Den store amatørmessige altomspennende øltesten

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Bare 1 time igjen til ølsalget stenger nå. Skal, skal ikke, SKAL!
Må ha noe til svensk fläskfilet ;)
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.386
Antall liker
3.108
Var det slutt på øl testingen?

Prøver litt Red Stripe i dag, slett ikke ille.
Og mye billigere enn Duvel!
Ikke på samme nivå, dog.
Duvel er nok det beste øl jeg har kjøpt på flaske.
Så langt.

;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.452
Antall liker
7.784
Torget vurderinger
0
Har fyr i peisen, 25 blå ute, kjerringen har dratt på nattevakt og min bil har "reist" til verksted i Alta så jeg drev egentlig å tellte på knappene om det skulle bli whisky, aquevitt eller cognac i kveld? ??? "Litt mat først kanskje?" og der i kjøleskapet fant jeg en overlevende etter julen:



Sinebrychoff Jouluolut 4,6%

Et godt øl til fet julemat men faktisk også et greit øl til peiskos med "P1 scenen" på radio.

Å sette karakter etter trådstarters skala er umulig, rangeringen hans er for personlig til det, men jeg vil nok gi dette ølet terningkast 6. Det ølet som ligger ferdig avkjølt i kjøleskapet og som dessuten er det eneste ølet tilgjengelig vil i min bok ALLTID få terningkast 6 ! ;D ;D

Et annet utrolig godt øl som jeg et par ganger har funnet i Finland er et engelsk øl: "Marstons Singel Malt Golden Pale Ale".


Dette er det mange år siden jeg har funnet i butikker i Norge eller Finland, men det er vel fortsatt mitt beste øl minne! :D
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Jeg mener bestemt at jeg engang drakk et øl(?) som het Delirium Tremens og som hadde lyserøde elefanter på etiketten. Tror det var 12%! Har jeg drømt det i fylla? ;D
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
.Marcus skrev:
Først ut er pilsnervarianten fra Mack, som viste seg å være overraskende god sammenlignet med mine fordommer om nordlansk øl. Mektig smak, med mye fylde i ettersmaken. Bitterheten kommer sigende på etter hvert, og her er det best å enten ta seg litt mat eller ta en ny slurk - enda en slik øl som passer aller best til mat. Den klarer seg forsåvidt helt greit alene også. Det sies oppi Troms at man får en dundrende hodepine etter flatfylla med disse, og at det er på grunn av unormalt humleinnhold.

Karakter: 74/100
Synes dette er ett av Norges dårligste øl. Plump og uraffinert smak; smaker kun humle (eller er det gjær?). Vulgærøl på sitt værste.
Ja, jeg er nordlening. ;D
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.725
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
Jeg mener bestemt at jeg engang drakk et øl(?) som het Delirium Tremens og som hadde lyserøde elefanter på etiketten. Tror det var 12%! Har jeg drømt det i fylla? ;D
Ja, slik heter det og det har lyserøde elefanter, men likevel, JA, - du kan definitivt ha drømt om det i fylla for 12% belgisk øl skal man være forsiktig med. 8) ;D

Det finnes sogar en meget kjent Delirium Cafè
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

det beste øllet jeg har drukket fikk jeg den gangen jeg var i england. det heter Pint. kan absolut anbefales.

mvh

-morten-
 
Topp Bunn