Den nye Vivid Kaya serien er på plass i Norge. Kaya 45 har ankommet demo rommet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Den nye Vivid Kaya serien er på plass i Norge. Kaya 45 har ankommet demo rommet.

    Vi er stolte av å presentere Vivid Kaya er den nyeste serien til Vivid Audio i Norge og har vakt stor oppmerksomhet i High-End kretser og ikke minst blant HiFi journalister rund om i verden som kun gitt Kaya serien de beste skussmål!
    Vivid er kjent å gå sine egne veier når det kommer til teknologi og nye løsninger for best mulig lyd.
    Laurence Dickie som er hoved ingeniøren bak Vivid Audio (Kjent som mannen bak Nautilus) har alltid gått sine egne veier når det som allerede finnes ikke holder mål. Alt ifra kabinett og driver teknologi så er alt dem foretar seg kun med tanke på å optimalisere lyden!
    Kom innom for en demo på Kaya 45 og prat om Vivid lyden og teknikken bak!
    Nå har jeg to av mine absolutte favoritter når det kommer høyttaler inne. PMC og Vivid Audio!

    Kaya priser:
    K25. Kr 103.000.-
    K45. Kr 178.000.-
    K90. Kr 272.000.-


    Norsk Audio Teknikk AS
    Ullevålsveien 13
    0165 Oslo
    Norway.
    Org nr: 976 120 779 MVA

    Tlf: 0047 22200095
    Mail: morten@norskaudioteknikk.no
    Web: Norsk Audio Teknikk | Let the Music Speak!
    https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
    Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
    PMC-forum Norge: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/



    KAYA_45_Hero_gallery.jpg
    Inne k45.jpg
    Utmerkelse.jpg
    Utmerkelse 2.jpg
    Vivid_D26_TWEETER-thumb-720xauto-20661.jpg
    drivers_c125woofer.png
    c125.jpg
    c100.jpg
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    M

    MusicBear

    Gjest
    Er så himla imponerende, de (ytterst) få høyttalerprodusentene i verden som gjør noe med konstruksjonene ut over kun å sette høye summer på prislappen. I tillegg er disse så vakre og sjeldent stilfulle at man kunne kjøpe de bare for designet sin del. Husker forresten hvor råbra det spilte på forrige Horten messe, de forrige modellene. Samtidig som det vel knapt finnes ei dame som ville nekte disse innpass i "finstuen" :)

    Sånt sett, kan man undres over at det fortsatt lages rådyre høyttalere med formfasong som en kommode beregnet for fiske entusiastens fiskekroker & fiskesneller - altså finert og med mange lag klarlakk så det ikke skal ligne ei fraktkasse.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Vel talt MusicBear. Vivid Audio fortjener all oppmerksomhet de kan få. Jeg har eid og hørt mange highend høyttalere, men ingen har rørt meg som Vivid. Fantastisk engasjerende gjengivelse på alle typer musikk. Kaya har jeg hørt ved et par anledninger, og dette er meget spennende ting som absolutt er verdt en audition.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er så himla imponerende, de (ytterst) få høyttalerprodusentene i verden som gjør noe med konstruksjonene ut over kun å sette høye summer på prislappen. I tillegg er disse så vakre og sjeldent stilfulle at man kunne kjøpe de bare for designet sin del. Husker forresten hvor råbra det spilte på forrige Horten messe, de forrige modellene. Samtidig som det vel knapt finnes ei dame som ville nekte disse innpass i "finstuen" :)

    Sånt sett, kan man undres over at det fortsatt lages rådyre høyttalere med formfasong som en kommode beregnet for fiske entusiastens fiskekroker & fiskesneller - altså finert og med mange lag klarlakk så det ikke skal ligne ei fraktkasse.
    Vel smak og behag, jeg ville aldri hatt dem hjemme hos meg, og da tenker jeg kun på utseendet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vel smak og behag, jeg ville aldri hatt dem hjemme hos meg, og da tenker jeg kun på utseendet.
    All respekt for at du ikke liker utseende. Men, du kan ikke annet enn å innrømme at de er designperler - designperler i form av sitt iboende design med utgangspunkt i design sett fra et faglig synspunkt? Hmmm, mulig denne setningen ble rar, men håper du gjetter innholdet av den :)
     

    t.h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2018
    Innlegg
    211
    Antall liker
    270
    Torget vurderinger
    1
    Vel smak og behag, jeg ville aldri hatt dem hjemme hos meg, og da tenker jeg kun på utseendet.
    All respekt for at du ikke liker utseende. Men, du kan ikke annet enn å innrømme at de er designperler - designperler i form av sitt iboende design med utgangspunkt i design sett fra et faglig synspunkt? Hmmm, mulig denne setningen ble rar, men håper du gjetter innholdet av den :)
    ;D
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som har vært og hørt på Kaya? Eller shopper man julegaver i disse tider mon tro.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.431
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 89
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn