Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.324
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Er det bare meg som synes akg k701 er utrolig god til prisen? Både med og uten eq låter dem utrolig godt.
    Eg er iallfall strålande nøgd med mine, stort sett drivne frå monitor-utgangen på RME, men eg har ikkje den erfaringa mange her inne har.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har K701 og K371. Utrolig ærlige hodetelefoner, lett å høre hva som skjer i de forskjellige instrumentgruppene for de som er interesert i akkurat det. Dynamisk til tusen. Mitt foretrukne HP-merke. Gikk fra stax SRM07 II, og Lambda pro, savner ingenting :)
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.324
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Gikk fra stax SRM07 II, og Lambda pro, savner ingenting :)
    Det var leitt, har vore nysgjerrig på Stax lenge, sidan det er obskur teknologi og alle seier at dei høyrest heilt annleis ut enn alt anna (vanlegvis er det meint positivt).
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Stax er utrolig gode, overall, men jeg er litt "sær" på den måten at jeg lytter etter de forskjellige instrumentgruppene, og jeg synes det er lettere å plukke de ut i lydbildet på AKG.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har sammenlignet disse i en liten test:

    Dan Clark Audio Voce vs Focal Utopia

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har "levd en liten stund" med både hd60 og Ananda nå - en av de bruker jeg klart mest, kan dere gjette hvilken?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har K701 og K371. Utrolig ærlige hodetelefoner, lett å høre hva som skjer i de forskjellige instrumentgruppene for de som er interesert i akkurat det. Dynamisk til tusen. Mitt foretrukne HP-merke. Gikk fra stax SRM07 II, og Lambda pro, savner ingenting :)
    Jeg har også hatt disse, og er ikke enig i preferansen. K701 var glimrende, en riktig klassiker , men Stax var hestehode foran på luftighet , åpenhet og avslappet naturlig gjengivelse av akustisk musikk.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes K701 er utrolig gode, og til prisen fantastiske, men kontra Hifiman Ananda så er de "milevis" unna.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Synes K701 er utrolig gode, og til prisen fantastiske, men kontra Hifiman Ananda så er de "milevis" unna.
    Ananda er veldig gode. XS også. Vanvittig teknisk nivå for prisen. Så hvis man liker måten de spiller på så er det ingen over, ingen ved siden
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har også hatt disse, og er ikke enig i preferansen. K701 var glimrende, en riktig klassiker , men Stax var hestehode foran på luftighet , åpenhet og avslappet naturlig gjengivelse av akustisk musikk.
    Da er vi enig i å være uenig ;-)
    Smaken er som baken, alltid delt
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Er det lov med trådløst i denne tråden?

    Jeg har ett par B&W PX7 (s1). Jeg liker lyden godt i de, men komforten er verre, etter en time eller to blir de vel stramme.

    Jeg vurderer derfor å bytte de ut og har prøvd PX8, de virker bedre, men jeg kan jo ikke stå i timevis for å teste de...

    Er det noen som har prøvd de forskjellige B&W som kan si noe om komfort over tid?
    Har også vurdert Focal Bathys men de har jeg ikke fått hørt.
    Evt. andre som er verdt å sjekke ut?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Philips fidelio x2hr med eq låter faktisk overraskende bra til prisen. Har Phillips flere modeller som det er verdt å sjekke ut?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tror X3 er toppmodellen nå. Den er ganske god
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    X3 er gode, spesielt i forhold til pris.
    Dessverre likte ørene mine ikke stoffet på øreputene😩
     
    Sist redigert:

    Ivgubahta

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2016
    Innlegg
    39
    Antall liker
    42
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Philips shp9600

    Hadde en tidligere utgave for ett halv liv sia. Va mye plastikk og "knirking" , men billige og litt spartansk. Komfort og lyd var ok.
    Trur denne modelen utfases eller fornyes for dagens modell selges for ca 500-700 kr på ebay og amazon
     

    Vedlegg

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Er det lov med trådløst i denne tråden?

    Jeg har ett par B&W PX7 (s1). Jeg liker lyden godt i de, men komforten er verre, etter en time eller to blir de vel stramme.

    Jeg vurderer derfor å bytte de ut og har prøvd PX8, de virker bedre, men jeg kan jo ikke stå i timevis for å teste de...

    Er det noen som har prøvd de forskjellige B&W som kan si noe om komfort over tid?
    Har også vurdert Focal Bathys men de har jeg ikke fått hørt.
    Evt. andre som er verdt å sjekke ut?
    Har akkurat fått PX8. Synes de er veldig komfortable og lyden er nydelig. Bruker de sammen med Sony Xperia 1 V.
    https://www.aptx.com/products/sony-xperia-1v
     

    jonska

    Fersking
    Ble medlem
    16.11.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Heisann. Mitt første innlegg på forumet:)

    Jeg skal oppgradere fra trådløse hodetelefoner (B&O H9i) og få et head-fi-anlegg i hus. Innspill mottas med takk.
    Musikkilde er streaming men ønsker å holde muligheten åpen for å koble til LP etterhvert.

    Som forsterker har jeg sett meg ut Schiit Magni Unity med DAC.

    Hodetelefonene skal være åpne og jeg har foreløpig kun testet DT990ProX mot de helt nye Audeze MM-100. Ble veldig imponert av sistnevnte.
    Når jeg leser meg opp på MM-100 blir det klart at den åpenbare duellen står mellom Audeze MM-100 og HiFiMan Sundara. Disse har mye til felles både i lydbilde og pris. Sundara er velprøvd og kommer foreløpig bedre ut på en del områder (ifølge enkelte reviews) men MM-100 er fortsatt veldig nye på markedet og det er relativt lite erfaringer så langt.
    Jeg har ikke fått teste Sundara selv.

    PS! Jeg jakter et nøytralt og åpent lydbilde.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Velkommen til HFS.
    Det eneste riktige er å lese seg opp til- og få tips til å lage seg en short-list.
    Deretter ta seg en testrunde hos de som har et godt utvalg og lytte selv.
    Ingen her inne kan gi deg annet enn indikasjon på hvilke du evt. bør lytte til.
    Duet, OHC og Stereofil har brukbart utvalg.

    OBS! Når du tester, så legg litt vekt på komfort (vekt, hodebøyle, størrelse, puter) - og ha de forskjellig på i litt tid.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.793
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Blingtastic:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    De "tilhørende" hodetelefonene ATH-AWKG er jo rimelige i forhold. Kun USD 4200,-.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ganske pussig det der. Hvem kjøper en forsterker til en mill for å drive et par telefoner til 45K og hvem handler et par telefoner til 45K for å koble dem på sin millionforsterker?

    Symptomatisk nok så ser jeg ingen detaljerte specs.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ganske pussig det der. Hvem kjøper en forsterker til en mill for å drive et par telefoner til 45K og hvem handler et par telefoner til 45K for å koble dem på sin millionforsterker?

    Symptomatisk nok så ser jeg ingen detaljerte specs.
    Dette er specs som betyr noe for japanere:
    " NARUKAMI intertwines the majesty of nature with human innovation, combining Audio-Technica's expertise - over 60 years of pursuing the purest analog sound – with the transcendent aesthetics of KUROGAKI, an ancient wood treasured by Japanese nobles and literati with a rare, ink wash painting-like pattern."
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Flotte specs det der, som sikkert betyr noe også for en del folk uten japansk pass (meg inkludert; jeg synes japansk håndverk av mange typer er fabelaktig flott), men jeg tror nok at også en del japanere kunne tenkt seg litt mer kjøtt på beinet. Men kanskje er det slik at folk som kan legge en mill på bordet for en hodetelefonforsterker bryr seg vesentlig mindre enn de som må snu på skillingen.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Can Jam NYC 2024 - Er det noen som har fått med seg noen interessante nyheter derfra?

    Moondrop har lansert en ny planar tror jeg?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Her var en artikkel :)

     

    DCD

    Fersking
    Ble medlem
    28.07.2023
    Innlegg
    1
    Antall liker
    3
    Sted
    Son
    Fint forum, mye spennende lesing😊

    Ser et par som etterlyser hvor man kan få testet ut ZMFs hodetelefoner uten å bestille direkte fra USA. Kan anbefale Ark Audio i Sverige. De har de fleste modellene tilgjengelig for demo og utrolig god service. Endte opp med å kjøpe mine Caldera der.
    Plukket nylig opp en Woo Audio WA11 Topaz. Overraskende god match med Caldera i mine ører og veldig reisevennlig.

    IMG_0670.jpeg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Byggherre
    Fint forum, mye spennende lesing😊

    Ser et par som etterlyser hvor man kan få testet ut ZMFs hodetelefoner uten å bestille direkte fra USA. Kan anbefale Ark Audio i Sverige. De har de fleste modellene tilgjengelig for demo og utrolig god service. Endte opp med å kjøpe mine Caldera der.
    Plukket nylig opp en Woo Audio WA11 Topaz. Overraskende god match med Caldera i mine ører og veldig reisevennlig.

    Vis vedlegget 1008184
    Bra tips! Nydelige hodetelefoner ❤
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn