Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Full blown party with LCD3 in tha house, lol


    Skjønner ikke bæret av hva de sier, men det er vanskelig å ikke le av det der, ahhahaha.

    Skipp til ca 1:50 - da tar det helt av :D
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    So Yummy!
    tumblr_lzh9t32YZM1r2uvb9.gif


    [h=1]Scientists prove it's the same old song – only louder[/h]http://www.gizmag.com/pop-music-trends/23535/
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    For de som søker en relativt god hodetelefon under 400 kroner: Creative Aurvana Live! (ja - utropstegnet er en del av egennavnet).

    iPhone / iPad og disse = lettere reiser man ikke med OK lyd. :)

    Vis vedlegget 147107
    Husets gutter (12 år) ønsker seg nytt headset..Vet Loevhagen hvor jeg kan få kjøpt disse her på berget?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    For de som søker en relativt god hodetelefon under 400 kroner: Creative Aurvana Live! (ja - utropstegnet er en del av egennavnet).

    iPhone / iPad og disse = lettere reiser man ikke med OK lyd. :)

    Vis vedlegget 147107
    Husets gutter (12 år) ønsker seg nytt headset..Vet Loevhagen hvor jeg kan få kjøpt disse her på berget?
    Her er en liste med leverandører

    Creative Aurvana Live - Hodetelefon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic T 90

    Jeg tok sjansen på T 90 jeg. Litt smårisky siden det foreløpig er litt lite info/tester ute om disse og det er litt utypisk meg å kjøpe noe så dyrt uhørt. T70 er derimot hørt og likt. Får jeg litt bredere "scene" og enda litt åpnere lyd så blir nok dette bra. Stått til innspilling et par dager og begynner allerede å like (veldig) hva jeg hører selv om jeg kun har hatt korte testperioder innimellom. Masse detaljer, de går veldig dypt, selv om det ikke er en "basshead" hodetelefon. Passer meg bra så langt. Skal prøve å få nilyttet litt ila søndagen (håper jeg) .. da har de fått 50-ish timer og det burde vel begynne å hjelpe..

    Det første jeg tenker når jeg ser dem live er at de er "#¤"# pene! og behagelige å ha på hodet (selv mitt relativt "volumiøse" hode") :D

    (Det nederste bildet er lånt fra Beyerdynamic US)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Wow, den Peachtree'en var skikkelig lekker! River litt i lommeboken når man ser slikt :D

    Må få si grattis med kjøp av T90 og PSB til de respektive. Blir spennende å lese hva dere synes om disse produktene. Bestilte HE-400 Rev. 2 idag selv. Skal komme med inntrykk etterhvert som jeg får lyttet til de.
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Fant denna i går, et interessant headfi panel indeed. masse point of views fra folk vi *respektere* om alt fra objektiv vs subjektiv til første hifi headset de kjøpte/hørte. Til LCD3, best shit ever. The gear chase, e lett å bli hekta på Gearet.
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    TosLink/optical=lavere sampling..Noen som orker å forklare en enkel sjel hvorfor det er slik?


    • USB: Asynchronous up to 24/192
    • Optical: Up to 24/96
    • Coax: Up to 24/192

    På forhånd takk! Jeg, benytter (til nå) fortrinnsvis toslink, men det må jeg slutte med ser jeg..
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Do 320kbps mp3 files really sound better? Take the test!


    Do 320kbps mp3 files really sound better? Take the test!

    æ vil se ka folk har å si. æ klarte det. 21 år. har en desktop - Asus DG (250kr) - Sennheiser HD 433 (250kr) - hørte 1 gang igjennom, hørte ikke mye forskjell i det heletatt, men det va nåkka der, før 5 sec inn på andre tracket velget jeg rett. syns det va gøy anyways. dont be scared now.

    Sjekk kor mange votes de har xD

    hahaha xD

    Hearing Test - high frequency sounds measure hearing loss

    Klarte 17 khz, 18 høres ut som ingenting.. ingen high pitch, mer som ingenting :p æ trudde ikke æ hørte nåkka, æ visste at æ ikke hørte nåkka, dont kid yourself :p

    Begynn på 15 khz å gå ned eller oppover.

    Før de som har lyst å prøve sæ på litt mer stuffs. masse bra dær.
    http://www.klippel.de/listeningtest/lt/
    Post resultatan weee

    Is the juice worth the squeeze?
     
    Sist redigert:

    FreddyT

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2012
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Jeg klarte ærlig ikke og høre forskjell, så jeg valgte clip 2! :p
    På frekvens testen hører jeg til 19 khz, på 20 hører jeg kanskje litt, merker det skjer noe i ørene hvertfalt :p høyere hører jeg ikke!
    Er 20år og har Asus Xonar Essence STX m/ nye opamper & Denon AH-D2000
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    D7000 og m903. Hører alle frekvenser på HØYT volum. Blir snart 30. I tidlig tyveårene jobbet jeg i en ekstremt bråkete fabrikk i 3 år, så dette er jeg veldig fornøyd med. Jeg har alltid vært flink til å bruke hørselsvern, og ble ledd mye av pga de gule proppene. UP YOURS!

    Dog (uheldigvis, lol), i kommentarfeltet klages det over at det er støy på klippene over 19 Khz og at støyen ikke er 19 Khz. Jeg tror derfor med sikkerhet at jeg hører opp til 18 Khz, men ikke lenger.

    På ABX testen, så fikk jeg 2/2, men det kan være tilfeldig. En dag når jeg har bedre tid, så skal jeg ta 20 tester for å unngå standardfeil. Må innrømme at jeg synes det var ekstremt vanskelig å høre forskjell, og at jeg ikke var sikker i min sak.

    Natti natt, fra tittentei til deg.
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Satt å hørte på dettan i går, svært informativt. ta tiden å hør litt, pick up some new stuffs. Lyden på den første klippet e ikke nåkka særlig men men :p visst du har lite tid så se klipp nr 2 først.

    Correlation between objective measurements and subjective listening.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg skulle egentlig på ferie til Kragerø i dag, men så ble jeg sittende våken i hele natt og tukle med webutvikling samt ekstensiv lesing på head-fi og hfs, så jeg kom meg ikke avgårde og våknet i 20-tiden i kveld... :D

    Har derfor sittet og eksperimentert litt med forskjeller i lyd mellom Xonar Essence ST (XEST) og Grace Design m903 (m903). Lydkortet betalte jeg vel 1400 med frakt for, mens m903 koster rundt 15 500 elns.

    Jeg bruker D7000 og har koblet XEST til m903 med trippelskjermet RCA-kabel. m903 er koblet til med USB. Jeg kjører Foobar og kernelstreamer/wasapi/asio til både DAC i XEST og DAC i m903. Videre kjører jeg to instanser av foobar, begge går på samme lydspor, så jeg trenger bare å gjøre kildebytte med rulleknotten på m903. Jeg veksler likt mellom kernelstreaming/wasapi/asio mellom de to instansene av foobar.

    Lyden fra XEST hadde i utgangspunktet noe mer gain enn m903, slik at jeg har stillt ned til 80 % volum i tredjepartsdriverne jeg bruker til XEST. Jeg har ikke noe måleapparat som kan gi eksakt dB-avlesning, men de ligger veldig likt jf. mine to lekre ører. Volum på m903 er satt til 65 og 70 vekselsvis.

    Konklusjon
    Jeg vet ikke hvordan jeg hadde gjort det i en blindtest, men når jeg ser så er m903 skarpere og tightere, mens XEST er mer tilbakelent og "muffled", men ikke på en negativ måte. Den ruller av mer i toppen. Dette gjelder alle konfigurasjoner. Også da jeg kjørte tre instanser av foobar2k, der den siste instansen kjørte COAX. Det er ingen hørbare forskjeller mellom COAX og USB.

    Man kan kanskje forklare forskjellene som et veil av veldig mild tåke.

    Edit: Hva var poenget med denne posten? At man kan leve veldig bra med XEST.

    Edit: Nå varmer jeg opp WA6-SE fra Woo Audio, så skal jeg prøve litt med den også.
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Ayon med USB inngang og hodetelefonutgang. N.I.C.E :)




    Bør jo ha potensiale til å låte meget godt med Ayon kvalitet. AltIEnPakke.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har du kommet over noe info om Ayon Orion som hodefonforsterker?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Har du kommet over noe info om Ayon Orion som hodefonforsterker?
    Nei men jeg kjøpte meg en slik:


    7080742669_dd57669fe6_b.jpg


    Og måten den spiller på så for jeg jævla lyst å teste hvordan den hodetelefonutgangen på den andre Ayon ampen jeg linket til låter.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Må bare skryte litt her.

    På torget kom det plutselig opp noe jeg har vært nysgjerrig på lenge. Et par Sony MDR-XB1000. Jeg har allerede lillebroren XB700. Ble helt vill og klikket febrilsk på "kjøp"-knappen, og selgeren, mariusaa (som var veldig morsom), kom og møtte meg nå i kveld. Dette er litt av noen traktorhjul, må jeg si. Hahaha. Et lite skritt tilbake i forhold til LCD3, men fristelsen ble rett og slett for stor :D
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det er vel de hodetelefonene jeg har hatt med den mest spesielle lyden. Det er kun party, all the time, every time. Hyggelig å møte noen fra forumet. Og hvis noen andre ser noe jeg selger på torget så er det absolutt ikke vanlig å dra ut midt på natta og levere utstyr, så ikke få noen ideer :p ;) Du får se om du klarer trikset jeg fikk til med de: koblet de til en forsterker med loudness knapp på, og fyrte opp bassen så mye som mulig og volumet så mye jeg turte - og når jeg prøvde å lese noe på skjermen da så ristet bokstavene sammen med bassen. De klarer å levere MYE lyd ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    !! Ikke for sarte sjeler !!
    sony-mdr-xb700-xb1000.jpg

    XB1000 (70 mm driver) til venstre, XB700 (50 mm driver) til høyre og en fyrstikkeske for din referanse.

    DUNK, DUNK, DUNK, DUNK♫, ...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er vel de hodetelefonene jeg har hatt med den mest spesielle lyden. Det er kun party, all the time, every time. Hyggelig å møte noen fra forumet. Og hvis noen andre ser noe jeg selger på torget så er det absolutt ikke vanlig å dra ut midt på natta og levere utstyr, så ikke få noen ideer :p ;) Du får se om du klarer trikset jeg fikk til med de: koblet de til en forsterker med loudness knapp på, og fyrte opp bassen så mye som mulig og volumet så mye jeg turte - og når jeg prøvde å lese noe på skjermen da så ristet bokstavene sammen med bassen. De klarer å levere MYE lyd ;)
    Ja, veldig gøy å møte noen herfra irl. :) Ble en lang prat om head-fi, og sånt liker vi!

    Jeg skrudde opp volumet mye, og det begynte å riste i hodeputene, da holder det for meg :D Kan jo nesten bruke dem som pc-høyttalere jo. Syke greier. Det blir nok ikke de hodetelefonene jeg bruker mest, men et morsomt innslag når man vil ha noe veldig annerledes :)
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Det er vel de hodetelefonene jeg har hatt med den mest spesielle lyden. Det er kun party, all the time, every time. Hyggelig å møte noen fra forumet. Og hvis noen andre ser noe jeg selger på torget så er det absolutt ikke vanlig å dra ut midt på natta og levere utstyr, så ikke få noen ideer :p ;) Du får se om du klarer trikset jeg fikk til med de: koblet de til en forsterker med loudness knapp på, og fyrte opp bassen så mye som mulig og volumet så mye jeg turte - og når jeg prøvde å lese noe på skjermen da så ristet bokstavene sammen med bassen. De klarer å levere MYE lyd ;)
    Ser du skal selge ultrasound pro, hva har du å si om dem?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Ultrasound pro 2900 har mye bass som slår hardt og stor "soundstage" grunnet s-logic teknologien deres. En helt klart lik eller hat ting. Jeg blir ikke venn med den. Beste beskrivelsen er vel at de er en klar oppgradering for noen som liker beyerdynamic dt-serien f.eks. Negativt med de er at de høres fort litt tynne ut i lyden når du kjører opp på SKIKKELIG party volum (bass forsvinner først, så mellomtone/diskant). En gjeng på head-fi mener det er fordi forsterkeren min ikke kan gi de nok strøm. Har ingen andre forsterkere å teste de med, så gud veit.. Og på de absolutt lyseste innspillingene så kan du oppleve litt sibilance ("S" blir "SCCCH" lyd) Igjen, her var det flere på head-fi som mener de trenger laaaaang innspillingstid (100+ timer) og at jeg ikke har gitt de nok sjanse. Men jeg fant alt det jeg likte i audio technica w1000x, så brukte ikke noe mer tid på ultrasone'en (nei, jeg er ikke en tolmodig person:p)

    Med moon audio kabelen og frakt på alt så kosta disse meg ca 5000kr (kabel og hodetelefon kjøpt hver for seg), så i forhold til nypris så er de ett kupp.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tidligere i dag, så la jeg ut en WTB-annonse på LCD-3 hos Head-Fi. Jeg satte prisen til $1550. Det er cirka 80 % av retail som er $1945 der borte. Hvor mye jeg er villig til å betale avhenger selvsagt av ting som alder, slitasje m.v., men hva tenker dere om den prisen?

    Har noen sett priser på disse som er solgt der (USA) før? På mange av de arkiverte er prisene borte vekk.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    PSB M4U 2 har nå vært i hus og fungerte helt godt, men testene på nett som mener den er kloss på Hifiman HE-500 kan ikke ha samme ører som meg. Jeg synes den låter fint og godt organisert og klart bedre med forsterker på. Flott kvalitet og god passform, men i A/B-test med M4U i aktiv modus og nivåjustert mot et par Audio Technica ATH-M50 foretrakk jeg sistnevnte nokså klart til mine smak og mine ører. Kanskje jeg er sær?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "...Hifiman HE-500 kan ikke ha samme ører som meg..." og "... mot et par Audio Technica ATH-M50 foretrakk jeg sistnevnte nokså klart til mine smak og mine ører...." Mener du M4U 2 er bedre for dine ører? Dvs. du rangerer slik:

    1. M4U 2
    2. M-50
    3. HE-500
     
    C

    Cyber

    Gjest
    "...Hifiman HE-500 kan ikke ha samme ører som meg..." og "... mot et par Audio Technica ATH-M50 foretrakk jeg sistnevnte nokså klart til mine smak og mine ører...." Mener du M4U 2 er bedre for dine ører? Dvs. du rangerer slik:

    1. M4U 2
    2. M-50
    3. HE-500
    Nei. Sånn.

    1. HE-500
    2. M50 2. PSB M4U 2

    Syntes begge på 2. plass er gode, men PSB M4U 2 ble nokså like i mine ører og var bedre på noe, dårligere på annet, men ikke noe som forsvarte 2990,- i utlegg utover de rimelige 800 ca som ATH-M50 fåes for om dagen. Jeg betalte noe mer enn det dog.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Noen her som har noen erfaring med SPL phonitor ?
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Lookie what i found:
    [h=1]Stax SR-84 til 500kr[/h]http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36442486

    sikkert noen der ute som vil ha de :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn