Deep Purples nye album

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
På fredag kom Deep Purples nye album, jeg bestilte 2 hvor av 1 til en kompis. På plata mi så er lyden lavere og ullen i høyre høyttaler kontra venstre høyttaler. Trodde det hadde skjedd noe med forsterker/platespiller men det har det ikke. Har testet plata plata på 2 forskjellige platespillere og 2 forskjellige høyttalere og lyden er fortsatt dårlig i høyre høyttaler. Det er ingen problemer med andre plater jeg har spilt i helga og problemet koker ned til Deep Purple, snakket med kompisen min og siden hans plate fortsatt ligger her forseglet så ble åpnet og testet og det var det samme problemet med den plata. Har noen vært borti dette problemet før. Mail er sent til CDON om problemet, mine plater hadde også merker som ikke skal være der. Så det er helt klart at her har det gått unna i produksjon/pakking.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.173
Torget vurderinger
2
Det låter greit mht venstre-høyre balanse på Spotify. Jeg bestilte for øvrig CD, ankommer i løpet av uka.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Mitt eksemplar høres helt fint ut. Har den utgaven som er med i "Limited edition boxset".

Synes forøvrig at dette er noe av det bedre jeg har hørt fra Purple på lang tid :)
 
Sist redigert:

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
De jeg kjøpte har også Live at Hellfest dvd'n som bonus, har nettopp sjekket på anlegget jeg har i uthuset og der er det samme problemet. Så anleggene i stua kan utelukkes som kilden til feil, spiller Strawbs nå og ingen problemer med lyden i høyre eller i venstre høyttaler. Platene blir sendt i retur, og det skal sies att jeg ytterst sjelden har måttet sende musikk i retur.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Musikken var hvertfall overraskende bra, så blir nok innkjøp av LPen etterhvert.
 

Plix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
248
Antall liker
417
Sted
Skive, DK
På fredag kom Deep Purples nye album, jeg bestilte 2 hvor av 1 til en kompis. På plata mi så er lyden lavere og ullen i høyre høyttaler kontra venstre høyttaler. Trodde det hadde skjedd noe med forsterker/platespiller men det har det ikke. Har testet plata plata på 2 forskjellige platespillere og 2 forskjellige høyttalere og lyden er fortsatt dårlig i høyre høyttaler. Det er ingen problemer med andre plater jeg har spilt i helga og problemet koker ned til Deep Purple, snakket med kompisen min og siden hans plate fortsatt ligger her forseglet så ble åpnet og testet og det var det samme problemet med den plata. Har noen vært borti dette problemet før. Mail er sent til CDON om problemet, mine plater hadde også merker som ikke skal være der. Så det er helt klart at her har det gått unna i produksjon/pakking.
Har samme versjon som deg. Ingen feil på den.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
Har rett og slett vært uheldig med 2 eksemplarer, de går i retur og forhåpentligvis så kommer 2 tilbake som funger slik de skal.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.221
Antall liker
9.458
Torget vurderinger
2
Ufda kjeleligt med sånn vinyl. Var litt håpefull om at dette var en ny «Perfect Stamger» men musikken er litt for enkel plankekjøring .aba aBa aa.... spesielt sangdelen er musikalsk banale. Savner deler som fenger . Beste låt paradoksalt over 50 år gammel og er fra Mk1
 

traum6

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
95
Antall liker
28
Sted
mo i rana
Ufda kjeleligt med sånn vinyl. Var litt håpefull om at dette var en ny «Perfect Stamger» men musikken er litt for enkel plankekjøring .aba aBa aa.... spesielt sangdelen er musikalsk banale. Savner deler som fenger . Beste låt paradoksalt over 50 år gammel og er fra Mk1
Fikk bakoversveis i 1970? da jeg som 16 åring kjøpte In Rock, og sprengkrafta i denne utgaven virker slettes ikke like potent. Nå er jo både de, og også jeg blitt noe mindre potente etter tidens tann, men jeg trenger fortsatt mer dynamitt i rocken. Beklager min rebelske holdning.😬
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
På fredag kom Deep Purples nye album, jeg bestilte 2 hvor av 1 til en kompis. På plata mi så er lyden lavere og ullen i høyre høyttaler kontra venstre høyttaler. Trodde det hadde skjedd noe med forsterker/platespiller men det har det ikke. Har testet plata plata på 2 forskjellige platespillere og 2 forskjellige høyttalere og lyden er fortsatt dårlig i høyre høyttaler. Det er ingen problemer med andre plater jeg har spilt i helga og problemet koker ned til Deep Purple, snakket med kompisen min og siden hans plate fortsatt ligger her forseglet så ble åpnet og testet og det var det samme problemet med den plata. Har noen vært borti dette problemet før. Mail er sent til CDON om problemet, mine plater hadde også merker som ikke skal være der. Så det er helt klart at her har det gått unna i produksjon/pakking.
Hei.

Jeg kjøpte BOX versjonen med LP, 10tommere, cd film og t-shirt osv men har faktisk ikke hatt tid til å spille.🙈 men nå etter å ha lest denne tråden må jeg bare plutselig ned i hula å teste ut 🤣
 
Sist redigert:

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei. Har ikke hatt tid til å høre denne enda(skamfull jeg) og her er lyden helt eksepsjonell, hører ikkenoe galt, verken høyre eller venstre kanal, bare kvalitets rock😇
2EA25AC3-8347-4E45-B023-A9E656722915.jpeg
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.417
Antall liker
17.114
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Man må jo berømme "gutta" for å fortsatt holde på - i den (med god margin) lengstlevende besetningen. Det er vel det beste albumet siden The Battle Rages On, men... - for min del, så var og er det MK II som er DP. Det ble langt fra det samme uten Blackmore - og etterhvert Lord.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.983
Antall liker
10.577
Sted
Skien
Synes plata er bra og med tanke på alderen så er det kult at de fortsatt kjører på!
Er vel rundt 75 disse nå?

Mvh: Espen L
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Mitt eksemplar høres helt fint ut. Har den utgaven som er med i "Limited edition boxset".

Synes forøvrig at dette er noe av det bedre jeg har hørt fra Purple på lang tid :)
Har samme og alt i orden her. Har kun hørt den etter jeg renset! Kanon skive!
 
Topp Bunn