den med andre riia i samme prisklasse.
    Eneste påstanden jeg med god samvittighet kan komme med, er at den er bedre enn en NAD PP2 i mitt anlegg :cool:

    En nyttig tråd kunne jo vært - Hvorfor byttet du ut din gamle RIIA, og var det egentlig noe poeng, om du skal være helt ærlig? ;)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Har hatt div av sorten tidligere men bruker nå den innebygde riaa i marantz forsterkeren og det er mer en godt nok for meg.Det fører iallefall til økende musikkintr.og dalende hifi intresse.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har hatt div av sorten tidligere men bruker nå den innebygde riaa i marantz forsterkeren og det er mer en godt nok for meg.Det fører iallefall til økende musikkintr.og dalende hifi intresse.
    Ja, det er kanskje ikke så mye Hi-Fi å interessere seg for lenger med innebygd RIAA?
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Har hatt div av sorten tidligere men bruker nå den innebygde riaa i marantz forsterkeren og det er mer en godt nok for meg.Det fører iallefall til økende musikkintr.og dalende hifi intresse.
    Ja, det er kanskje ikke så mye Hi-Fi å interessere seg for lenger med innebygd RIAA?
    innapåbyggd eller utapåbyggd samma det,men takk for omtanken
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er veldig mange riaatrinn som er interessante. Ver obs på at alle saman har eigenlyd. Dei som har ambisjon om å vere nøytrale, har eigentleg ikkje så veldig stor musikalsk appell, men det treng ikkje vere så viktig. Pickupen har større innverknad på totallyden enn riaatrinnet. Matching er viktigare enn noko anna.

    Riaatrinn må ha nok gain til den aktuelle pickupen, og då vert output frå pickup styrande. Mykje gain gjer seg etter mi meining uansett (nesten), men det skjer av og til at det vert for mykje Møllers tran også. Dersom riaatrinnet ikkje er "tøft" nok, kan det overstyrast. Men du kan justere gain på mange riaatrinn, slik at det kan tilpassast pickupar på 0,6 - 1,0 mV ut. Og når det gjeld MM-pickupar, er det slett ikkje nødvendig med så mykje gain.
    Dei verkeleg morosame pickupane har relativt lågt output, og då må vi ha massevis av gain, gjerne godt over 70 dB. Då kan du ha kosestunder med til dømes Audio Note- og Fidelity Research-pickupar.
    Det er i det heile greiast å ha ein riaa som har massevis av gain om du skal vere gardert når du får sansen for ein ny pickup.

    Så må det vere godt med impedansetilpasningar på riaaen. Det beste er om dei kan regulerast under avspeling (aller helst med fjernkontroll), slik at du kan lytte deg fram til kva du likar best. Eg har i det heile mest tru på å skru etter øyret. Om du har MC som viktigaste pickup, bør du iallfall ha 4-5 impedanseversjonar.
    Dersom du har dipswitchar som skal regulere impedansen, vert du gjerne nøydd til å snu riaaforsterkaren, mute signalet, og dille med eit skrujern eller liknande...

    Så må dei lydlege eigenskapane vere topp. Eg legg veldig vekt på romattgjeving og tredimensjonalitet, men også dynamikk; nyanseringsevne og evne til å gje full fortissio på truverdig vis. Klangeigenskapane er også viktige, men eg likar ikkje snorrett frekvensbane, men det ordnar eg med å fikle med impedansen (gjerne sette litt lågare enn det teori og produsentar vil tilseie.

    Balansering riaatrinn er det mykje diskusjon rundt. Mine erfaringar er avgrensa, men eg har merka at kabel mellom riaa og forforsterkar vert mindre kritisk enn ved ubalansert signal. Men den fyrste kabelen, den frå pickup (via pickuparm) fram til riaa, er den aller viktigaste i heile anlegget.

    Av ein eller annan gunn har eg opplevd riaatrinn med separat straumforsyning som veldig gode, medan eit fåtal av eitt-kabinetts-riaaforsterkarar har vore like gode. Det er kanskje slik at dei støyar mindre når straumforsyninga kan plasserast eit stykke unna dei aktive komponentane. Men igjen er det eit spørsmål om matchning. Har du rette pickup, kan det definitivt vere viktigare enn noko anna.

    Eg har for tida fire riaatrinn. Eg har ikkje lenger Muscal Fidelity VINL. Dette var eit svært godt riaatrinn, som kunne regulerast under avspeling, og med pickupar på 0,5 mV eller meir, er det klangmessig svært tiltalande, og sjølv om det berre er eitt kabinett har det gode støyeigenskapar. Dessutan har det balanserte utgangar.

    Eg har framleis ein rimeleg Graham Slee som funkar veldig godt med MM-pickupar. Ikkje så veldig tøff dynamikk, men ok på det meste anna. Vel verd prisen.
    Så har eg ein gammal NAD PP2. Denne funkar med pickupar utan dei heilt store ambisjonane på tredimensjonalitet, men ein kan ikkje vente allverda frå eit riaatrinn som kosta 500 kr i si tid...
    Men mitt referanseriaatrinn (og det beste eg har prøvd) er European Audio Team EAT-e-Pro. Dyrt som fy, men med tilstrekkjeleg gode eigenskapar til å få fram alt det du kan forvente frå ein vinylrigg.
    Kunne sikkert brukt andre riaatrinn også. Men EAT-e-Pro var sanneleg dyrt nok....ARC sine betalbare alternativ har ikkje nok gain. Og ein Steelhead er også dyr.
    Skulle det knipe, har eg også ein ARC SP 10 på lur, og dette er ein forforsterkar av gamlesorten med innnebygd riaa av svært høg kvalitet. Men det er ikkje nok gain til å hanskast skikkeleg med pickpuar som ikkje kan levere 0,5 mV eller meir.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Disse trinna er, i alt for mange tilfeller, opphav til ergrelser. Ikke det lydmessige, men den rene funksjonalitet. For mange er mangelfulle, om en da ikke ser på disse boksene som kvinner en inngår monogamiløfter med - romantisk kjærlighet, og lite brukbarhet

    En god boks må ta MC og MM. En god boks må ha innstillinger på forsterkning. En god boks må ha innstillinger på kapasitans. En god boks må ha innstillinger på impedans. En god boks bør ha en monoknapp. En god boks bør ha knapp for fase. En god boks må ha balansert og ubalansert ut og inn. En god boks har de variable innstillinger tilgjengelig på fremsiden. En god boks skal låte bra.

    Det er få gode bokser.

    Tillegg: En ultimat boks har sågar en bypass – dvs. uten RIAA-korrigering.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Min egen boks – rør forresten – er et eksempel på tåpelighet; men god lyd.

    Den har MM og MC. Fint. Bryter for veksling på baksiden. Idioti.
    Den har muligheten til å justere impedansen. Fint. Det gjøres ved å sette inn motstander i RCA-plugger. Det er på baksiden. Dobbel idioti.
    Den har faseskift. Fint. Knapp på baksiden. Idioti.
    Den har bare ubalansert inn og ut. Mangel.
    Og den mangler resten jeg etterlyste.

    Den har en forside som er helt uten noen muligheter for innstillinger; bare lys hva angår en form for funksjonalitet i på/av. Flott å se på – ikke lysa –, men brukermessig idioti.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det jeg savner mest, er alternative kurver til RIAA. Det må også på kravlisten som vel begynner å bli ganske lang. Men det er jo den ultimate RIAA-forsterker det er snakk om....:)

    Men uansett: Det låter fint, og det er vel tross alt det viktigste.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Noe sånt?

    IMG_0802.jpg


    Ph-10 — Gold Note

    O.

    Det jeg savner mest, er alternative kurver til RIAA. Det må også på kravlisten som vel begynner å bli ganske lang. Men det er jo den ultimate RIAA-forsterker det er snakk om....:)

    Men uansett: Det låter fint, og det er vel tross alt det viktigste.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gjennom de siste dagenes frenetiske riaa research, så tror jeg jaggu jeg har landet en slags beslutning...må sove på det. Blir nesten en a la spec'en til Dr. Dong...

    O.
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for masse innsikt og erfaring, Arve.

    Fikk du noen gang testet MX-VNL, etterfølgeren til den du hadde?

    O.
    Det er veldig mange riaatrinn som er interessante. Ver obs på at alle saman har eigenlyd. Dei som har ambisjon om å vere nøytrale, har eigentleg ikkje så veldig stor musikalsk appell, men det treng ikkje vere så viktig. Pickupen har større innverknad på totallyden enn riaatrinnet. Matching er viktigare enn noko anna.

    Riaatrinn må ha nok gain til den aktuelle pickupen, og då vert output frå pickup styrande. Mykje gain gjer seg etter mi meining uansett (nesten), men det skjer av og til at det vert for mykje Møllers tran også. Dersom riaatrinnet ikkje er "tøft" nok, kan det overstyrast. Men du kan justere gain på mange riaatrinn, slik at det kan tilpassast pickupar på 0,6 - 1,0 mV ut. Og når det gjeld MM-pickupar, er det slett ikkje nødvendig med så mykje gain.
    Dei verkeleg morosame pickupane har relativt lågt output, og då må vi ha massevis av gain, gjerne godt over 70 dB. Då kan du ha kosestunder med til dømes Audio Note- og Fidelity Research-pickupar.
    Det er i det heile greiast å ha ein riaa som har massevis av gain om du skal vere gardert når du får sansen for ein ny pickup.

    Så må det vere godt med impedansetilpasningar på riaaen. Det beste er om dei kan regulerast under avspeling (aller helst med fjernkontroll), slik at du kan lytte deg fram til kva du likar best. Eg har i det heile mest tru på å skru etter øyret. Om du har MC som viktigaste pickup, bør du iallfall ha 4-5 impedanseversjonar.
    Dersom du har dipswitchar som skal regulere impedansen, vert du gjerne nøydd til å snu riaaforsterkaren, mute signalet, og dille med eit skrujern eller liknande...

    Så må dei lydlege eigenskapane vere topp. Eg legg veldig vekt på romattgjeving og tredimensjonalitet, men også dynamikk; nyanseringsevne og evne til å gje full fortissio på truverdig vis. Klangeigenskapane er også viktige, men eg likar ikkje snorrett frekvensbane, men det ordnar eg med å fikle med impedansen (gjerne sette litt lågare enn det teori og produsentar vil tilseie.

    Balansering riaatrinn er det mykje diskusjon rundt. Mine erfaringar er avgrensa, men eg har merka at kabel mellom riaa og forforsterkar vert mindre kritisk enn ved ubalansert signal. Men den fyrste kabelen, den frå pickup (via pickuparm) fram til riaa, er den aller viktigaste i heile anlegget.

    Av ein eller annan gunn har eg opplevd riaatrinn med separat straumforsyning som veldig gode, medan eit fåtal av eitt-kabinetts-riaaforsterkarar har vore like gode. Det er kanskje slik at dei støyar mindre når straumforsyninga kan plasserast eit stykke unna dei aktive komponentane. Men igjen er det eit spørsmål om matchning. Har du rette pickup, kan det definitivt vere viktigare enn noko anna.

    Eg har for tida fire riaatrinn. Eg har ikkje lenger Muscal Fidelity VINL. Dette var eit svært godt riaatrinn, som kunne regulerast under avspeling, og med pickupar på 0,5 mV eller meir, er det klangmessig svært tiltalande, og sjølv om det berre er eitt kabinett har det gode støyeigenskapar. Dessutan har det balanserte utgangar.

    Eg har framleis ein rimeleg Graham Slee som funkar veldig godt med MM-pickupar. Ikkje så veldig tøff dynamikk, men ok på det meste anna. Vel verd prisen.
    Så har eg ein gammal NAD PP2. Denne funkar med pickupar utan dei heilt store ambisjonane på tredimensjonalitet, men ein kan ikkje vente allverda frå eit riaatrinn som kosta 500 kr i si tid...
    Men mitt referanseriaatrinn (og det beste eg har prøvd) er European Audio Team EAT-e-Pro. Dyrt som fy, men med tilstrekkjeleg gode eigenskapar til å få fram alt det du kan forvente frå ein vinylrigg.
    Kunne sikkert brukt andre riaatrinn også. Men EAT-e-Pro var sanneleg dyrt nok....ARC sine betalbare alternativ har ikkje nok gain. Og ein Steelhead er også dyr.
    Skulle det knipe, har eg også ein ARC SP 10 på lur, og dette er ein forforsterkar av gamlesorten med innnebygd riaa av svært høg kvalitet. Men det er ikkje nok gain til å hanskast skikkeleg med pickpuar som ikkje kan levere 0,5 mV eller meir.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Trodde de bare hadde kabler, drivverk og tonearmer? Hva koster denne?
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Trodde de bare hadde kabler, drivverk og tonearmer? Hva koster denne?
    Litt usikker, men tror den kommer på en plass mellom 12 og 15000kr. Det er jo utrolig billig med tanke på hva platespilleren derfra koster
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jøss...ja, det var ikke galt. Jeg kikke på nettsidene, men kunne ikke finne RIAAen...mulig jeg var for sloppy.

    O.
    Trodde de bare hadde kabler, drivverk og tonearmer? Hva koster denne?
    Litt usikker, men tror den kommer på en plass mellom 12 og 15000kr. Det er jo utrolig billig med tanke på hva platespilleren derfra koster
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg husker godt din tid som ASR-mann, Dog... :)
    Du har vel gått over til rør, men kanskje en ASR Mini Basis RIAA kunne være aktuell?
    Ihvertfall står den høyt oppe på min RIAA-liste, etter at jeg hørte den hos en kamerat.
    Den tar MM/MC, og både impedans og gain kan justeres. Via dip-switcher riktignok, men allikevel...
    ASR Mini Basis MkIII finnes i to versjoner, til 10K og 16K.

    Mvh Salty

    ASR_Mini_Basis_001.jpg

    ASR_Mini_Basis_002.jpg
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Må si jeg liker EAR 324 som jeg kjøpte for et år siden.
    Den er hverken grisedyr eller den ultimate, men den er svært avhengighetsskapende.
    Har ikke testet andre i denne prisklassen, så hvordan den havner ut klangmessig vet jeg ikke.
    EAR passer bra i oppsettet mitt, og gir nok fylde og dynamikk i hele registret.

    Sikkert min siste riaa.

    front640.jpg
    back.jpg
    inside.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    U

    utgatt25555

    Gjest

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Må si jeg liker EAR 324 som jeg kjøpte for et år siden.
    Den er hverken grisedyr eller den ultimate, men den er svært avhengighetsskapende.
    Har ikke testet andre i denne prisklassen, så hvordan den havner ut klangmessig vet jeg ikke.
    EAR passer bra i oppsettet mitt, og gir nok fylde og dynamikk i hele registret.

    Sikkert min siste riaa.
    Sikkert fordi du ikke har testet andre, POB.
    Markedet renner jo over av phono-forforsterkere i ulike utforminger og prisklasser, selv om konstruksjonene kanskje ikke er så alt for forskjellige. Noen ganger stiller jeg spørsmål ved om vi egentlig trenger alt dette. Et mindre antall virkelig gode er bedre enn mange middelmådige.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.936
    Antall liker
    32.858
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg savner flere innganger på den meste av riaa trinn - noe som har gjort at jeg henger ved min Tag McLaren PPA20. To innganger og meget fleksibel. Er egentlig en Audiolab 8000 PPA med bedre komponenter , og kostet dermed mer enn dobbelt av Audiolab utgaven. Og den måtte gjerne hatt en tredje inngang også.

    tagmclarenriaa.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn