Diverse Den lille PS5 spill tråden

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
PlayStation5 er ute og da må vi ha en tråd om spill til denne konsollen også. Onde tunger mente at verden ikke hadde bruk for en ny generasjon spillkonsoller og spådde det ville bli en fiasko. Tall fra de to første ukene etter lansering viser at den nye PS5 har solgt mere enn forrige generasjon konsoll (PS4) de to første ukene etter lansering, og PS5 har vært utsolgt over hele verden knappe minutter etter at nettbutikker begynte med forhåndssalg.

Selv var jeg ikke så heldig å få tak i en PS5 på lanseringen selv om jeg forhåndsbestilte allerede i mai, og venter egentlig ikke at jeg har en før uti neste år (kanskje februar?). Uansett, et spill ligger allerede klar og det er nyeste utgave av Assassins Creed: Valhalla.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
Blir spennende med PS5, skal selvsagt ha en slik selv - og en tilsvarende Xbox selvsagt :)

Men har egentlig ikke noe hastverk, er ikke kommet noen spill som frister enda. For PS5 er jeg mest spent på hvordan Atmos varianten de benytter fungerer på anlegget.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
280
Sted
Oslo
Da er det jaggu en ps5 på vei 🙂

• Liker
Reaksjoner: JEJ

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
I dag fikk jeg endelig min PS5. Førsteinntrykket er at med Valhalla, nevnt over, så er det ikke så veldig stor forbedring i forhold til PS4 Pro. Har ikke prøvd "gamle" PS4 spill enda. Overraskende er at vifta tydelig går roligere enn tidligere utgave, kanskje ikke så rart da i PS5 skal være 12cm, men den har en ganske høy lyd, i frekvens, og ikke bare støy fra luft i høy hastighet. Er det en standard 12cm vifte, skal man ikke se bort ifra noen begynner å sette inn Noctua vifter eller tilsvarende.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Etter knappe to måneder så kan jeg si meg ferdig med AC Valhalla. Allerede etter de første par dagene tenkte jeg litt "meh". På mange måter likt med Mass Effect Andromeda i forhold til ME 1, 2 og 3. Alt er bra, men det mangler litt, noe som er vanskelig å sette fingeren på og beskrive. Kanskje Valhalla skulle ha hatt en litt mere interessant og fremoverdrivende historie? Man MÅ ikke gå den ene eller den andre veien, man kan velge å vrake i oppdrag, men til slutt vil jo ringen bli sluttet og alle områdene erobret. Jeg spilte igjennom i vanlig vanskelighetsgrad og spillet kan på ingen måte sies å være vanskelig, eller har motstandere som er bør unngåes eller er veldig vanskelig å håndtere hvis du ikke roter deg borti områder som har betydelig høyere "power level" enn hva du selv har.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
Her har det blitt spilt en del Outriders i det siste, er veldig moro å lage en god build med våpen, armour & skills.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
PS5 har nå vært i salg i over et halvt år, og er så vidt jeg kan se like vanskelig å få tak nå som da (dvs utsolgt over alt).

Forøvrig lastet jeg ned Wrath of the Druids til Assassin's Creed: Valhalla da det ble tilgjengelig tidligere i måneden og det var et friskt pust må jeg si. Åpner opp et nytt og relativt stort område i Irland. En flott historie driver spillet fremover samt masse småoppdrag ved siden av. Eneste ulempen var at anbefalt "power level" var på 55 for dette område og etter som jeg er mer eller mindre ferdig med hovedspillet, kom jeg til Irland med rundt 350 og ble ferdig med over 400, så motsanden var ikke påtrengende kan man si. Her skulle man kanskje ha tatt hensyn til hvilket nivå spilleren er på og lagt seg litt over. Uansett, en flott DLC til AC Valhalla, og senere kommer det et område å utforske i Frankrike i The Seige of Paris.

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
823
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
PS5 har nå vært i salg i over et halvt år, og er så vidt jeg kan se like vanskelig å få tak nå som da (dvs utsolgt over alt).

Forøvrig lastet jeg ned Wrath of the Druids til Assassin's Creed: Valhalla da det ble tilgjengelig tidligere i måneden og det var et friskt pust må jeg si. Åpner opp et nytt og relativt stort område i Irland. En flott historie driver spillet fremover samt masse småoppdrag ved siden av. Eneste ulempen var at anbefalt "power level" var på 55 for dette område og etter som jeg er mer eller mindre ferdig med hovedspillet, kom jeg til Irland med rundt 350 og ble ferdig med over 400, så motsanden var ikke påtrengende kan man si. Her skulle man kanskje ha tatt hensyn til hvilket nivå spilleren er på og lagt seg litt over. Uansett, en flott DLC til AC Valhalla, og senere kommer det et område å utforske i Frankrike i The Seige of Paris.
Er vel mulig å stille opp vanskeligheten?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Joda, men det blir ikke helt det samme. Når man starter (hoved)spillet så har de ulike område ulik "power level" som man bør være i nærheten av om man skal komme noen vei. Det er ikke det samme som å endre den generelle vanskelighetsgraden.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Forøvrig lastet jeg ned Batelfield 5 fra PS+ her om dagen, så får vi se om det blir noe særlig spilling utover sommeren. Ble egentlig litt lei av Battlefield og Call of Duty etter å ha fulgt dem i en årrekke.

Ser mest frem til nye Horizon og neste Gran Turismo.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Nytt DLC er tilgjengelig for AC Valhalla i dag, The Seige of Paris. Er den like bra som Wrath of the Druids, så blir dette noe å se frem til.

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
823
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Problemet me AC spillene nylig er at de er håpløst lange. Med samme gamle regla. De tre siste AC spillene er halvveis spilt igjennom. Vet du ikke hva ett bra AC er så kjøp Black Flag. Ett av de bedre.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
Witcher 3 var veldig bra. Sliter litt med AC spillene, store og fine, men interessen holder ikke så lenge, har bare prøvd et par av de.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Enig i at Black Flag er et at de bedre i AC serien, men det var vel også det første som tok AC i en ny retning og som har ledet dem dit de er i dag. Selv liker jeg lengre spill, nesten litt stusselig å spille f.eks Tomb Raider eller Uncharted til sammenligning hvor man er igjennom hele spillet på et par lange kvelder. Men på den annen side er jeg enig i at det er mye repetisjon i de nyeste AC, mange av stedene man skal angripe er litt mye "copy and paste", hadde gjort det litt mere interessant om de hadde tilført litt endringer og ikke en ren kopi av de mange militærleirene og annet.

Er det flere som har fått tak i en PS5? Ser den fortsatt ikke er på lager noe sted.

Hvilke spill ses frem til utover høsten?

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
Det har ikke kommet noe spill enda som har fristet nok til å bruke tid til å skaffe en PS5.

Men det kan nok skifte når nye Horizon spillet kommer - jeg likte det første på PS4. Spillet kommer vel våren 2022?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Ja, nye Horizon ble for ikke så lenge siden utsatt til neste år. Får bare håpe at det ikke drøyer for langt utover året... Tror det blir et av de bedre spillene neste år.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
I det siste har jeg spilt litt Shadow of the Tomb Raider og Horizon Zero Dawn da det har kommet en såkalt PS5-patch til dem som gjør at de kjører 4K60 på PS5. I tillegg ser det ut til at de har vært over med vaskekluten og tørket litt støv og polert litt ekstra. Begge er spill som begynner å dra litt på åra, men ser unektelig flotte ut på PS5. I følge tester skal Zero Dawn kjøre stabilt 4K60, mens Shadow of the Tomb Raider kjører stort sett 4K60 men faller bitte litt her og der i komplekse områder. Skal bli spennende å se spill som er utviklet for PS5 og ikke bare en oppjazzet versjon av et som er utviklet for PS4...

hestepare

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.05.2020
Antall liker
769
Sted
Oslo
La inn forhåndsbestilling hos Komplett i juli i fjor, venter fortsatt. De vil ikke si noe om hvor jeg står på venteliste eller når jeg kan regne med å få den, annet enn at det sannsyligvis blir "i god tid før 31.12.2021"…

Hadde vært fint å få den snart!

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
I det siste har jeg spilt litt Shadow of the Tomb Raider og Horizon Zero Dawn da det har kommet en såkalt PS5-patch til dem som gjør at de kjører 4K60 på PS5. I tillegg ser det ut til at de har vært over med vaskekluten og tørket litt støv og polert litt ekstra. Begge er spill som begynner å dra litt på åra, men ser unektelig flotte ut på PS5. I følge tester skal Zero Dawn kjøre stabilt 4K60, mens Shadow of the Tomb Raider kjører stort sett 4K60 men faller bitte litt her og der i komplekse områder. Skal bli spennende å se spill som er utviklet for PS5 og ikke bare en oppjazzet versjon av et som er utviklet for PS4...
Hvordan er det med lydopplegget på PS5 - deres Atmos variant?

Ser du nevner Tom Raider, Atmos lydsporet på det spillet er fantastisk. For eksempel når du står i jungelen og hører fugler og aper i trærne over deg - når du så snur deg flytter lydene seg tilsvarende, utrolig stilig.

Funker dette tilsvarende på PS5?

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
975
Torget vurderinger
7
Har Ps5 og Xbox x! Xboxen er overlegen 👍

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
856
Torget vurderinger
1
Flott med ps5-spill, men når blir konsollen tilgjengelig for oss dødelige?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Hvordan er det med lydopplegget på PS5 - deres Atmos variant?

Ser du nevner Tom Raider, Atmos lydsporet på det spillet er fantastisk. For eksempel når du står i jungelen og hører fugler og aper i trærne over deg - når du så snur deg flytter lydene seg tilsvarende, utrolig stilig.

Funker dette tilsvarende på PS5?
Har bare 5.1 i hjemmekinoen og har ikke lest noe om hvordan Atmosopplevelsen er på PS5 i forhold til PS4, men er det noen grunn til at den er anderledes? Er ikke Atmos en standard? Viser hvor mye jeg kan om det nyeste innen lydformater.... :unsure:

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.201
Torget vurderinger
1
Flott med ps5-spill, men når blir konsollen tilgjengelig for oss dødelige?
Var en rask runde innom frutrasjonstråden på diskusjon.no og det ser ikke ut til at det er hverken lettere å få tak i PS5 nå i forhold til tidligere, og heller ikke noe spor til at det løsner med det første. Begynner å nærme seg året siden lansering nå. o_O

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325
Har bare 5.1 i hjemmekinoen og har ikke lest noe om hvordan Atmosopplevelsen er på PS5 i forhold til PS4, men er det noen grunn til at den er anderledes? Er ikke Atmos en standard? Viser hvor mye jeg kan om det nyeste innen lydformater.... :unsure:
Nei, er bare Atmos på Xboxen (og PC? ) - ikke PS4, håpet at Sony nå fikk ordnet dette til PS5, savner det på PS4.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
1.325

Tror det kommer til å bli ganske fantastisk :love:

Topp Bunn