Dempeføtter?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Tror faktisk Hansa ølet er bedre enn underlaget:) Om ikke uderlaget, så er det Hansa det brukes hær:rolleyes:
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.313
    Antall liker
    8.348
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Helt greit når man har små barn i huset.
    Dette må man selvfølgelig ta hensyn til.
    Men myk avkobling gir mindre forplantning til rommet.
    Men også kassa vil vibrere mindre ved myk avkobling, vi ønsker jo ikke att kassa skal spille med?
    Dett er ren fysikk, de som mener att gulv og kasse skal spille med får lov å mene det for meg.
    Men da kan de lite om det som faktisk skjer med de forskjellige underlag.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kanskje kommentaren skulle vært til Todani?
    Når det gjelder industri-øl er det gjerne Hansa eller Frydenlund som blir valgt.:)
    Vh
    TerryGib
    Ojsann - og så mange takk for «irettesettelse» - jeg blingset visst litt. Kan også være noen kubikk med Aas fatøl gjennom ungdomsårene også spiller inn i min feiltakelse:)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Helt greit når man har små barn i huset.
    Dette må man selvfølgelig ta hensyn til.
    Men myk avkobling gir mindre forplantning til rommet.
    Men også kassa vil vibrere mindre ved myk avkobling, vi ønsker jo ikke att kassa skal spille med?
    Dett er ren fysikk, de som mener att gulv og kasse skal spille med får lov å mene det for meg.
    Men da kan de lite om det som faktisk skjer med de forskjellige underlag.
    Men Der er et problem med myk/blød afkobling af højttalere. Transient er i bassen bliver udtværet. Højttaler kabinettet bevæger sig en anelse bagud når transienten kommer. Så signalet bliver udtværet. Derfor foretrækker jeg å afkoble højttalere fra gulvet med noget meget tungt under højttaleren. Dermed bevares bastransienten så godt som muligt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hvad øl angår så har jeg uden indgående kendskab til norsk øl den bedste oplevelse med Thors Hammer. Er dog ikke sikker på om den er Norsk eller Dansk.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hvad øl angår så har jeg uden indgående kendskab til norsk øl den bedste oplevelse med Thors Hammer. Er dog ikke sikker på om den er Norsk eller Dansk.
    Kjære Drossel, du har bidratt og hatt mange innlegg her inne, til engasjement og nytte - negativt som positivt.

    Allikevel, hold deg unna prøvesmaking av alt norsk øl, drikk øl som bare dansker kan lage, la hi-fi være hi-fi helt uavhengig av øl :eek:
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.211
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De subjektive betraktninger og småbarnsproblematikk har jo svært lite å gjøre med de fysiske lover Asbjørn viser til :)
    Litt uenig, når soundcare blir slaktet av han. Og når det det er mye bedre enn å ha høyttalerne på gulvet, så er det tellende.
    Ja, akkurat der har jeg en noen personlige erfaringer med tingene i mitt eget anlegg, og de erfaringene tilsier at jeg aldri kommer til å bruke Soundcare igjen. At den opplevelsen stemmer godt overens med fysiske lover er kanskje ikke helt tilfeldig heller. De fysiske lovene har det med å vinne til slutt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    De subjektive betraktninger og småbarnsproblematikk har jo svært lite å gjøre med de fysiske lover Asbjørn viser til :)
    Litt uenig, når soundcare blir slaktet av han. Og når det det er mye bedre enn å ha høyttalerne på gulvet, så er det tellende.
    Ja, akkurat der har jeg en noen personlige erfaringer med tingene i mitt eget anlegg, og de erfaringene tilsier at jeg aldri kommer til å bruke Soundcare igjen. At den opplevelsen stemmer godt overens med fysiske lover er kanskje ikke helt tilfeldig heller. De fysiske lovene har det med å vinne til slutt.
    Ja det er helt greit.
    Men det er ikke fasit hvis en som meg, ikke kan bruke gummi pga barn. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.416
    Antall liker
    17.113
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Men det er ikke fasit hvis en som meg, ikke kan bruke gummi pga barn. :)
    Har du tenkt over det faktiske forhold at om du hadde brukt gummi hadde du ikke hatt barn;)

    Men - seriøst. Det at du ikke (av en eller annen årsak) kan bruke myk avkobling har ingenting med dette å gjøre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn