Dempe føtter/spikes/underlag til komponenter.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Når man kjøper produkter så er ikke alltid disse du får med produktene , noe særlig altså dempe føtter og spikes på høyttalere , og mange komponenter kunne også hatt bedre føtter og stå på. På psb imagine t3 så likte jeg spikes som følgte med dem , samme er det på denne centeren imagine c3. Når det kommer til disse xtz cinema sub 3x12 synes jeg di kunne hatt noe bedre for og stå exstra stådig + jeg vil ha dem stående oppå noe så jeg kan flytte lettere på dem , for disse subwoofrene veier nesten 80 kg og med skaden min da så er ikke det så gunstig for meg. Har sett for meg kanskje og putte på noe stødige hjul på xtz subwoofrene , eller om di kunne ha stått på noe laget med hjul på , men det er nødt og være utrolig stødig.

Hvilken dempe føtter er det og anbefale som ikke koster så mye men tåler utrolig bra med vekt , og noe fint som effektforsterkere/mono blokker kan stå på. Jeg synes stein plater er så fint og særlig i svart farge der det reflekterer tilbake. Noen forslag folkens ?

Her er noen bilder av hva t3 , c3 og xtz 3x12 har.

spikes t3.jpg
gummi fot c3.jpg
sub 3x12.jpg


Mvh Imagine.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Jeg kjøpte disse fra Mike, en som driver på i USA : Isolation Blocks - Audiophile Vibration Control

Veldig billig, 8stk pr pakke, samt store og tykke som tar vibrasjoner. Jeg har slike under alt hos meg, unntatt cdspiller, der jeg mener den fungerte best på egne føtter. ( En kompis av meg hadde Titan dempeføtter til 4k, disse billige her bedre. Har dem stående under utstyr som veier 80 kg og mer, ingen problemer. Aldri hatt bedre dempeunderlag enn dette
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jeg kjøpte disse fra Mike, en som driver på i USA : Isolation Blocks - Audiophile Vibration Control

Veldig billig, 8stk pr pakke, samt store og tykke som tar vibrasjoner. Jeg har slike under alt hos meg, unntatt cdspiller, der jeg mener den fungerte best på egne føtter. ( En kompis av meg hadde Titan dempeføtter til 4k, disse billige her bedre. Har dem stående under utstyr som veier 80 kg og mer, ingen problemer. Aldri hatt bedre dempeunderlag enn dette
Takk dette skal jeg se på , dette så jo bra ut + du kunne velge farge :)

Mvh Imagine.
 

Suomela

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2009
Innlegg
384
Antall liker
40
Sted
Jönköping, Sverige
Jag menar att beveglig massa i dessa sammanhang (høyttalere) bör vara mjukt avfjädrade. Mer info generellt, och om Sonic Design dempeføtter speciellt, finner den intresserade her.

Sonic Design føtter i standardutførelse kostar i pakker a 8 stk kr. 250 hos Andervik Audio. Dessa erbjuds i olika vektklasser (se her) men vektanpassade føtter kan, åtminstonde i Sverige, beställas mot en mindre merkostnad.

Under mina subwoofers (~50 kg) använder jag, utöver SD føtter, kuvertbrikke/løper (se her) mot parkett for mobilitet. Inga problem att flytta en meter eller två.

2015-04-10 Minos SD 001.jpg



/Suomela
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
904
Antall liker
699
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Noe som tåler mye vekt, som virker ,og i tilegg er billig; HÅKKIPØKKER..ISHOCKEY PØKKER.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Takk for alle råd som kommer inn jeg skjekker ut alle.

Mvh Imagine.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jag menar att beveglig massa i dessa sammanhang (høyttalere) bör vara mjukt avfjädrade. Mer info generellt, och om Sonic Design dempeføtter speciellt, finner den intresserade her.

Sonic Design føtter i standardutførelse kostar i pakker a 8 stk kr. 250 hos Andervik Audio. Dessa erbjuds i olika vektklasser (se her) men vektanpassade føtter kan, åtminstonde i Sverige, beställas mot en mindre merkostnad.

Under mina subwoofers (~50 kg) använder jag, utöver SD føtter, kuvertbrikke/løper (se her) mot parkett for mobilitet. Inga problem att flytta en meter eller två.

Vis vedlegget 314988


/Suomela
Disse dempe føtterne likte jeg + di hadde en fin pris og tålte mye vekt :)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Kjøp hjul på Biltema, ett i hvert hjørne og med brems på det ene som stikker ut der hvor det er lettest for deg og tråkke den ned.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Ja jeg skal også ha hjul men det på subwoofrene di blir tyngst, dempeføtter skal jeg ha på monoblokker og diverse :)

Mvh Imagine.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jag menar att beveglig massa i dessa sammanhang (høyttalere) bör vara mjukt avfjädrade. Mer info generellt, och om Sonic Design dempeføtter speciellt, finner den intresserade her.

Sonic Design føtter i standardutførelse kostar i pakker a 8 stk kr. 250 hos Andervik Audio. Dessa erbjuds i olika vektklasser (se her) men vektanpassade føtter kan, åtminstonde i Sverige, beställas mot en mindre merkostnad.

Under mina subwoofers (~50 kg) använder jag, utöver SD føtter, kuvertbrikke/løper (se her) mot parkett for mobilitet. Inga problem att flytta en meter eller två.

Vis vedlegget 314988


/Suomela
Tar opp denne fremfor å starte ny...

Andervik har sluttet å selge SD. De pusher nå kun langt dyrere produkter.
Vet noen hvor å få kjøpt SD i Norge? Fant en svensk nettbutikk, men de sender ikke til Norge:rolleyes:
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.383
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Jag menar att beveglig massa i dessa sammanhang (høyttalere) bör vara mjukt avfjädrade. Mer info generellt, och om Sonic Design dempeføtter speciellt, finner den intresserade her.

Sonic Design føtter i standardutførelse kostar i pakker a 8 stk kr. 250 hos Andervik Audio. Dessa erbjuds i olika vektklasser (se her) men vektanpassade føtter kan, åtminstonde i Sverige, beställas mot en mindre merkostnad.

Under mina subwoofers (~50 kg) använder jag, utöver SD føtter, kuvertbrikke/løper (se her) mot parkett for mobilitet. Inga problem att flytta en meter eller två.

Vis vedlegget 314988


/Suomela
Tar opp denne fremfor å starte ny...

Andervik har sluttet å selge SD. De pusher nå kun langt dyrere produkter.
Vet noen hvor å få kjøpt SD i Norge? Fant en svensk nettbutikk, men de sender ikke til Norge:rolleyes:
Jag kan eventuellt ta med mig nästa gång jag är i hemlandet gunner. Med förbehåll om öppetider i den butiken, de opererar med litt otraditionella öppetider för att Sverige vara (något som impulse fick erfara då det var stängt när jag skulle köpa till han).
Om det inte hastar alltså, inte lagt in en tur i det närmsta, men man vet ju aldrig :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Nice, gutter! (Cross og HCS)
Veldig generøst, det tilbudet ditt, Cross. Du bor jo ikke langt fra meg heller. Trenger 16 stk for vektklassen 50-100 kg. Gidder du sende en PM når det blir aktuelt?

HCS, vennligst oppgi linken til produsent, evt på PM.

:)
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.383
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Nice, gutter! (Cross og HCS)
Veldig generøst, det tilbudet ditt, Cross. Du bor jo ikke langt fra meg heller. Trenger 16 stk for vektklassen 50-100 kg. Gidder du sende en PM når det blir aktuelt?

HCS, vennligst oppgi linken til produsent, evt på PM.

:)

Hej gunner, såg detta inlägg först nu. Ingen Sverige-tur inplanerad, men vi har tänkt ta turen i löpet av sommaren. Sänder dig en PM när det skjer.

Förresten, flyttar du långt unna där du bor nu?
 
Topp Bunn