Defekt motor, hvilke muligheter har jeg?

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hei!


Har en 1 - generasjon pro-ject RPM1. Motoren begynner plutselig å bråke rimelig bra høyt når den går varm etter 15-20 min. Kjør på med kjølespray og du har nye 15-20 min. Litt tungvindt i lengden kan du si;)

Ny motor koster 400,- + frakt som jeg vil tro ligger på 100-150,- (fra norsk importør), så det er jo en liten investering sett i forhold til nypris på spilleren. Har ikke akkurat et kvalitetsinntrykk av denne så spørsmålet er om det går an å lage noe selv som er billigere eller bedre til samme pris, eller spe på litt til og få en oppgradering i samme slengen?


MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det var ikke den helt store responsen å spore så langt.


Har noen vert borti noe av dette før:

Accessories <- DC - motor med innebygget regulator. Står ikke så mye men vil tro enn da kun får 33 1/3 rpm. Trenger å få kjørt opp til 45rpm av og til. Prisen derimot virker noenlunde OK.

Turntable Motor and power supply to resurrect and upgrade turntables <- En smule dyrere kanskje og begynner å bli litt vel mye i og med at nyprisen på denne Pro-ject spilleren tross alt bare er ca 2 og en halv høvding. Men har noen prøvd noen av disse? Erfaringer?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan egentlig ikke være stort til hjelp. Ikke annet enn å anbefale en mail eller telefon til en forhandler, eller Ljudtema. Skulle være grei skuring å skaffe reservedeler.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.401
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Kjøp ny motor. 400,- er jo ikke uoverkommelig.
 
Topp Bunn