DDDAC 1794 NOS DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Tusen takk for gode svar! er artig at det er så mye man kan oppgradere og gjøre bedre selv! om man leser og setter seg inn i ting er det utrolig mye en kan gjøre med diy dac. Takk for at dere deler og driver forskningen fremover - lært mye bra fra trådene på sentralen!
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    På tide med en oppdatering herfra. Siste året har det skjedd endel interessante ting med dac’er. Både kommersielle og ikke minst diy.

    Borte i Canada sitter det en luring/geni som heter Ian Jin. Har handlet mange av hans komponenter som har forbedret lydgjengivelsen steg for steg. Alt i fra reklokkere til div varianter av psu’er.

    Den senere tiden har Ian fokusert en del på dette med superkondensatorer for bruk til klokker og reklokkere. Disse trenger vanligvis 3.3v dc eller 5v dc. En superkondensator har enormt mye mer lagringskapasitet en en «normal» elektrolytt kondensator. Ved å bruke superkondesatorer og tilhørende psu kort, vil en kunne drive f,eks klokkene i en dac med ren strøm uavhengig fra nettet. Psu på toppen av superkondensatorene kobler fra nettet når spenningen er oppnådd. Når spenningen synker under optimalt nivå (3 timer) lades kondensatorene opp igjen «on the fly» uten å påvirke spenningen ut.

    Bilde viser min psu som snart skal inn i dddac.
     

    Vedlegg

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da er den på plass. Psu kortet oppå kondisene kobler fra nettet når 3.3v er oppnådd, og dac klokkene og reklokker kortet får da kun strøm fra superkondisene. Etter ca 3 timer med spilling etterfylles kondisene med strøm.

    Virker lovende hittil.
    IMG_1385.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.285
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    interessant
    har du en link der du kan kjøpe disse psu modulene?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vær obs på at kondensatorene må kobles sammen med ett såkalt balancing board. Ian canada har snart for salg, de jeg har er ute for beta testing. Det er det sorte du ser her, både foran og bak kondensatorene. Det finnes div kina varianter, men disse er i en annen klasse konstruksjonsmessig.
    IMG_1384.jpeg
    .
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.285
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    er jo samme fyren som designet
    reclocker boarded med Accusilicon klokkene vi bruker
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ja, han er tydeligvis dyktig. Jeg har siste versjon av reklokker kortet FiFoPi Q7, og det er ett betydelig steg opp fra de tidligere Q1,Q2 og Q3. Du har vel ikke hatt tid eller interesse for digital den senere tiden siden du har jobba mye med vinylriggen og Studerene dine, men hvis du oppgraderer dddac til siste nivå, tipper jeg du får deg en aldri så liten overraskelse.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.285
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Ja, han er tydeligvis dyktig. Jeg har siste versjon av reklokker kortet FiFoPi Q7, og det er ett betydelig steg opp fra de tidligere Q1,Q2 og Q3. Du har vel ikke hatt tid eller interesse for digital den senere tiden siden du har jobba mye med vinylriggen og Studerene dine, men hvis du oppgraderer dddac til siste nivå, tipper jeg du får deg en aldri så liten overraskelse.
    nå har jeg endelig etter 7 år bestilt chassier til mine GM-70 monoblokker, så de ligger først i køen :ROFLMAO:
    men må jo mappe opp fremtiden, så da passer det bra med slike små prosjekter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn