Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    424
    Antall liker
    118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Har alltid synes BD har hatt litt lukket lyd. Litt ullsokk om du skjønner. Disse låter mye mer åpent og fint. Skikkelig skyv i bassen og ganske god rom følelse. En virkelig god allrounder. meget godt fornøyd med kjøpet.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Har alltid synes BD har hatt litt lukket lyd. Litt ullsokk om du skjønner. Disse låter mye mer åpent og fint. Skikkelig skyv i bassen og ganske god rom følelse. En virkelig god allrounder. meget godt fornøyd med kjøpet.
    Beyerdynamic får ofte litt kritikk for å være litt vel energiske i toppen (sibilante) hvordan synes du de er der ?
    Destiny 🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    35.015
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da tar jeg deg på ordet @Salmacis - har bestilt noen billige kabler til hd600, så får jeg se om de låter bedre enn orginalkabel.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    239
    Antall liker
    173
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    @HoJ Håper du valgte de billige greiene.
    For på meg så virker det som om alt henger i hop på en måte som jeg ikke forstår. En og samme kabel funker ikke som mirakelmiddel for alle HT og/eller setup. Jeg er fortsatt forundret over det jeg opplevde men, det var det jeg opplevde. Men lykke til 😊👍

    PS. Hvilken amp connection har du bestilt?
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    424
    Antall liker
    118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Beyerdynamic får ofte litt kritikk for å være litt vel energiske i toppen (sibilante) hvordan synes du de er der ?
    Destiny 🙂
    Jeg synes ikke de er spesielt energiske i toppen. Ikke mer enn de bør være. Synes jeg spilte uvanlig høyt i går med en rekke forskjellige sjangre og det ble ikke anstrengende eller ubehagelig. Det som er uvant fra alle tidligere hodetelefoner jeg har hatt, er at disse går dypt i bassen og den er fremtredende på låter som har tung bassgang.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    35.015
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @HoJ Håper du valgte de billige greiene.
    For på meg så virker det som om alt henger i hop på en måte som jeg ikke forstår. En og samme kabel funker ikke som mirakelmiddel for alle HT og/eller setup. Jeg er fortsatt forundret over det jeg opplevde men, det var det jeg opplevde. Men lykke til 😊👍

    PS. Hvilken amp connection har du bestilt?
    Har bestilt på eBay, ikke rare prisen.
    Bruker 6.35mm
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Stavanger
    Jeg synes ikke de er spesielt energiske i toppen. Ikke mer enn de bør være. Synes jeg spilte uvanlig høyt i går med en rekke forskjellige sjangre og det ble ikke anstrengende eller ubehagelig. Det som er uvant fra alle tidligere hodetelefoner jeg har hatt, er at disse går dypt i bassen og den er fremtredende på låter som har tung bassgang.
    Jeg kjøpte også DT770 Pro X Limited edition på impuls for et par uker siden. Så langt veldig fornøyd. I forhold til DT770 Pro 80 Ohm har den åpnere mellomtone og mer kontroll i bassen. Pro X har egentlig alt jeg trenger fra en lukket modell. Men nå vil jeg modifisere standardmodellen med avtagbar kabel og dempesett fra Custom Cans i UK. Jeg likte originalen bedre enn jeg husket når jeg hørte på den igjen nå, etter mange års fravær. Muligens pga. aldersbetinget rolloff i ørene over 7KHz... :) Jeg bruker AKG K-712 Pro og Sennheiser IE200 også.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt 3 sett med beyerdynamic T70p for mange år siden, flere par 1770pro som jeg synes var utrolig god lyd på, men som hadde problemer med høyre driver dessverre. Og DT700proX som mange i diverse forum mener er bedre 1770pro? Så hvem er best av 700pro x og nye 770pro x limited edition? Noen som har sammenlignet?
    Destiny 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn