Datatrøbbel

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
I går fikk jeg oppfordring av kona om å installere nytt og gratis antivirusprogram/brannmur (Norton), tilbudt av nettbanken DNB Nor.
Mine innvendinger om at "jamen vi har jo dette fra før" (AVG) nådde liksom ikke fram, og snill som jeg er, eller klok av erfaring ;D, gjorde jeg som hun ba om.

Resultatet ble en maskin som slår seg av noen minutter etter innlogging og når alle ikoner på skrivebordet er på plass. Det kommer et flash av en blå side med info om feil osv., men den forsvinner før jeg rekker å lese, og så begynner maskinen fra scratch igjen.
På jobben i dag fikk jeg nyss om at nettopp det å installere to antivirusprgrammer samtidig lager crash. Så da er jeg så langt.
Men er det noen grep jeg kan ta selv for å reparere skaden, eller må jeg få tak i fagfolk? Takknemlig for tips.

Ole G :)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.610
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Huff Norton. Norton kan i beste fall karakteriseres som et virus i seg selv i mange tilfeller.

Avinnstaller begge 2. Ett av gangen og etterpå innstallerer du gratis alternativet Microsoft Security essentials.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Enig med bambadoo, Norton er styggedommen selv gå for essentials ...!
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Takker, men - hvordan avinstallerer jeg?
Jeg rekker ikke å få respons på programmer i kontrollpanelet før maskinen slår seg av
igjen. Så det virker som om det må tas grep på mer grunnleggende (DOS?) nivå, dvs før innlogging.
Bare så det er sagt, dette kan jeg veldig lite om.

Ole G :)
 

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Innlegg
228
Antall liker
10
Hvorfor er Norton "styggedommen"?

Spør av rein uvitenhet. Selv bruker jeg Microsoft Secutiy Essentials.
 
Topp Bunn