Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ja, må se. På min MBP med SnowLeopard har nettbanken alltid fungert 100% med Safari, men nå vil ikke Mountain Lion, må se litt på forslagene her.
    Har testet med Java siden, der står inaktivt program, men Java (7,25) er innstallert, og kjører.
    Vet ikke om MBP`en er 64 bit, må se.
    Hva om du da klikker der det står inaktivt program?

    Jeg hadde disse problemene, og fikk det hele til å fungere på flere maskiner nettopp ved å gå på siden og klikke der.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Genialt, da funket det, takk!
    Hadde sett på en side akkurat det tipset, men ifølge den side skulle der etter "inaktivt program" være en liten pil til høyre, og den fik jeg ikke opp, men det fungerte likevel når jeg klikket på den, takk for det.
    Min MBP og iMac er begge 64 bit.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da hiver jeg meg med på laget her.
    Selv om jeg har hatt mac produkter en god stund var det først i dag jeg fikk en macmini som jeg skal dedikere til lytting sammen med en weiss int 202.
    Sistnevnte koblet jeg opp på macpro,en forrige dag for å teste.....ååååherrregud, for en forskjell. Detta skal bli interessant fremmover.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da hiver jeg meg med på laget her.
    Selv om jeg har hatt mac produkter en god stund var det først i dag jeg fikk en macmini som jeg skal dedikere til lytting sammen med en weiss int 202.
    Sistnevnte koblet jeg opp på macpro,en forrige dag for å teste.....ååååherrregud, for en forskjell. Detta skal bli interessant fremmover.
    Morro.. del gjerne erfaringer.. Ser for meg å ta steget til et macMini-drivverk en gang i nær framtid :)

    mvh Kai
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Litt uklart. Hva var forskjell alpha? macpro vs macmini?


    Da hiver jeg meg med på laget her.
    Selv om jeg har hatt mac produkter en god stund var det først i dag jeg fikk en macmini som jeg skal dedikere til lytting sammen med en weiss int 202.
    Sistnevnte koblet jeg opp på macpro,en forrige dag for å teste.....ååååherrregud, for en forskjell. Detta skal bli interessant fremmover.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Forskjell?
    Tror du missforsto meg litt. Macminien skal som jeg sier,brukes som avspiller. Har ikke benyttet mac til avspilling tidligere men cdspiller.
    Mens jeg ventet koblet jeg opp macpro med weiss,en for å teste litt, skjønner?
    Forskjellen ligger da mellom cd og mac.:)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ok. Lover godt. Har selv bestillt en Mac mini. Solgte PCèn:) Brukete du USB elelr toslink?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Kobler den til en weiss int 202 via firewire 800, denne saken er en ekstern klokke som ga et vanvittig løft. Kobler så videre digitalt. Turen går i morgen til byen for å skaffe en digital balansert kabel så får vi se om de kan bli enda litt kvassere.........
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Tja, en balansert kabel er nok det mest nærliggende. Hva gjør den digital mener du?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg spurte fordi jeg var nysjerrig. Dette kunne være en ny eller ukjent kabel for meg. Men du mener altså AES/EBU?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    AES/EBU er en annen standard enn S/PDIF men jeg vet ikke om akkurat lydkvalitet er forskjellen mellom dem.
    Jeg har en dings som kan velges AES/EBU eller S/PDIF via XLR men om det er noe poeng når det ikke er AES/EBU i den andre enden vet jeg ikke.

    Jeg har ikke sammenlignet selv.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestemt meg for å prøve å bytte fra Windows til MAC, en Airbook 11" og en Dell UltraSharp U2713HM er underveis. Må vel få meg et mactastaur også, men hva anbefaler dere som "pekeredskap" ? Apple's egne eller er en PC mus like bra?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da har jeg bestemt meg for å prøve å bytte fra Windows til MAC, en Airbook 11" og en Dell UltraSharp U2713HM er underveis. Må vel få meg et mactastaur også, men hva anbefaler dere som "pekeredskap" ? Apple's egne eller er en PC mus like bra?
    Jeg lastet ned rowmote pro app, etter anbefaling av gutta på Stereofil.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestemt meg for å prøve å bytte fra Windows til MAC, en Airbook 11" og en Dell UltraSharp U2713HM er underveis. Må vel få meg et mactastaur også, men hva anbefaler dere som "pekeredskap" ? Apple's egne eller er en PC mus like bra?
    Jeg lastet ned rowmote pro app, etter anbefaling av gutta på Stereofil.
    ?
    Tenkte mer på Magic Mouse eller Magic Trackpad vs PC mus, har ingen planer om at denne skal nærme seg musikkanlegget.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Mindre jitter og reclocking for bedre timing. Står mye om dette på nettet. Blant annet her: Time For a Change?
    Men er delte meninger om dette som alt annet:) Artikkelen nevner meste USB kontra USB konverter. Men lett å se tegninga:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da har jeg bestemt meg for å prøve å bytte fra Windows til MAC, en Airbook 11" og en Dell UltraSharp U2713HM er underveis. Må vel få meg et mactastaur også, men hva anbefaler dere som "pekeredskap" ? Apple's egne eller er en PC mus like bra?
    Jeg lastet ned rowmote pro app, etter anbefaling av gutta på Stereofil.


    ?
    Tenkte mer på Magic Mouse eller Magic Trackpad vs PC mus, har ingen planer om at denne skal nærme seg musikkanlegget.
    Det er jo nøyaktig det den er.....blant annet:)
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Tenkte mer på Magic Mouse eller Magic Trackpad vs PC mus, har ingen planer om at denne skal nærme seg musikkanlegget.
    Apple Magic Trackpad er glimrende iallfall. Har ikke brukt MM nok til å kunne uttale meg om den.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Bruker du kun den? Leste en test som mente den ikke var nøyaktig nok til å erstatte en mus?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Bruker du kun den? Leste en test som mente den ikke var nøyaktig nok til å erstatte en mus?
    Jeg bruker den og en Kingston Expert Mouse om hverandre.
    expert-mouse7w-palmrest_457x390.jpg

    Ble det utdypet i testen hvordan den ikke var nøyaktig nok? Jeg synes det høres rart ut.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ble vel nevnt videoredigering mm, er vel flere som har nevnte dette. Er jo vant men PC så det blir nok litt uvant i begynnelsen uansett hva jeg velger.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestemt meg for å prøve å bytte fra Windows til MAC, en Airbook 11" og en Dell UltraSharp U2713HM er underveis. Må vel få meg et mactastaur også, men hva anbefaler dere som "pekeredskap" ? Apple's egne eller er en PC mus like bra?
    Jeg lastet ned rowmote pro app, etter anbefaling av gutta på Stereofil.




    ?
    Tenkte mer på Magic Mouse eller Magic Trackpad vs PC mus, har ingen planer om at denne skal nærme seg musikkanlegget.
    Det er jo nøyaktig det den er.....blant annet:)
    Så du bruker kun denne til daglig bruk? Surfing, mail, nettbank,osv?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har ingen erfaring med Rowmote ennå, men Trackpad er genial til daglig bruk, jeg bruker ikke MagicMouse, den ligger i skapet. Om jeg skulle ha Mac Mini som drivverk ville jeg bruke iPad som fjernkontroll, og følgelig sikkert laste ned Rowmote.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Ble vel nevnt videoredigering mm, er vel flere som har nevnte dette. Er jo vant men PC så det blir nok litt uvant i begynnelsen uansett hva jeg velger.
    Jeg kan tenke meg at det er noen operasjoner som blir vanskelig å utføre på en smidig måte før man virkelig behersker gestures men jeg tror nok problemet isf. ligger hos operatøren, selve trackpaden er presis nok den. For meg så kan det virke som testen(e) ikke har tatt høyde for at det faktisk er en pekeplate, med de fysiske begrensningene det gir.
    Det er samme trackpad som sitter i Macbook Pro. Air også kanskje, den har jeg ikke hatt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da var mitt første OS X produkt i hus (Air 11'/I7/8GB/256MB), noen tips for en nybegynner på OS X? Må ha programmer osv..
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Uten å vite hva du skal bruke den til er det ikke så lett å komme med tips men..
    TrueCrypt, XLD, Pages/Numbers og evt. Keynote (iWork), Pixelmator om du ikke har PS, Soundflower + LineIn, Adobe Lightroom, DropBox, Radium, MPlayerX.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har "lekt" litt noen timer og fant fort ut jeg trengte en medaspiller, så VLC ble valgt. Litt usikker på valgt av "Office pakke" da jeg har tilgang på Office for MAC 2011 for en hundrelapp gjennon jobben. Ellers så sliter jeg litt med å prøve å gjøre ting på "Windows vis" enda. Kjøpte meg en Synology 413 for ikke så lenge siden og denne skal vel støtte Time machine så backup blitt nok satt opp på denne. Har lenge tenkt på å skifte ut min Dlink DIR-655 router med en av de nye fra Asus, men det var før jeg kjøpte mac, så nå vurderer jeg en Airport Express eller Extreme vs Asus.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Ellers så sliter jeg litt med å prøve å gjøre ting på "Windows vis" enda.
    Det beste tipset jeg fikk da jeg gikk over til Mac var å ikke prøve å gjøre ting som jeg var vant med på Windows. OS X er så elegant, prøv heller å tenke "hva er den mest logiske måten å gjøre dette på?". Min erfaring er at OS X (nesten alltid) lar meg gjøre ting mye mer logisk og intuitivt.

    Kanskje du kan finne noe nyttig info i switch guiden til Mac1.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Glemte å nevne noe om bruk men det blir for det meste surfing, nettbank, kanskje litt jobb (tynn klient sw og ekstern skjerm), fjernkontroll for Sonus, litt film/tv titting osv. Har en Iphone 4 som fungerer bra og en Ipad1 som jeg er mindre fornøyd med så jeg trenger å bli overbevist om at OS X er så bra som jeg håper det er.
    Blir jeg fornøyd så blir det nok en stasjonær og litt mer avansert bruk etterhvert.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ellers så sliter jeg litt med å prøve å gjøre ting på "Windows vis" enda.
    Det beste tipset jeg fikk da jeg gikk over til Mac var å ikke prøve å gjøre ting som jeg var vant med på Windows. OS X er så elegant, prøv heller å tenke "hva er den mest logiske måten å gjøre dette på?". Min erfaring er at OS X (nesten alltid) lar meg gjøre ting mye mer logisk og intuitivt.
    Problemet er at når man er vant med windows så er dette logikken man bruker. (Men jeg klarer å bruke SAP så det er vel håp om å klare å bruke OS X også :))
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Innøvde vaner kan snus - jeg har brukt Windows siden v3 eller før og overgangen til OS X gikk veldig greit.
    Det eneste irritasjonsmomentet for meg er hvordan Finder virker men der finnes det 3e parts programvare som fikser dette men Maverics skal fikse dette, sent men godt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn