Diverse Den lille PS5 spill tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    PlayStation5 er ute og da må vi ha en tråd om spill til denne konsollen også. Onde tunger mente at verden ikke hadde bruk for en ny generasjon spillkonsoller og spådde det ville bli en fiasko. Tall fra de to første ukene etter lansering viser at den nye PS5 har solgt mere enn forrige generasjon konsoll (PS4) de to første ukene etter lansering, og PS5 har vært utsolgt over hele verden knappe minutter etter at nettbutikker begynte med forhåndssalg.

    Selv var jeg ikke så heldig å få tak i en PS5 på lanseringen selv om jeg forhåndsbestilte allerede i mai, og venter egentlig ikke at jeg har en før uti neste år (kanskje februar?). Uansett, et spill ligger allerede klar og det er nyeste utgave av Assassins Creed: Valhalla.


     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Blir spennende med PS5, skal selvsagt ha en slik selv - og en tilsvarende Xbox selvsagt :)

    Men har egentlig ikke noe hastverk, er ikke kommet noen spill som frister enda. For PS5 er jeg mest spent på hvordan Atmos varianten de benytter fungerer på anlegget.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Da er det jaggu en ps5 på vei 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: JEJ

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    I dag fikk jeg endelig min PS5. Førsteinntrykket er at med Valhalla, nevnt over, så er det ikke så veldig stor forbedring i forhold til PS4 Pro. Har ikke prøvd "gamle" PS4 spill enda. Overraskende er at vifta tydelig går roligere enn tidligere utgave, kanskje ikke så rart da i PS5 skal være 12cm, men den har en ganske høy lyd, i frekvens, og ikke bare støy fra luft i høy hastighet. Er det en standard 12cm vifte, skal man ikke se bort ifra noen begynner å sette inn Noctua vifter eller tilsvarende.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Etter knappe to måneder så kan jeg si meg ferdig med AC Valhalla. Allerede etter de første par dagene tenkte jeg litt "meh". På mange måter likt med Mass Effect Andromeda i forhold til ME 1, 2 og 3. Alt er bra, men det mangler litt, noe som er vanskelig å sette fingeren på og beskrive. Kanskje Valhalla skulle ha hatt en litt mere interessant og fremoverdrivende historie? Man MÅ ikke gå den ene eller den andre veien, man kan velge å vrake i oppdrag, men til slutt vil jo ringen bli sluttet og alle områdene erobret. Jeg spilte igjennom i vanlig vanskelighetsgrad og spillet kan på ingen måte sies å være vanskelig, eller har motstandere som er bør unngåes eller er veldig vanskelig å håndtere hvis du ikke roter deg borti områder som har betydelig høyere "power level" enn hva du selv har.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Her har det blitt spilt en del Outriders i det siste, er veldig moro å lage en god build med våpen, armour & skills.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    PS5 har nå vært i salg i over et halvt år, og er så vidt jeg kan se like vanskelig å få tak nå som da (dvs utsolgt over alt).

    Forøvrig lastet jeg ned Wrath of the Druids til Assassin's Creed: Valhalla da det ble tilgjengelig tidligere i måneden og det var et friskt pust må jeg si. Åpner opp et nytt og relativt stort område i Irland. En flott historie driver spillet fremover samt masse småoppdrag ved siden av. Eneste ulempen var at anbefalt "power level" var på 55 for dette område og etter som jeg er mer eller mindre ferdig med hovedspillet, kom jeg til Irland med rundt 350 og ble ferdig med over 400, så motsanden var ikke påtrengende kan man si. Her skulle man kanskje ha tatt hensyn til hvilket nivå spilleren er på og lagt seg litt over. Uansett, en flott DLC til AC Valhalla, og senere kommer det et område å utforske i Frankrike i The Seige of Paris.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    PS5 har nå vært i salg i over et halvt år, og er så vidt jeg kan se like vanskelig å få tak nå som da (dvs utsolgt over alt).

    Forøvrig lastet jeg ned Wrath of the Druids til Assassin's Creed: Valhalla da det ble tilgjengelig tidligere i måneden og det var et friskt pust må jeg si. Åpner opp et nytt og relativt stort område i Irland. En flott historie driver spillet fremover samt masse småoppdrag ved siden av. Eneste ulempen var at anbefalt "power level" var på 55 for dette område og etter som jeg er mer eller mindre ferdig med hovedspillet, kom jeg til Irland med rundt 350 og ble ferdig med over 400, så motsanden var ikke påtrengende kan man si. Her skulle man kanskje ha tatt hensyn til hvilket nivå spilleren er på og lagt seg litt over. Uansett, en flott DLC til AC Valhalla, og senere kommer det et område å utforske i Frankrike i The Seige of Paris.
    Er vel mulig å stille opp vanskeligheten?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men det blir ikke helt det samme. Når man starter (hoved)spillet så har de ulike område ulik "power level" som man bør være i nærheten av om man skal komme noen vei. Det er ikke det samme som å endre den generelle vanskelighetsgraden.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig lastet jeg ned Batelfield 5 fra PS+ her om dagen, så får vi se om det blir noe særlig spilling utover sommeren. Ble egentlig litt lei av Battlefield og Call of Duty etter å ha fulgt dem i en årrekke.

    Ser mest frem til nye Horizon og neste Gran Turismo.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Nytt DLC er tilgjengelig for AC Valhalla i dag, The Seige of Paris. Er den like bra som Wrath of the Druids, så blir dette noe å se frem til.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Problemet me AC spillene nylig er at de er håpløst lange. Med samme gamle regla. De tre siste AC spillene er halvveis spilt igjennom. Vet du ikke hva ett bra AC er så kjøp Black Flag. Ett av de bedre.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Witcher 3 var veldig bra. Sliter litt med AC spillene, store og fine, men interessen holder ikke så lenge, har bare prøvd et par av de.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at Black Flag er et at de bedre i AC serien, men det var vel også det første som tok AC i en ny retning og som har ledet dem dit de er i dag. Selv liker jeg lengre spill, nesten litt stusselig å spille f.eks Tomb Raider eller Uncharted til sammenligning hvor man er igjennom hele spillet på et par lange kvelder. Men på den annen side er jeg enig i at det er mye repetisjon i de nyeste AC, mange av stedene man skal angripe er litt mye "copy and paste", hadde gjort det litt mere interessant om de hadde tilført litt endringer og ikke en ren kopi av de mange militærleirene og annet.

    Er det flere som har fått tak i en PS5? Ser den fortsatt ikke er på lager noe sted.

    Hvilke spill ses frem til utover høsten?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Det har ikke kommet noe spill enda som har fristet nok til å bruke tid til å skaffe en PS5.

    Men det kan nok skifte når nye Horizon spillet kommer - jeg likte det første på PS4. Spillet kommer vel våren 2022?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nye Horizon ble for ikke så lenge siden utsatt til neste år. Får bare håpe at det ikke drøyer for langt utover året... Tror det blir et av de bedre spillene neste år.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    I det siste har jeg spilt litt Shadow of the Tomb Raider og Horizon Zero Dawn da det har kommet en såkalt PS5-patch til dem som gjør at de kjører 4K60 på PS5. I tillegg ser det ut til at de har vært over med vaskekluten og tørket litt støv og polert litt ekstra. Begge er spill som begynner å dra litt på åra, men ser unektelig flotte ut på PS5. I følge tester skal Zero Dawn kjøre stabilt 4K60, mens Shadow of the Tomb Raider kjører stort sett 4K60 men faller bitte litt her og der i komplekse områder. Skal bli spennende å se spill som er utviklet for PS5 og ikke bare en oppjazzet versjon av et som er utviklet for PS4...
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    La inn forhåndsbestilling hos Komplett i juli i fjor, venter fortsatt. De vil ikke si noe om hvor jeg står på venteliste eller når jeg kan regne med å få den, annet enn at det sannsyligvis blir "i god tid før 31.12.2021"…

    Hadde vært fint å få den snart!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    I det siste har jeg spilt litt Shadow of the Tomb Raider og Horizon Zero Dawn da det har kommet en såkalt PS5-patch til dem som gjør at de kjører 4K60 på PS5. I tillegg ser det ut til at de har vært over med vaskekluten og tørket litt støv og polert litt ekstra. Begge er spill som begynner å dra litt på åra, men ser unektelig flotte ut på PS5. I følge tester skal Zero Dawn kjøre stabilt 4K60, mens Shadow of the Tomb Raider kjører stort sett 4K60 men faller bitte litt her og der i komplekse områder. Skal bli spennende å se spill som er utviklet for PS5 og ikke bare en oppjazzet versjon av et som er utviklet for PS4...
    Hvordan er det med lydopplegget på PS5 - deres Atmos variant?

    Ser du nevner Tom Raider, Atmos lydsporet på det spillet er fantastisk. For eksempel når du står i jungelen og hører fugler og aper i trærne over deg - når du så snur deg flytter lydene seg tilsvarende, utrolig stilig.

    Funker dette tilsvarende på PS5?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Har Ps5 og Xbox x! Xboxen er overlegen 👍
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Flott med ps5-spill, men når blir konsollen tilgjengelig for oss dødelige?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er det med lydopplegget på PS5 - deres Atmos variant?

    Ser du nevner Tom Raider, Atmos lydsporet på det spillet er fantastisk. For eksempel når du står i jungelen og hører fugler og aper i trærne over deg - når du så snur deg flytter lydene seg tilsvarende, utrolig stilig.

    Funker dette tilsvarende på PS5?
    Har bare 5.1 i hjemmekinoen og har ikke lest noe om hvordan Atmosopplevelsen er på PS5 i forhold til PS4, men er det noen grunn til at den er anderledes? Er ikke Atmos en standard? Viser hvor mye jeg kan om det nyeste innen lydformater.... :unsure:
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Flott med ps5-spill, men når blir konsollen tilgjengelig for oss dødelige?
    Var en rask runde innom frutrasjonstråden på diskusjon.no og det ser ikke ut til at det er hverken lettere å få tak i PS5 nå i forhold til tidligere, og heller ikke noe spor til at det løsner med det første. Begynner å nærme seg året siden lansering nå. o_O
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Har bare 5.1 i hjemmekinoen og har ikke lest noe om hvordan Atmosopplevelsen er på PS5 i forhold til PS4, men er det noen grunn til at den er anderledes? Er ikke Atmos en standard? Viser hvor mye jeg kan om det nyeste innen lydformater.... :unsure:
    Nei, er bare Atmos på Xboxen (og PC? ) - ikke PS4, håpet at Sony nå fikk ordnet dette til PS5, savner det på PS4.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964

    Tror det kommer til å bli ganske fantastisk :love:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Har ikke noen PS5 enda - men det hindrer meg ikke å dra i gang



    satser på at det blir bra :D
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denne i postkassen her om dagen. Ikke alt som er like enkelt for å si det sånn... 💀

     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Denne ser jeg frem til, skal være ute 22. februar neste år.

     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er vel et par måneder siden jeg fikk ps5 som var forhåndsbestilt hos Dustinhome i fjor høst en gang. Første spill var Hitman 3 siden det var eneste (!) spill på ps5. Teller da ikke alle disse absurde drittspillene med manga grafikk fra Japan.

    Spillet var helt greit, samme surret som de andre foregående spill.

    Ellers kjedet jeg meg med utvidelsen av Ghost of Tsushima som fikk patch til ps5. Spillet er fantastisk, men spilte meg lei på ps4. Så kom Fifa 22 som første ekte ps5 spill ifølge dem selv. Ser bra ut, flyter bra og herlig å spille med den nye kontrollen. Men fifa spiller jeg kun sammen med min far, så bare spilt et par timer.

    Kjøpte så Far Cry 6 i håp om at det var et hopp fra forrige versjon. Nesj, samme dritet i nesten samme omgivelser - og jeg kan ikke si jeg ble spesielt imponert over grafikken heller. Kjedet meg fra første sekund og har kjedet meg totalt i en 5-6 timer i håp om at det skulle bli gøy. Same shit, almost same wrapping. Har du spilt deg lei på far cry 5 så er 6 muligens en snoozefest.

    Samtidig som jeg begynner å erkjenne at det var helt meningsløst å fly rundt å glede seg til ps5 kom da det ikke eksisterer noe annet enn copy/paste fra forrige generasjon, så får jeg melding fra komplett om at enda en ps5 er på vei til meg. Glemte visst å avbestille da jeg forhåndsbestilte den hos komplett i september i fjor...
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Min er også på vei nå - vi er sikkert i same kohort. Jeg oppgraderer fra en PS3, og forventer store ting!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er en frisk oppgradering da, vil jeg si :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Kjøpte så Far Cry 6 i håp om at det var et hopp fra forrige versjon. Nesj, samme dritet i nesten samme omgivelser - og jeg kan ikke si jeg ble spesielt imponert over grafikken heller. Kjedet meg fra første sekund og har kjedet meg totalt i en 5-6 timer i håp om at det skulle bli gøy. Same shit, almost same wrapping. Har du spilt deg lei på far cry 5 så er 6 muligens en snoozefest.
    Synes dette er veldig moro :)

    Er veldig mye å gjøre her, mye nytt med campene osv.

    Et tips - gå inn i settings og sett farge på outline for objects - så er det lettere å finne all den herlige looten :D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Synes dette er veldig moro :)

    Er veldig mye å gjøre her, mye nytt med campene osv.

    Et tips - gå inn i settings og sett farge på outline for objects - så er det lettere å finne all den herlige looten :D
    Hm, må være meg som ikke er helt i støtet. Eller lyden, kanskje. Er ikke liv i anlegget mitt akkurat nå da jeg er in between forsterkeri.

    Det der evige loot-jaget er det verste som er funnet på i spillindustrien. Løper rundt som en idiot i hvert hjørne for å finne meningsløst søppel slik at vi bruker 100 timer på å runde et spill istedenfor 10.

    Jeg skal nok spille dette spillet ihjel uansett, kanskje det blir artig til slutt?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Hm, må være meg som ikke er helt i støtet. Eller lyden, kanskje. Er ikke liv i anlegget mitt akkurat nå da jeg er in between forsterkeri.

    Det der evige loot-jaget er det verste som er funnet på i spillindustrien. Løper rundt som en idiot i hvert hjørne for å finne meningsløst søppel slik at vi bruker 100 timer på å runde et spill istedenfor 10.

    Jeg skal nok spille dette spillet ihjel uansett, kanskje det blir artig til slutt?
    Kanskje ikke passer for alle.

    Men jeg elsker slike looter shooter greier - midt i blinken for meg :D
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Ble ferdig med Far Cry 6, synes det var skikkelig solid, maaange timer spilt, vel verdt penga!

    Var inne og sjekket litt på noen Game Pass spill i går - fant et spill jeg ville teste, oppdaget at min Xbox One X ikke kan spille det... :( noen spill har altså krav om Series X & S - og flere blir det nok.

    Fant ut at det var litt styr å skaffe en Series X - men Series S var no problemo - har en på vei, kommer i kveld.

    Er litt spent på om jeg kommer å bli fornøyd med den - har vært veldig fornøyd med ytelse på PS4 pro & Xbox One X - føler liksom at jeg ikke trenger særlig mer enn det i ren spillytelse for å være happy.

    Raskere loading skader selvsagt ikke 😁

    Blir spennende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn