Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Det er bare klaging for klagingens skyld.
    <sarkasme>Selv skulle jeg gjerne ha flyttet girspaken i bilen min, og jeg synes det er urimelig at jeg ikke kan bytte gasspedal og clutch, men det j*vla BMW skal ha kontroll på alt.</sarkasme>
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.064
    Antall liker
    1.490
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Rhesus skrev:
    Lyngen skrev:
    Testing fører til at 128 mbps antagelig er godt nok. Kanskje Apple har funnet ut nettopp det. Vel, det hadde jo ikke skaldet med noen valg til da. Uansett. Slipper å dele opp platene da og det er bra.
    Hihi. Apple kjører sitt løp, hele veien. Det er dealen. Take it or leave it. Kjøpte Ipad 2 til min bedre halvdel. Hun er strålende fornøyd, mens jeg føler meg rævpult av Jobs hver gang jeg bruker den. Klarer knapt å vente på jailbreak så man får en liten smule av sjølråderett. :)
    Det er jo ikke noen stor ting dette. Itunes kan konvertere til hvilken ønsket bitrate når man jobber manuelt, men den automatiske omkodingen er satt til 128kbps. En funksjon jeg uansett aldri har brukt siden det tar for lang tid å konvertere alle sporene mens man venter på at synkroniseringen skal fullføres. De fleste i målgruppen for den funksjonen synes finner sikkert ingen ting å klage på ved lyden og setter pris på plassbesparelsen, de andre kan får full kontroll på musikkbiblioteket ved å konvertere manuelt.
    Joda, men det er jo ikke noe nytt at Apple er relativt strikte på hva vi skal gjøre og hvordan vi skal gjøre det. Selv er jeg overbevist om at disse begrensningene baseres på analyser av bruken og et ønske om å ikke gjøre ting for avansert for den uerfarne bruker. Allikevel slutter jeg aldri å irritere meg over slike begrensninger som nevnt over. Hvorfor kan man ikke ha et rullgardinfelt med ønsket valg: Konvertert til "selvbestemt format" ved synkronisering til iDings ift kun 128? Mulighetene ligger i programmet og det er kun en "administrativ bestemmelse" at man ikke skal kunne sette dette selv.

    Samme med synkronisering av feks Podcast. Hva er poenget med alle de forhåndsdefinerte synkmulighetene? Jeg ville hatt åpne felt slik at jeg kunne valgt hvor mange av de uspilte podcastene jeg vil synkronisere. 10 er for lite, mens alle blir for mye... Små, men irriterende plager...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    MML skrev:
    Samme med synkronisering av feks Podcast. Hva er poenget med alle de forhåndsdefinerte synkmulighetene? Jeg ville hatt åpne felt slik at jeg kunne valgt hvor mange av de uspilte podcastene jeg vil synkronisere. 10 er for lite, mens alle blir for mye... Små, men irriterende plager...
    For meg er det eneste logiske å synkronisere alle de uspilte, hvis det blir for mange for min 32Gb iphone er det på tide å vurdere om jeg trenger å laste ned så mange podcaster. :)
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.064
    Antall liker
    1.490
    Torget vurderinger
    1
    Tja.. Er ikke så helt uenig, men med feks 16GB, noen program, foto og video, samt en god del av musikkbiblioteket, skal det ikke mye til før alle uspilte Podcaster blir litt i meste laget. Uansettt er jeg mest "prinsippielt irritert" over at noen skal bestemme tallet 10 da det ikke finnes noen god grunn for at man ikke skulle kunne få bestemme dette selv.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Rhesus skrev:
    Lyngen skrev:
    Testing fører til at 128 mbps antagelig er godt nok. Kanskje Apple har funnet ut nettopp det. Vel, det hadde jo ikke skaldet med noen valg til da. Uansett. Slipper å dele opp platene da og det er bra.
    Hihi. Apple kjører sitt løp, hele veien. Det er dealen. Take it or leave it. Kjøpte Ipad 2 til min bedre halvdel. Hun er strålende fornøyd, mens jeg føler meg rævpult av Jobs hver gang jeg bruker den. Klarer knapt å vente på jailbreak så man får en liten smule av sjølråderett. :)
    Litt sånn homonekrofilifølelse?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    MML skrev:
    Samme med synkronisering av feks Podcast. Hva er poenget med alle de forhåndsdefinerte synkmulighetene? Jeg ville hatt åpne felt slik at jeg kunne valgt hvor mange av de uspilte podcastene jeg vil synkronisere. 10 er for lite, mens alle blir for mye... Små, men irriterende plager...
    For meg er det eneste logiske å synkronisere alle de uspilte, hvis det blir for mange for min 32Gb iphone er det på tide å vurdere om jeg trenger å laste ned så mange podcaster.  :)
    En annen måte å gjøre det på, som jeg selv gjør, er at jeg har all musikk i lossless-format (ALAC) på en stasjonær (iMac).
    Så bruker jeg bibliotekdelingen i iTunes til å overføre til iTunes på laptop'en (MacBook) i lavere oppløsning kun de album jeg vil ha, som jeg syncer mot idingser (iPhone 4/32GB) fra laptop. At musikken på laptop ligger i 256 eller 320 kbps spiller ingen rolle hjemme, da jeg allikevel streamer ALAC fra den stasjonære (AirPlay) hjemme, så formatet på laptop velger jeg kun ut ifra plassen jeg har på idingsene. Veldig greit med både stasjonær og laptop synes jeg.
     

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    HJELP !!!

    Hvorfor Hjelp med store bokstaver? Her er problemet: Jeg har en Macbook og Iphone 4, disse er synket mot Itunes og så langt alt OK. Men jeg gikk fra Iphone 3G til 4 og lot kona overta den gamle. Hvordan kan men synke med avsilte kontakter og App's? Og hvordan kan man ha forkjellige bruker koder for oppdateringer ac App's osv.

    Vi ønsker å ha tilgang til samme musikk bibloteket på en bruker.

    Hjelp mottas med stor takk
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Man velger bort automatiske synkroniseringer, og velger manuelt i iTunes (dette valget vises når du hooker en iDings til via USB). Da kan du synkronisere flere iDingser opp mot ett iTunesbibliotek og velge hvilke app, musikk, etc hver iDings skal ha...
     

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    Loevhagen skrev:
    Man velger bort automatiske synkroniseringer, og velger manuelt i iTunes (dette valget vises når du hooker en iDings til via USB). Da kan du synkronisere flere iDingser opp mot ett iTunesbibliotek og velge hvilke app, musikk, etc hver iDings skal ha...
    Kan man ha vært sitt passord? Og hva med kontakter og notater?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Man velger musikk, kontakter, notater og det hele for hver iDings. Plugg en av de inn, klikk på den i menyen til venstre, så ser du valgene dine i hovedbildet (øverste linje husker jeg ikke feil). Så velger du hva du vil synce. Og så plugger du inn den andre iDingsen, og velger på samme måte for den også. Voila.
     

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    Vidar P skrev:
    Man velger musikk, kontakter, notater og det hele for hver iDings. Plugg en av de inn, klikk på den i menyen til venstre, så ser du valgene dine i hovedbildet (øverste linje husker jeg ikke feil). Så velger du hva du vil synce. Og så plugger du inn den andre iDingsen, og velger på samme måte for den også. Voila.
    Når du skal oppdatere Apps har man da samme passord eller har man vær sin?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Apps for iPhone kan du godt oppdatere på iPhone, uten å gå veien om MacBook'en. Ellers velger du jo som vanlig bare din aktuelle Apple-ID. Dere har sikkert hver deres.
     

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    Vidar P skrev:
    Apps for iPhone kan du godt oppdatere på iPhone, uten å gå veien om MacBook'en. Ellers velger du jo som vanlig bare din aktuelle Apple-ID. Dere har sikkert hver deres.
    Da har jeg prøv og det viser seg at Ical min får importert min kones kontakter. Hva er det jeg gjør feil.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel "Adressebok" som inneholder kontakter, mens "iCal" inneholder kalender/avtaler. Her er det noe som ikke stemmer :)

    Dersom du gjør det som det beskrives så skal dere ha hver deres såvidt jeg vet. Vi har det her iallefall. Du kan jo prøve å plugge inn begge to iPhonene samtidig, så ser du de i venstre linje, og dermed kan du klikke på hver av de og se hva hver av de tar med seg i en synkronisering. Kan jo hende du har "gitt" deg selv din kones kontakter ved en tidligere synkronisering.
     

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    Vidar P skrev:
    Det er vel "Adressebok" som inneholder kontakter, mens "iCal" inneholder kalender/avtaler. Her er det noe som ikke stemmer :)

    Dersom du gjør det som det beskrives så skal dere ha hver deres såvidt jeg vet. Vi har det her iallefall. Du kan jo prøve å plugge inn begge to iPhonene samtidig, så ser du de i venstre linje, og dermed kan du klikke på hver av de og se hva hver av de tar med seg i en synkronisering. Kan jo hende du har "gitt" deg selv din kones kontakter ved en tidligere synkronisering.
    Takk Vidar P.
    Fant ut av det. det var så enkelt som å lage en egen mappe i adresseboken.
    Mvh
    mw.k
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    stejorge skrev:
    Trenger ikke vente lengre, iPad2 unthetherd jailbreak er tilgjengelig nå. Gjorde det selv for 10 min siden. Plug and Play.

    http://greenpois0n.com/
    Jeg liker den myyyye bedre nå når den kjører XBMC. ;D
    Og terminal, ssh og andre goodies, seff.
    Min bedre halvdel klaget litt, men etter en reboot er alt som normalt igjen, nesten..


    All in the name of liberty!

     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    Ikke for å være kjiip; men har du prøvd tørke-den-i-stekeovnen-på-45-grader-i-12-timer-trikset? Og deretter rense kontaktene med elektrospray. Sånn før du kasserer den HDD du sølte på, mener jeg?
    Takk for tips. Nå har jeg like godt stekt hele MacBook'en på 45°C i varmluftovnen jeg, sans batteri og ny HDD da. Stått i ovnen fra igår ettermiddag til i morges.

    Og (bank i bordet) idag har den ikke hatt hikke så langt, som er etpar timer. Jeg krysser fingre og håper at det varer.

    Dum som jeg var så gav jeg jo bort min eminente 7200RPM WD Scorpio Black 750GB (16MB) harddisk samt 2x4GB RAM til kona (som har akkurat maken MacBook)... så om denne velstanden uten hikke skulle vise seg å være varig, så får jeg vel handle meg nye likedane dingser. De to tiltakene sammen med Lion har iallefall boostet opp maskinene svært mye og gjort de mye mer snappy, så det ble nokså trist å gå tilbake til original 5400RPM harddisk og 4GB RAM ja...
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Mange eple eksperter her, har et spørsmål om iPhoto om det er tillat.
    iPhoto 11 åpner fint men ingen bilder vises, bare en grå firkant der bildet egentlig skulle vises, når der scrolles vises bildene et øyeblikk for så å forsvinne igjen.
    Prøvde å lage et nytt bibliotek og importere bildene igjen fra Time Machine men det var ikke lett, man ser ikke hvilke bilder der egentlig tilhører mitt bibliotek så å importere blir litt lotto. Prøvde å kopiere en Bilder mappe over men der var merkelig nok bare tre bilder der var mine, sammen med masse der ikke var mine, der skulle vært ca 200 bilder av mine.
    Hvordan fikser jeg dette?
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Holder på med ripping av CDer gjennom iTunes nå. Noen spørsmål ifm det:

    1. Må jeg gå inn og hente albumbilde i etterkant av hver ferdigrippet CD, eller kan jeg sette en innstilling slik at den gjør det i samme operasjonen som rippingen (alternativt markere hele biblioteket når jeg er ferdig med alt og foreta det da kanskje)?

    2. Noen albumbilder klare ikke iTunes å hente/finne. Jeg prøvd en fremgangsmåte som går ut på å markere albumet det gjelder for, velge "vis info", google frem albumbildet, kopiere det og limet det inn bildeboksen under "vis info"-vinduet man har åpent i iTunes, men dette vil seg ikke. Hvordan får jeg det til?

    3. Jeg valgt en NAS som plassering for iTunes-media under Valg/Avansert. Skal man da ta bort haken som vist her:
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    2. Merk alle filene/sangene deretter vis info og legg til bilde

    3. Nei
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    charliefoxtrot skrev:
    Holder på med ripping av CDer gjennom iTunes nå. Noen spørsmål ifm det:

    1. Må jeg gå inn og hente albumbilde i etterkant av hver ferdigrippet CD, eller kan jeg sette en innstilling slik at den gjør det i samme operasjonen som rippingen (alternativt markere hele biblioteket når jeg er ferdig med alt og foreta det da kanskje)?

    2. Noen albumbilder klare ikke iTunes å hente/finne. Jeg prøvd en fremgangsmåte som går ut på å markere albumet det gjelder for, velge "vis info", google frem albumbildet, kopiere det og limet det inn bildeboksen under "vis info"-vinduet man har åpent i iTunes, men dette vil seg ikke. Hvordan får jeg det til?
    Hvis du ber iTunes om å hente albumbildene så blir de ikke satt inn i tag'en. Om du selv henter bildet på nettet - Discogs er en fin plass for slikt - og velger sangene (albumet), så er det bare å dra bildet til nederst i venstre hjørne av iTunesvinduet (sjekk at det står selected item der nede, og ikke now playing). Da legges bildet inn i tag'en, og blir med låten hvorenn den senere går…

    (Du trenger altså ikke gå inn i vis infoboksen.)
    3. Jeg valgt en NAS som plassering for iTunes-media under Valg/Avansert. Skal man da ta bort haken som vist her:
    Nei, den skal være haket av hvis du vil at iTunes skal importer låtene inn i musikkmappen du har valgt.
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    2. Merk alle filene/sangene deretter vis info og legg til bilde

    3. Nei
    Kan du utdype svaret på spørsmål 3 her litt? Hva er konsekvensene ved valgene?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    For spm 1 så finner du iallefall et valg under "Valg" som på skjermdump under. For spm 2 så hender dette av og til her også. For Mac (aner ikke om PC) så pleier i vanskelige tilfeller å finne bilder på nett, løfte de over til skrivebordet, åpne "Vis info" for det aktuelle albumet og løfte bildet over i bilderubrikken i "Vis info" fra mitt skrivebord. Pleier alltid å ville seg.
     

    Vedlegg

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Dra bildene hit når du har valgt låtene i spillelisten:



    Om det står now playing, så bare trykker du med musepekeren på det, og selected item kommer frem.
     

    Vedlegg

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Strålende, takk for svar, alle.

    Nå har jeg imidlertid rippet 6-7 CDer uten avhaking nevnt i spørsmål 3. Holder det med
    jeg haker den av igjen og så er alt ordnet seg, eller må jeg konsolidere filer under Bibliotek/Organiser bibliotek?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    charliefoxtrot skrev:
    Strålende, takk for svar, alle.

    Nå har jeg imidlertid rippet 6-7 CDer uten avhaking nevnt i spørsmål 3. Holder det med
    jeg haker den av igjen og så er alt ordnet seg, eller må jeg konsolidere filer under Bibliotek/Organiser bibliotek?
    Du må konsolidere.

    File –> Library –> Organize Library…

    Da kommer denne opp:


    Men hvor ligger de du allerede har rippet?
     

    Vedlegg

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dr Dong skrev:
    charliefoxtrot skrev:
    Strålende, takk for svar, alle.

    Nå har jeg imidlertid rippet 6-7 CDer uten avhaking nevnt i spørsmål 3. Holder det med
    jeg haker den av igjen og så er alt ordnet seg, eller må jeg konsolidere filer under Bibliotek/Organiser bibliotek?
    Du må konsolidere.

    File –> Library –> Organize Library…

    Da kommer denne opp:


    Men hvor ligger de du allerede har rippet?
    Godt spørsmål, det samme lurte jeg på. Når jeg sjekker vis info på disse, vises den angitte plasseringen på NAS´n.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^Da virker det jo som om de er der de skal være.

    Tillegg:

    Den ene avkrysningen du har gjort (første bilde) plasserer vel det du ripper fra CD rett inn i biblioteket du har angitt.

    Den andre avhakingen (dvs. den som ikke er avhaket) gjelder vel lydfiler som allerede ligger på disken en eller annen plass. Uten avhaking blir de liggende der de ligger, men blir oppført i databasen. Haker du av så kopieres de i tillegg inn i biblioteket ditt.
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dr Dong skrev:
    Den andre avhakingen (dvs. den som ikke er avhaket) gjelder vel lydfiler som allerede ligger på disken en eller annen plass. Uten avhaking blir de liggende der de ligger, men blir oppført i databasen. Haker du av så kopieres de i tillegg inn i biblioteket ditt.
    Dette skjønte jeg ikke helt. Klarer du forklare det litt annerledes? Og: har gått i gang med å konsolidere bibliotek nå. Er det sånn at det skal ta typisk veeeeeldig lang tid? Etter en halvtime viser det fortsatt bare en bitteliten slice med blått i progressbaren (anslår en 4-8 sekunders kopieringstid per låt).
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Dr Dong skrev:
    charliefoxtrot skrev:
    Holder på med ripping av CDer gjennom iTunes nå. Noen spørsmål ifm det:

    1. Må jeg gå inn og hente albumbilde i etterkant av hver ferdigrippet CD, eller kan jeg sette en innstilling slik at den gjør det i samme operasjonen som rippingen (alternativt markere hele biblioteket når jeg er ferdig med alt og foreta det da kanskje)?

    2. Noen albumbilder klare ikke iTunes å hente/finne. Jeg prøvd en fremgangsmåte som går ut på å markere albumet det gjelder for, velge "vis info", google frem albumbildet, kopiere det og limet det inn bildeboksen under "vis info"-vinduet man har åpent i iTunes, men dette vil seg ikke. Hvordan får jeg det til?
    Hvis du ber iTunes om å hente albumbildene så blir de ikke satt inn i tag'en. Om du selv henter bildet på nettet - Discogs er en fin plass for slikt - og velger sangene (albumet), så er det bare å dra bildet til nederst i venstre hjørne av iTunesvinduet (sjekk at det står selected item der nede, og ikke now playing). Da legges bildet inn i tag'en, og blir med låten hvorenn den senere går…

    (Du trenger altså ikke gå inn i vis infoboksen.)
    3. Jeg valgt en NAS som plassering for iTunes-media under Valg/Avansert. Skal man da ta bort haken som vist her:
    Nei, den skal være haket av hvis du vil at iTunes skal importer låtene inn i musikkmappen du har valgt.
    Har du musikkmappen på din NAS vil du vel at albumene/filene du importerer skal lagres der ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    charliefoxtrot skrev:
    Dr Dong skrev:
    Den andre avhakingen (dvs. den som ikke er avhaket) gjelder vel lydfiler som allerede ligger på disken en eller annen plass. Uten avhaking blir de liggende der de ligger, men blir oppført i databasen. Haker du av så kopieres de i tillegg inn i biblioteket ditt.
    Dette skjønte jeg ikke helt. Klarer du forklare det litt annerledes? Og: har gått i gang med å konsolidere bibliotek nå. Er det sånn at det skal ta typisk veeeeeldig lang tid? Etter en halvtime viser det fortsatt bare en bitteliten slice med blått i progressbaren (anslår en 4-8 sekunders kopieringstid per låt).
    Ting tar tid om du er på den trådløse bølgen. Om det er mange album som skal flyttes over til Musikkmappen på din NAS kan det ta endel tid. Haker du av for punkt 3 importerer du filene direkte uten ett mellomledd - som det virker på meg om du gjør nå men det kan være jeg har misset ut noenting ?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    charliefoxtrot skrev:
    Dr Dong skrev:
    Den andre avhakingen (dvs. den som ikke er avhaket) gjelder vel lydfiler som allerede ligger på disken en eller annen plass. Uten avhaking blir de liggende der de ligger, men blir oppført i databasen. Haker du av så kopieres de i tillegg inn i biblioteket ditt.
    Dette skjønte jeg ikke helt. Klarer du forklare det litt annerledes? Og: har gått i gang med å konsolidere bibliotek nå. Er det sånn at det skal ta typisk veeeeeldig lang tid? Etter en halvtime viser det fortsatt bare en bitteliten slice med blått i progressbaren (anslår en 4-8 sekunders kopieringstid per låt).
    Denne:


    Når det er slik krysset av så kommerCD-ene du ripper på rett plass i biblioteket.

    Krysser du ut der du har rød sirkel, så vil også lydfiler du allerede har liggende på disken en eller annen plass - når du f.eks. bruker «Add to library» fra «File»-menyen - bli kopiert inn i biblioteket ditt. Er den ikke avkrysset, som på bildet, så blir de tatt opp i databasen, men uten at filene flyttes inn i biblioteket ditt.

    Det skal ikke ta så lang tid, så her må du bare bryte av.
     

    Vedlegg

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Heisann, fikk iPad i hus i dag..kjekk sak, lastet ned iPeng og bruker den som remote til SB..så langt alt vel.

    Men jeg mener å huske å ha lest at med ipeng så kunne mann få opp info + bilder, og til og tekstene rullende over skjermen...stemmer det?

    I så fall...hvordan gjør jeg det?


    Hilsen André
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Igjen takk for svar.

    Jeg har fått haket av for å kopiere filer til iTunes-mappe når jeg legger til musikk i biblioteket nå, ja.

    Ad. lang kopieringstid ved konsolidering.
    Begynner å lure på om dette kan ha å gjøre med at jeg kanskje overførte musikken mellom maskiner på en gal måte ved en tidligere anledning. At jeg bare sa "Legg til bibliotek" da. Ergo, har muligens konsolidering aldri blitt gjort, slik at det nå tar sin tid.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    charliefoxtrot skrev:
    Ad. lang kopieringstid ved konsolidering.
    Begynner å lure på dette om kan ha å gjøre med at jeg kanskje overførte musikken mellom maskiner på en gal måte ved en tidligere anledning. At jeg bare sa "Legg til bibliotek" da. Ergo, har muligens konsolidering aldri blitt gjort, slik at det nå tar sin tid.
    Høres sannsynlig ut og gir mening. (Jeg gikk ut fra at du bare hadde de 6-7 CD-ene så langt, men det stemmer altså ikke.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn