demping av takhjørner

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Hei, lurte på om noen her kan tipse om billige løsninger for å dempe mine 4 takhjørner i stuen?

Legger ved et bilde av det jeg ser etter, den lille pyramiden i takhjørnet :)

response-01-small.jpg
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg bruker Eight Nerve Acoustics Adapt series i hjørnene og dette rydder opp i en del grums :)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Jeg bruker Eight Nerve Acoustics Adapt series i hjørnene og dette rydder opp i en del grums :)
Hvor er dem å finne tak i her i norden/europa.. sendte mail til australia men de ville ikke ha den å sendte den til månen! :p
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Hva med gik sine tritraps? Hvor store kan de være? Og hva er rimelig for deg?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Tritraps fra GIK Acoustics funker fint hos meg, tar ganske langt ned og alt blir roligere også oppover. Du kan skimte de her i hjørnet, er stackable og vil nok ta best om du fyller alle hjørnene men koster jo litt. 2K ca pr stk. Kjøper du mange vil vel prisen bli noe bedre.




 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg vet ikke om de kan skaffes lengre :) MEN hjørnedempere har noe for seg :)
Jeg bruker Eight Nerve Acoustics Adapt series i hjørnene og dette rydder opp i en del grums :)
Hvor er dem å finne tak i her i norden/europa.. sendte mail til australia men de ville ikke ha den å sendte den til månen! :p
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Kanskje noen med god erfaring med akustikktiltak kan komme på banen og si sin mening?

2k for et hjørne virker å ta vél hardt i.
Kaster en stein ut i mørket og sier at disse hjørnene går det an å lage for noen helt få kroner bare man vet materialet.

I så fall, er dette noe bortimot alle kan klemme inn i krøtnene sine, dedikert rom eller ei?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Alt kan gjøres billig men ikke alle har tid eller har kvalifiserte kunnskaper om hvilken vei det skal holdes i en sag. Er jo flere tråder om hvordan du kan lage trekanter av Glava og trekke hjørne med rammeverk og dekke til med stoff, ikke mye verre enn det. Løp og lag!

2k for et hjørne virker å ta vél hardt i.
Kaster en stein ut i mørket og sier at disse hjørnene går det an å lage for noen helt få kroner bare man vet materialet.
Jeg har hørt noen betaler visstnok mer for meteren for kabler enn hva slik feller koster, er det mulig?
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Rådet mitt blir jo da løp og lag.. Jeg har ikke vært innom trådene for dette temaet men kanskje du som trådstarter kan hente opp det som er av nødvendig info slik at vi som skal/vil prøve ut dette har noe å gå etter?
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Oops trådstarter var ikke deg..

likevel, jeg er interressert i hvordan hjørnene lages og med hvilket materiale:)
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Passive feller kan fint lages selv. Ulempen er at det blir større enn hva trykkbaserte feller klarer å oppnå.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Tja, ser flere lager i skum materiale.. så da kan man jo undres om man ikke skjærer seg 4stk pyramider av en gammel madrass og kler den fint i enten skai eller annet stoff som hjelper på litt :)

Hjørneklosser har absolutt noe for seg ja.
Merker jeg har noe små rusk her jeg må prøve å få dempet litt :)

Satt i går og lyttet til den siste platen til Kent, og stemmen opplever jeg "skurrer".. på begge oppsettene også, men mest på Primare/system audio..
"ulyden" kan best beskrives som at man føler man kansje skal skru ned volumet på PC'n før signalet går inn i Hegel HD11.. :)

Ble samme fenomen på Rørforsterkeren og Klipschene..
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
30-60 cm dybde i hjørnene gjør veldig susen. Rockwool flexi-a eller knaus isolasjon som du får på byggmax er materiale du vil bruke til det. Det står endel om hvilke materialer som egner seg for hvilke tykkelser i den behjelpelig med bassfelle tråden som ligger litt lenger nede på siden hvor du ser trådene her under akustikkdelen av forumet :)
 
Topp Bunn