DC filter, forslag anyone?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Trenger et dc filter, har noe brrrrrr i trafo i ny og ne, og tenkte å prøve et dc filter, noen som har forslag til et godt "hifi" filter?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.154
Antall liker
4.314
Torget vurderinger
1
Egentlig er jeg nokså forundret over hvorfor DC-filter ikke er standard montert i komponenter med tilbøyelighet til mekanisk brumming. Likeledes hvorfor dette tilsynelatende ikke inngår i mange «after market» filtere (både HaiFai og vanlige). Sjöström sit alternativ ser bra ut (spenningsratingen på kondisene kan evt. minimeres), et annet alternativ er evt. LC-Audio sitt. Etter nærmere ettersyn så er Sjöström sitt filter fult ut symetrisk uavhengig av polariteten på DC-komponentene, mens LC-audio ikke er det, jeg er litt usikker på betyningen av dette, men ville jeg ha valgt Sjöström sitt alterntiv.

mvh
KJ

PS. jeg tviler dog på at filteret innehar obskure «HighEnd-kvaliteter»
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg har LC Audio sitt. Det funker greit, men det stjeler en del dynamikk. Med min nåværende forsterker er det imidlertid et nødvendig onde. Uten filteret er det i perioder en slik during at det er umulig å spille musikk. Elendig (og variabel) strømkvalitet inne i Vestlandsfjordene..........

Sveinung
 
Topp Bunn