Degritter ultralydsvasker hos Endpoint Audio - Introtilbud

Etter å ha vært i samtaler med disse unge innovatørene siden januar så er vi er superfornøyde med endelig å kunne tilby Degritter platerenser i Norge!
Degritter ser bra ut, renser bedre enn konkurrentene, bråker mindre og gjør alt i en operasjon.

Prisen på Degritter er 26500,- + evt tilvalg.
KJØRER INTROTILBUD PÅ DENNE - 22.500,-

205324F4-31F7-4655-96B9-65CA5861ACA7.jpg


Her er info fra produsenten.

Ultrasonic Cleaning
The core of Degritter is the 120kHz ultrasonic cleaning system. It has been carefully designed in house to make sure that records are cleaned thoroughly and without any damage to the surface of the record.
Ultrasonic cleaning works by creating a large number of microscopical bubbles in the cleaning bath, a phenomena called cavitation. The bubbles are a vacuum created by high frequency pressure waves moving through the water. Every ultrasonic cycle bubbles are formed and collapsed, releasing energy as heat and minuscule strong water jets. These effects combined thoroughly clean all surfaces down to a microscopic level.
A 120kHz frequency provides finer and more evenly distributed cleaning action than lower frequency systems. In fact, this technology at even higher frequencies is used to clean parts in the semiconductor industry, where surfaces need to be pure on a molecular level.
Degritter uses a custom ultrasonic bath with a custom 300W ultrasonic amplifier that has been designed specifically for cleaning vinyl records. The cleaning bath has four ultrasonic transducers (emitters), two on both sides covering the whole record. Degritter also comes with Frequency Sweep feature, which provides better cavitation energy and power distribution. Degritter is the only cleaning solution on the market working at 120kHz and having the Frequency Sweep feature.

Active filtering solution
Degritter record cleaning machines come with an active filtering solution. Active means that it removes small particles and dirt from the water during the ultrasonic cleaning process. Dirt washed off the record is filtered out of the ultrasonic cleaning bath and it won’t end up back on the record.
Features of the filtering system:
• Easy maintenance
• Gets rid of both surface dirt and dissolved dirt
• A fine mesh filter


Principle and Maintenance
The active filtering solution works by circulating water through the filter and then back into the bath while your record is being cleaned. Water is pulled into the filter from the top of the tank in order to remove all floating dust and particles. Heavy particles that settle at the bottom will be pumped out to the external water tank, which has a dedicated sediment section.
The filter is easily accessible from the side of the machine. It is made up of a cylindrical steel mesh which contains a replaceable open cell foam filter. The outer part of the filter is washable, which makes for easy maintenance and upkeep.

Configurable Drying Fans
The drying cycle with blower fans can be the loudest element of the cleaning cycles. In order to give users the control over drying fan speed, power, and noise, we’ve created 20 different fan power settings that can be selected.
Setting the Fan Power to high will dry the record quicker, but it will also generate significant amount of noise. On low settings, the fans will be almost inaudible, but the drying will take longer.
Software Updates
At the heart of our user experience is the control board that is connected to all the sensors, actuators and the LCD. To make sure that the machines that have already been shipped out to their new owners are running on the latest software, we’ve added an SD card slot that allows the user to update its software.
7" and 10" Records
While the Degritter is designed to clean 12″ records by default, it’s possible to clean 7″ and 10″ records as well. For this we’ve created a set of adapters that can be attached to smaller records to convert their diameter to 12” and clean them just the same.

Link til hjemmesiden: https://degritter.com/

Mvh
Tom Egil
tom@endpointaudio.no
47832922
 
Sist redigert:

Kommentarer

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Spennende.
Det er ikke noe annen løsning som slår UL-vask av plater.

De omtaler, demo-videoer og tekniske spesifikasjoner som ligger tilgjengelig mht Degritter tilsier at det er et meget gjennomtenkt produkt.
120khz, frekvens-sweep, sidemonterte transducere, høy effekt, lavt støynivå og tørking er elementer som taler i positiv retning. Det bør ligge an til effektiv og skånsom vask med en slik.
Ankepunktet for mange er nok prisen, men målgrupper er vel heller ikke "gudoghverman".
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.801
Antall liker
2.023
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Grattis med kjempeprodukt, får jo lyst til å invester i platespiller...:cool:
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.986
Antall liker
20.049
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Skal hilse og si... (har været med i betatest siden start, og har endelig fået mit retail-eksemplar), at der
er ingenting, som slår den. Den slår til gengæld alt hvad jeg har haft af vaskere indtil nu :).
Fantastisk produkt :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Kan den "vanlige" væskeblandingen vi bruker i andre UL-vaskere brukes i Degritter (6 del vann 1 del isoprop + et par dråper Zalo)?

Eller er det deler i denne konstruksjonen som isopropanolen kan skade?
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
869
Antall liker
1.309
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Det følger med en flaske rensevæske som er for å bryte overflatespenningen på vannet. Den er ikke et "must", men den sørger for at prosessen går enda bedre og virker antistatisk.
1 flaske på 100 ml rekker til 50-100 tanker og koster 280,- så det er uansett ikke den største utgiften her. Om makinen tåler isopropanol eller ikke sies det ikke noe om.
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Vil ikke labelen bli skadet ved bruk av UL vaskere? Jeg tenker da på når plata spinner, og det renner væske over labelen? Noe jeg har misforstått?
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
731
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Den spinner så sakte at det ikke kommer væske på labelen.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Vil ikke labelen bli skadet ved bruk av UL vaskere? Jeg tenker da på når plata spinner, og det renner væske over labelen? Noe jeg har misforstått?
Nei!
Jeg tror de fleste spørsmål om UL vaskere er stilt og besvart i andre tråder.
Det er den beste metoden.
Mest skånsom. Ingen fysisk kontakt med børster og vinyl. Kun bobler :)
Rensevæsken holder seg i rillene og det blir ikke noe søl.
Vann skader ikke, litt sprit skader ikke, ikke en dråpe Zalo heller.
Norsk vann og sprit er rent nok i lange baner.
Om en vil kjøpe og bruke (VSOP / XO) vellagret og filtrert væske, så koster ikke det allverden heller.
Det er kun et negativt punkt:
Prisen.
Som veldig mange andre HiFi produkter.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.953
Antall liker
13.277
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
for en gangs skyld et produkt som ikke er designet som og låter som en 50 tonns Leopard tanks
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.986
Antall liker
20.049
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
for en gangs skyld et produkt som ikke er designet som og låter som en 50 tonns Leopard tanks
Ja... Den er fin, den :)
Med hensyn til at bruge andre væsker end det medfølgende: Ultralydstransducerne laver selv mikroskopiske bobler, som trænger i bund i rillerne. Zalo får rensevæsken til at skumme, og boblerne i dette skummet er væsentligt større, og der er derfor den ulempe, at skummet/zalo boblerne forhindrer væsken i at trænge helt i bund. Zalo er altså en dårlig idé. Isopropanol..... På betamaskinerne var den eksterne vandtank fremstillet af sammenlimet akryl. Akryl tåler dårligt alkohol, da det slår smårevner. Er ikke sikker på, hvad vandtanken på retail-maskinerne er lavet af, så skal ikke kunne sige, om isoprop. er OK. Men kan sige, at alm., demineraliseret vand (1.2 liter) med 2 mL af deres medfølgende rensevæske gør jobbet 100%, så jeg ser ingen grund til at udfordre videre :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Ultralydstransducerne laver selv mikroskopiske bobler, som trænger i bund i rillerne. Zalo får rensevæsken til at skumme, og boblerne i dette skummet er væsentligt større, og der er derfor den ulempe, at skummet/zalo boblerne forhindrer væsken i at trænge helt i bund. Zalo er altså en dårlig idé.
Jeg er velkjent med hvordan UL fungerer. Var tidlig ute med å bygge en UL-vasker, og har vasket flere hundre plater. Har også brukt en del tid på "forskning" med ulike væskeblandinger, vasketid osv og "analysert" resultater m/bl.a mikroskop.

Skal være forsiktig med å gjøre dette til en tråd om UL-vaskere generelt, men... Det du nevner mht Zalo er helt feil.
Det er snakk om én liten dråpe pr. ltr vann, og det resulterer ikke i noe skumming, men rett og slett fordi man må tilsette en sk wetting agent for å bryte overflatespenningen i vannet. Om man ikke tilsetter en wetting agent vil det redusere imploderingens mulighet til å skje dypt nok ned i rillene.

Produsenten (det står visstnok i manualen) advarer mot å bruke kun avionisert vann (batterivann osv) i vaskeren, da enkelte deler på sikt kan korrodere. Kun destillert vann, dersom man ikke tilsetter rensevæske.
Samtidig opplyser de at deres egne rensevæske legger igjen et belegg på vinylen og at en etterskylling/vask er nødvendig for å evt. fjerne det belegget.

Edit: Jeg sendte forespørsel mht isopropanol på mail til Degritter, og fikk raskt et utfyllende og informativt svar tilbake:). Det er helt ok å bruke isopropanol. De har selv testet med opp til 20% innblanding av dette. Mht tilsetning av eks. Zalo svarer de at eneste risiko er at det i ytterste konsekvens kan (ved større mengder) bidra til at filteret ikke holder tilstrekkelig gjennomstrømming. Å i såfall prøve seg forsiktig frem - og følge med, var tilbakemeldingen:)
 
Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.986
Antall liker
20.049
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Super ptb.... takker for info.
Informationerne har tydeligvis ændret sig siden betatesten, hvor isoprop, photoflo m.m. var bandlyst iflg. Taniel.
Deres egen Degritter væske fungerer fint som wetting-agent, og det evntuelle lag som skulle hænge på efterfølgende er af mikroskopisk størrelse.
Efter 10-15 nyvaskede lp´er på spillen er der absolut intet "residue" på nålen efterfølgende (bare til info) :)
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Hvor ofte skifter man vaskevann? Jeg skjønner at det er avhengig av hvor skitne platene er, men antar at man vanligvis kan vaske flere plater før man skifter?
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Super ptb.... takker for info.
Informationerne har tydeligvis ændret sig
Det var Taniel som svarte på min henv. Konkret skrev han:
Degritter is IPA proof so adding isopropanole is ok with us and we have added up to 20% solutions without problems.
Tviler ikke på at deres egne væske er velegnet og at den også fungerer som wetting agent og har additiver som motvirker statisk elektrisitet, men de gjør oppmerksom på dette med belegget.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hvor ofte skifter man vaskevann? Jeg skjønner at det er avhengig av hvor skitne platene er, men antar at man vanligvis kan vaske flere plater før man skifter?
Degritter har et skumfilter, som både kan rengjøres og byttes ved behov. Hvor fine partikler det er i stand til å filtrere har jeg ikke sett noe info om. Ei heller anbefaling om hyppighet av væskebytte, som naturlig nok også avhenger av hvor møkkete plater man vasker.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
for en gangs skyld et produkt som ikke er designet som og låter som en 50 tonns Leopard tanks
Ja... Den er fin, den :)
Med hensyn til at bruge andre væsker end det medfølgende: Ultralydstransducerne laver selv mikroskopiske bobler, som trænger i bund i rillerne. Zalo får rensevæsken til at skumme, og boblerne i dette skummet er væsentligt større, og der er derfor den ulempe, at skummet/zalo boblerne forhindrer væsken i at trænge helt i bund. Zalo er altså en dårlig idé. Isopropanol..... På betamaskinerne var den eksterne vandtank fremstillet af sammenlimet akryl. Akryl tåler dårligt alkohol, da det slår smårevner. Er ikke sikker på, hvad vandtanken på retail-maskinerne er lavet af, så skal ikke kunne sige, om isoprop. er OK. Men kan sige, at alm., demineraliseret vand (1.2 liter) med 2 mL af deres medfølgende rensevæske gør jobbet 100%, så jeg ser ingen grund til at udfordre videre :)
Dette er ferdig utforsket for mange år siden.
To dråper Zalo i 5-6-7 liter væske gir ikke skum.
Hvis ikke maskinen med tilbehør tåler sprit av et eller slag er det valgt feil materialer.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Dette er ferdig utforsket for mange år siden.
To dråper Zalo i 5-6-7 liter væske gir ikke skum.
Hvis ikke maskinen med tilbehør tåler sprit av et eller slag er det valgt feil materialer.
Ikke vits i å «gnage» mer på det. Om du leser innlegg #16 og #19 så ser du jo at produsenten har gitt klart svar
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Dette er ferdig utforsket for mange år siden.
To dråper Zalo i 5-6-7 liter væske gir ikke skum.
Hvis ikke maskinen med tilbehør tåler sprit av et eller slag er det valgt feil materialer.
Ikke vits i å «gnage» mer på det. Om du leser innlegg #16 og #19 så ser du jo at produsenten har gitt klart svar
Det så jeg ikke.
Det som kan "gnages" på er hvorfor den bare kan vaske en plate. Eller har jeg oversett noe?
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
869
Antall liker
1.309
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Det har vel noe med måten den er konstruert på - tørkemetode, hvordan den drar platene rundt osv. Jeg velger å se denne maskinen som en løsning. Den kan forøvrig vaske mange plater, men bare en av gangen.
 
2

2xJ

Gjest
Dette er ferdig utforsket for mange år siden.
To dråper Zalo i 5-6-7 liter væske gir ikke skum.
Hvis ikke maskinen med tilbehør tåler sprit av et eller slag er det valgt feil materialer.
Ikke vits i å «gnage» mer på det. Om du leser innlegg #16 og #19 så ser du jo at produsenten har gitt klart svar
Det så jeg ikke.
Det som kan "gnages" på er hvorfor den bare kan vaske en plate. Eller har jeg oversett noe?
De må jo ha en grunn til og lage Mk II - III og IV :p
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det så jeg ikke.
Det som kan "gnages" på er hvorfor den bare kan vaske en plate. Eller har jeg oversett noe?
:)

Ja, i teorien burde det være «enkelt» å lage en maskin som kan ta flere plater. Bredden må økes selvfølgelig, men oppgitt effekt burde lett kunne håndtere større overflate enn kun en plate. Litt mer utfordringer å få til løsning for effektiv tørking av flere, vil jeg tro.

Allikevel, ser man tidsmessig på det så vasker jeg normalt 6 plater i batch (kan ta 8 ). Vasketiden er 12 min og det går sikkert 3-4 minutter for å rigge opp og ned en batch. Etter det så står de 15 - 20 minutter i tørkeboksen. På den tiden rigger jeg en ny batch og setter i vaskeren. Ja, tidsmessig noe å spare, men ikke så voldsomt mye - reelt sett
 
Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Hvorfor steg prisen fra 25 500 NOK i går til i dag? Valutafluktuasjon, svak krone og onkel Donalds "handelskrig" med Kina?
Følger det med en flaske av Degritters løsemiddel ved kjøp av platevasker maskinen eller kommer dette utenom?
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
869
Antall liker
1.309
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Det var dessverre en mobiltastefeil fra min side når jeg skrev først. Det følger med Degritter rensevæske i prisen.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Prisen gjør den uaktuell for de fleste, ikke verdt det å bruke så mye på en platerenser, spesielt ikke når andre produkter som utfører tilsvarende jobb har en prislapp som gjør de til et langt mer fornuftig kjøp. Så her burde produsent gått for å selge flere platerensere til hyggeligere pris og slik sitte igjen med en viss fortjeneste, heller enn å selge få til pris som ekskluderer produktet fullstendig for rasjonelt tenkende.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.260
Antall liker
6.333
Sted
Under stjernene
Prisen gjør den uaktuell for de fleste, ikke verdt det å bruke så mye på en platerenser, spesielt ikke når andre produkter som utfører tilsvarende jobb har en prislapp som gjør de til et langt mer fornuftig kjøp. Så her burde produsent gått for å selge flere platerensere til hyggeligere pris og slik sitte igjen med en viss fortjeneste, heller enn å selge få til pris som ekskluderer produktet fullstendig for rasjonelt tenkende.
Hva synes du den burde koste?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Prisen gjør den uaktuell for de fleste, ikke verdt det å bruke så mye på en platerenser, spesielt ikke når andre produkter som utfører tilsvarende jobb har en prislapp som gjør de til et langt mer fornuftig kjøp. Så her burde produsent gått for å selge flere platerensere til hyggeligere pris og slik sitte igjen med en viss fortjeneste, heller enn å selge få til pris som ekskluderer produktet fullstendig for rasjonelt tenkende.
Hvilke andre produkter har samme vaskemetode (ultralyd), betjeningsvennlighet (helautomatisk), og koster mindre?

Degritter koster litt mer enn jeg ærlig talt er helt komfortabel med selv også, men jeg kan ikke se noen relle alternativer. Eneste sammenlignbare jeg kan komme på er Audiodesk og den koster vel faktisk forholdsvis mye mer enn Degritter?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.953
Antall liker
13.277
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
utrolig mye gnål om at den bare vasker en og koster for mye
da er det jo bare å finne på noe bedre sjæl og la være å kjøpe...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
utrolig mye gnål om at den bare vasker en og koster for mye
da er det jo bare å finne på noe bedre sjæl og la være å kjøpe...
Enig. Mye gnål i disse bransjenyhetstrådene, og jeg mistenker at det ofte kommer fra folk som uansett aldri hadde kjøpt produktet samme hvor mye det møtte alle mulige forskjellige krav.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.395
Antall liker
1.520
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva er støynivået på disse UL-vaskerne?

Jeg skal etterhvert ha meg en vasker og aner ikke hva jeg skal ha, og jeg har det ikke travelt med å anskaffe en.
Har sett litt på Nitty Gritty, men der er støynivået slik at man må sende ut nabovarsel hver gang man skal bruke den (i hvertfall ut i fra hva videoer på youtube viser).

Er Degritter noe mer støysvak? Siden UL vel er ansett til å være bedre enn de "vanlige" vaskerne" så forventer jeg at denne også er det :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.408
Antall liker
17.105
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ I den ene videoen du finner på YouTube vises støy via en db-App mens vaskeren går
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Hos Audioaktøren koster en Audiodesk platevasker 30 800 NOK
Tilsvarende for JAS RW-600/800 hos sammeforhandler er henholdsvis 17 400 NOK/18 600 NOK.
Disse 3 platevaskerne tar også kun en-1-plate i slengen.
Så da er kanskje ikke introduksjonstilbudet for Degritter på 22 500 NOK så hakkende galt :rolleyes:

Selvfølgelig får man billigere varianter som Okki Nokki, Nitty Gritty etc, men spørsmålet må vel da bli hvilken platevasker som ivaretar hver i sær sine hifi nevroser best :cool:

Jada, jada, jada, det er dyrt i forhold til deler og byggekostnader osv os, men hva med utviklingskostnader og beta testere!?
Det er ikke gratis det heller.

Så til alle dere Petter Smart gutter som kan og vet bedre enn alt og alle, og hvor det kan og skal spares kroner i forhold til hodeløse høns som meg.
Kan ikke dere danne en egen forening, holde dere unna tråder som dette.
På forhånd takk for imøtekommenheten!
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Prisen gjør den uaktuell for de fleste, ikke verdt det å bruke så mye på en platerenser, spesielt ikke når andre produkter som utfører tilsvarende jobb har en prislapp som gjør de til et langt mer fornuftig kjøp. Så her burde produsent gått for å selge flere platerensere til hyggeligere pris og slik sitte igjen med en viss fortjeneste, heller enn å selge få til pris som ekskluderer produktet fullstendig for rasjonelt tenkende.
Hva synes du den burde koste?
Jeg tenker at 9.990 kroner ville vært en pris som gjorde den aktuell for mange flere, meg selv inkludert. 26.500 kroner for en platevasker er alvorlig dyrt.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.953
Antall liker
13.277
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
da er det jo bare å kjøpe et av de andre produktene som gjør en tilsvarende jobb :rolleyes:
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.260
Antall liker
6.333
Sted
Under stjernene
Prisen gjør den uaktuell for de fleste, ikke verdt det å bruke så mye på en platerenser, spesielt ikke når andre produkter som utfører tilsvarende jobb har en prislapp som gjør de til et langt mer fornuftig kjøp. Så her burde produsent gått for å selge flere platerensere til hyggeligere pris og slik sitte igjen med en viss fortjeneste, heller enn å selge få til pris som ekskluderer produktet fullstendig for rasjonelt tenkende.
Hva synes du den burde koste?
Jeg tenker at 9.990 kroner ville vært en pris som gjorde den aktuell for mange flere, meg selv inkludert. 26.500 kroner for en platevasker er alvorlig dyrt.
Takk for svar.
Enig med at 9.990 vil være en pris som gjorde den aktuell for mange flere.
Da er nok alternative to til ca, 5k som ikke vasker så bra, høres ut som tanks, tar større plass og bruker en del kemikalier. Et alternativ er at flere kjøper i lag.

Har benyttet meg av intro tilbudet til 22.500.

Registrerte etter å ha byttet pickup fra Clearaudio: Vertitas til CharismaV2 med fin sliping fikk jeg "hakk" i noen plater. Årsaken ser ut til å være at stiften går dypere ned, og blir kastet ut pga. skitt.
Disse platene er umulig å kjøpe på nytt det er årsaken til platevasker. Har aldri tenkt på vasker tidligere.
Det er jo heller ikke en ulempe at den ser pen ut.
 

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.309
Link til alle artikler
252
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn