Diverse Den lille PS5 spill tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Er vel et par måneder siden jeg fikk ps5 som var forhåndsbestilt hos Dustinhome i fjor høst en gang. Første spill var Hitman 3 siden det var eneste (!) spill på ps5. Teller da ikke alle disse absurde drittspillene med manga grafikk fra Japan.

    Spillet var helt greit, samme surret som de andre foregående spill.

    Ellers kjedet jeg meg med utvidelsen av Ghost of Tsushima som fikk patch til ps5. Spillet er fantastisk, men spilte meg lei på ps4. Så kom Fifa 22 som første ekte ps5 spill ifølge dem selv. Ser bra ut, flyter bra og herlig å spille med den nye kontrollen. Men fifa spiller jeg kun sammen med min far, så bare spilt et par timer.

    Kjøpte så Far Cry 6 i håp om at det var et hopp fra forrige versjon. Nesj, samme dritet i nesten samme omgivelser - og jeg kan ikke si jeg ble spesielt imponert over grafikken heller. Kjedet meg fra første sekund og har kjedet meg totalt i en 5-6 timer i håp om at det skulle bli gøy. Same shit, almost same wrapping. Har du spilt deg lei på far cry 5 så er 6 muligens en snoozefest.

    Samtidig som jeg begynner å erkjenne at det var helt meningsløst å fly rundt å glede seg til ps5 kom da det ikke eksisterer noe annet enn copy/paste fra forrige generasjon, så får jeg melding fra komplett om at enda en ps5 er på vei til meg. Glemte visst å avbestille da jeg forhåndsbestilte den hos komplett i september i fjor...
    Det pleier jo å ta litt tid før spillene blir bra. Bare å videresende den ekstra ps5 til meg!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det pleier jo å ta litt tid før spillene blir bra. Bare å videresende den ekstra ps5 til meg!
    Ja, det tar stort sett en 3-4 år før de virkelig gode spillene begynner å komme. Den ekstra maskinen ga jeg bort til min far i 60-årsgave.
    Ble som en liten unge igjen :LOL:
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    The last of us 1 og 2 kom helt på slutten av en Playstation-syklus, så PS5-toppen kommer nok ikke før om 6-7 år :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Likte det første "The Last of Us, men ikke nr 2.

    Er 2 favoritter som skiller seg ut for meg på PS4 - God of War & Horizon Zero Dawn. Oppfølgerne til begge kommer allerede neste år - håper tilgangen på konsoller er bedre da.

    Ellers funker min nye Xbox Series S ganske glimrende - veldig liten, kjapp og helt stille. Der er det lanseringen av Halo Infinite som det virkelig gledes til - 8 desember!!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Det var dette jeg måtte handle en Series S for å spille:


    Fås til PS5 også. Veldig kult spill, bygge baser, mining, osv - vanskelig å legge fra seg.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    I morgen skjer det - årets spillopplevelse (for min del :D )


    Andre som er klare?
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gikk fra en PS3 til en PS5. Det største problemet med hele greia er at det tar lengre tid å skru på tv og anlegg enn å starte opp spillet jeg spilte sist…
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Er en ganske absurd forskjell fra de gamle konsollene - bare erfart Xbox hittil, men regner med PS5 er like rask.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Helt sykt hvor rask den er. Jeg tenker dét er det store paradigmeskiftet – man kan unngå alle lastesekvenser og står mye friere til å regissere tempoet sånn som det passer spillet. Forhåpentligvis er vi nå ferdig med dører det tar lang tid å åpne, smale ganger vi må krype gjennom og andre kjedelige greier som bare er der for å gi maskinvaren tid til å hente neste brett.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Må jo ha et spill klart når konsollen kommer, ble handlet dette hos playstation store



    30% avslag i disse dager, helt ok. Er litt sugen på Ghost of Tsushima også, vi får se.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Høres bra ut. Går gjennom perler fra PS4-katalogen, det er en god del bra greier på salg der.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Veldig rask - og deilig controller, dette kommer å bli veldig bra :love:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Følger med på det kommende VR opplegget til PS5 - synes selve konseptet var utrolig stilig til PS4 - men med for lav oppløsning på brillene til den - for at jeg ville skaffe meg det.

    Virker som det vil være bedre oppløsning på det som kommer til PS5.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Hadde VR til PS4 Pro, men det føltes som å gå tilbake til PS2 oppløsningsmessig, så det settet ble solgt nesten umiddelbart.

    Er det kommet noe spec på de nye VR til PS5?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Har ikke sett noe konkret - men indikasjoner på godt over 1080p per øye og oled - og at det skal komme i løpet av 2022.

    Håper også på muligheter for å se 3D film.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Dette var gøy



    Har ikke spilt så mye foreløpig, men veldig stemningsfullt og godt laget.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Litt mer info om kommende VR på PS5:

    Visual Fidelity: For a high-fidelity visual experience, PS VR2 offers 4K HDR, 110-degree field of view, and foveated rendering. With an OLED display, players can expect a display resolution of 2000×2040 per eye and smooth frame rates of 90/120Hz.
    og et blant annet et nytt Horizon spill :D

     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Kommer snart, blir trolig ett av årets høydepunkter.

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ja, begynner å nærme seg nå, 18 februar 🥰

    Blir nok day one for meg

    horizon.jpg

    Men - skal vel være gratis oppgradering for PS4 -> PS5 for dette spillet? Kjøpe PS4 varianten og spare en hundrings?

    Eller kanskje det ikke er så smart? 😁

    Gleder meg 🥳
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Har registrert at det har vært litt skrivereier om at man kunne kjøpe en PS4 utgave for så å oppgradere gratis til PS5, men har ikke satt meg videre inn i det. Forhåndsbestilte en fysisk utgave til PS5 for flere måneder siden. Er ingen storspiller, heller en periodespiller, nå er det vel et par måneder siden konsollen har vært på, så det utgjør ingen store penger å bestille "riktig" utgave av spillet.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg klar



    Bare å sitte å se på nedtellingen noen dager :ROFLMAO:
    Regner med at du har brukt noen timer? Hvordan er førsteinntrykket?

    Jeg forhåndsbestilte hos Komplett, og de har dummet seg komplett ut med å sende det fra Lørenskog like før midnatt torsdag kveld og forventet at det skulle komme i min postkasse dagen etter. Vel, det gjorde det ikke. Skal se om jeg finner på noe lurt med kundeservice i morgen da jeg må velge hvor jeg skal forhåndsbestille Gran Turismo 7 snart, kanskje det ikke blir fra Komplett....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Regner med at du har brukt noen timer? Hvordan er førsteinntrykket?

    Jeg forhåndsbestilte hos Komplett, og de har dummet seg komplett ut med å sende det fra Lørenskog like før midnatt torsdag kveld og forventet at det skulle komme i min postkasse dagen etter. Vel, det gjorde det ikke. Skal se om jeg finner på noe lurt med kundeservice i morgen da jeg må velge hvor jeg skal forhåndsbestille Gran Turismo 7 snart, kanskje det ikke blir fra Komplett....
    Ja, det har blitt noen timer, fenomenalt spill. Jeg likte det første godt på PS4, men dette er enda bedre - foreløpig. Det ser jo flott ut, beste grafikken jeg har hatt på tven.

    Combat sitter veldig bra og driver stort sett og jakter på maskindyrene, plukker loot og oppgraderer mitt stæsj 😁
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Var egentlig sugen på GT7, men leser mye om masse grinding & mikrotransaksjoner - det liker jeg ikke.

    Men så at det var saftig avslag på F1 i Playstore nå - kr 140,- :)



    Blir spennende å teste 🏁
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Det er alltid noen utålmodige sjeler som gnåler om grinding og mikrotransaksjoner. Når det gjelde GT7 så har jeg ikke spilt veldig mye enda, men andre dagen hadde jeg 1,5 millioner Cr og benyttet anledningen til å kjøpe en invitasjonsbil til 1,3 (er en del biler som kun kan kjøpes hvis man få invitasjon til å kjøpe dem). Et par dager senere hadde jeg godt over millionene i Cr igjen. Så langt har jeg ikke hatt behov for mere penger enn at jeg kunne ha kjøpt de bilene jeg ville hatt og de oppgraderingen jeg har hatt lyst på. Mulig det endrer seg etter hvert, men tipper at det ikke gjør det da det er minst å tjene tidlig i spillet.

    Ellers så har jeg kommet til nivå 41 i Horizon Forbidden West. Vakkert spill som på en måte føles enklere enn det første, men er sannsynligvis mest pga at man blir kjent med hvordan ting fungere i det første med tanke på våpen og motstandere.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Horizon Forbidden West var veldig bra, mange timer med moro der - og en veldig kul Scifi historie.

    Begynte å lese en anmeldelse av Tiny Tina's Wonderlands, ganske tidlig i anmeldelsen sto at det var utrolig mye sprø våpen med, da sluttet jeg å lese og kjøpte det... :ROFLMAO:



    Elsker Borderlands spillene og vil gjerne ha mer, satser på at jeg liker dette, ut å jakte legendaries.. 🤩
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Borderlands serien er herlig. (spiller på PC og ikke på lekeboks men spillene er vel mye de samme). Litt dyrt foreløpig dette for meg så jeg venter en stund til det kommer til halv pris på Steam.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ser ut til at rundt 800 kroner er det man må betale ved slipp for digital utgave nå - på konsoll. Men jeg ga faktisk det samme for Resident Evil 2 til Nintendo 64 for 20 år siden også... 😁

    Var eksakt samme pris for Tina spillet på Xbox - man valgte PS5 utgaven, da det sto noe om bruk av "avtrekkereffekt er påkrevd" for controlleren. Jeg likte veldig godt hvordan Dualsense controlleren ble utnyttet i Forbidden West. Håper på god effekt her også.

    Noe som er litt stilig - er at det er samme stemmeskuespiller for Aloy i Horizon Forbidden West og Tiny Tina i dette spillet - Ashly Burch. Den ene fullstendig seriøs - og den andre fullstendig sprø :ROFLMAO: Talentfull dame.

    Har ikke spilt så mye, men foreløpig innfrir spillet - nytt er at man også kan bruke melee våpen - dælje i vei!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Preview av Horizon greier på VR2:


    Kommer vel ikke før i 2023 en gang, men jeg er klar :D
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Da fikk jeg tak i en PS5 disc utgave tilslutt fra Obs! Etter mye om og men så fikk jeg koblet til min Logitech Harmony fjernkontroll og optisk ut ved bruk av en Behringer usb > optisk konverter - og ja, stort løft grafikkmessig fra min gamle PS4 Pro! 😃👍
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Gratisperiode med Apple+ på PS4/PS5



    Gjelder frem til 22 juli.


    Kan varmt anbefale blant annet seriene Severance & Shining Girls (y)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    State of Play - håper de snakker og viser litt om VR2 :D

    Kl 00.00 i kveld/natt:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn